رئیسی از پروژه ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب بازدید کرد وکیل مدافع تتلو از محکومیت او خبرداد ویدئو | تسلیت رئیس مجلس به بازماندگان سیل خراسان رضوی رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود+ فیلم

  • کد خبر: ۲۲۶۲۵۱
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود+ فیلم
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی از آخرین اخبار انتخاباتی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد کمال سروی‌ها امروز(دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) باحضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی درخصوص آخرین اخبار دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مشهد و کلات اظهار کرد: ۸ استان دور دوم انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کنند، اما دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی نیست. 

وی با بیان اینکه باهمت مردم شریف مشهد در ۱۱ اسفند سال قبل انتخابات به خوبی و با مشارکت بالا برگزار شد، افزود: ۴ نفر از داوطلبین به مجلس راه یافتند، در دور دوم انتخابات بین دو نفر از داوطلبن انتخابات برگزار خواهد شدو فرد با آرای بالاتر به عنوان نماینده پنجم وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی ادامه داد: دور اول انتخابات در فرایند انتخابات مراحل تجمیع آرا و شمارش بعد از اینکه فرماندار بررسی‌های خود را انجام داده بودند نتیجه بررسی‌ها را اعلام کردند در حالی که یک مرحله قبل آن این است که حتما تجمیع آرایی که شورای نگهبان انجام داده را انطباق دهند و بعد اعلام کنند، بلافاصله جلسه با فرماندار برگزار شد و خود ایشان شاهد بودند احسان عظیمی راد حد نصاب رای را کسب کردند و محرز شد که نفر چهارم هم وارد مجلس شود. 

سروی‌ها در ادامه گفت: دور اول انتخابات ۴۵۰ داوطلب داشتیم شمارش آرا این تعداد  کار سخت و زمانبری بود اما در دور دوم انتخابات دو داوطلب داریم و در زمان کمتری نتایج اعلام خواهد شد.

وی در خصوص شیوه  تبلیغات داوطلبین بیان کرد: امکانات دولتی، صدا و سیما و ادارات را در اختیار تبلیغات داوطلبین قرار دادیم در ذیل کمیسیون تبلیغات به صورت عادلانه این امکانات توزیع شد و این مساله کمک کرد که داوطلبین به سمت تخلف پیش نروند. 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی افزود: انتخابات سال‌های گذشته پر هزینه و پر تخلف بود اما در این دوره، تخلفات محدود و کم بود به طوری که در حد تذکر بود، در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد. لازم به ذکر است که در قانون جدید به شورای نگهبان تکلیف شده است اگر افراد در هیات اجرایی تایید صلاحیت نشدند وظیفه داریم جلسه استماع برگزار و دلایل پرونده را بازگو کنند تا حقی از داوطلب ضایع نشود.

سروی‌ها در ادامه گفت: هزار و ۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه در کلات در دور دوم انتخابات فعال خواهند بود، ۶۰ شعبه سیار در دور دوم خواهیم داشت اما ملاک ما در ارسال شعب سیار اماکن اجتماعین ذیل پادگان‌ها بیمارستانها و زندانهاست که تجمع جمعیتی داریم. 
 
سروی ها بیان کرد: تخلف یا تقلب اثرگذار در کشور ما نمیتواند صورت بگیرد هیات اجرایی در دولت ها وشورای نگهبان نظارت میکند و خود داوطلبین هم نماینده بر صندوق ها دارند داوطلبین اجازه دارند اگر تمایل داشتند نماینده ای برای شعب اخذ رای معرفی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->