در آستانه تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) وزارت بهداشت برای سزارین‌های تقویمی خط و نشان کشید درباره خبرنگار شهیر فلسطینی که مهمان جشنواره «صبح» است | خون دلی که لعل شد‌ تیم ملی هاکی بانوان کشور در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟ آشنایی با بیماری‌های شایع زنان و درمان آن اضطراب درونی والدین و چرخه سرنوشت فرزندان نگاهی به کارنامه استاد دانشگاه رادیوی «پکن» که بانویی مشهدی بود | سه میلیون کلمه چینی فارسی شد برنامه‌های جوانی جمعیت از رشد ۱۸ درصدی زایمان‌های سوم به بعد تا پیشگیری از سقط ۴۰۰۰ جنین بانوان بخوانند| عفونت‌های زنان و چند باور اشتباه آمار طلاق پس از ۳ دهه کاهشی شد آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی
سرخط خبرها
۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند

۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند

  • کد خبر: ۲۲۶۰۶۶
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
رئیس اداره مرکز و خدمات اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: سال گذشته ۱۳ هزار زوج در طرح «باهم» شرکت کردند و سال جدید سعی داریم این تعداد را به ۱۵ هزار زوج مشهدی برسانیم.

عباس نظافت در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: طرح‌هایی که ما در سازمان ویژه خانواده‌ها آماده کردیم با دو محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کنترل آسیب‌ها انجام می‌شود. یکی از طرح‌های مهم ما طرح «باهم» یا باشگاه اجتماعی همسران مشهدی است که در راستای تحکیم بنیان خانواده و کنترل طلاق در سال‌های اول زندگی زوجین جوان مشهدی برگزار می‌شود.

رئیس اداره مرکز و خدمات اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: براساس یک پژوهش علمی، متوجه شدیم زوجین جوان مشهدی دارای پنج باور ارتباطی غلط هستند که اصلاح آن‌ها کار یک نیرو، یک ساعت و یک ماه مشاوره نیست و باید در یک فرایند زمانی و برنامه‌های مختلف جمعی صورت گیرد؛ از جمله برگزاری کارگاه‌های مشاوره زوجی، برگزاری اردوی تربیتی، تحلیل فیلم‌های ویژه با نگاه به روابط زوجین، حضور زوجین در رویداد‌های اجتماعی مثل درخت‌کاری و موکب‌های دهه آخر صفر و... .

وی با تأکید بر این موضوع که معنویت در زندگی مشترک باعث پیوند بیشتر افراد خانواده به یکدیگر می‌شود، خاطرنشان کرد: معنویت یکی از پاشنه‌آشیل‌های تحکیم بنیان خانواده است که بسیاری از مسائل و مشکلات زوجی را حل می‌کند. سال گذشته بیش از ۸۰۰ زوج مشهدی در دهه آخر صفر موکب برگزار کردند یا خدمتی به زائر ارائه کردند که این کار باعث بالابردن حس مسئولیت‌پذیری و رشد معنویت در آن‌ها شد.

نظافت خاطرنشان کرد: آموزش در باشگاه اجتماعی همسران جزو سرفصل‌های کاری و مأموریتی ماست؛ ازاین‌رو «صرفه‌جویی در همه‌چیز برای آموزش و صرفه‌جویی در همه‌چیز به‌جز آموزش» شعار اصلی ما در باشگاه اجتماعی همسران است.

گفتنی است «باهم» عنوان طرحی است که مدیریت شهری مشهد در جهت مهارت‌افزایی زوج‌های جوان و افزایش تعداد ازدواج‌های موفق برگزار می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.