فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد درخواست ایتالیا از رژیم صهیونیستی برای پایان عملیات نظامی در رفح رئیسی در مصلی ساری: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی | وزیر کشور: خسارات سیلاب مشهد را حل و فصل می‌کنیم + فیلم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد
سرخط خبرها

آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۵۷۲۰
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بهره‌برداری از ۲ هزار و ۹۵۰ طرح جهاد سازندگی خراسان رضوی در بخش‌های مختلف آبرسانی، ساخت مدارس، مراکز فرهنگی و ورزشی، مسکن و آسفالت راه روستایی آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار محمد زهرایی پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در نشست ستاد پشتیبانی از حرکت‌های جهادی استان که در سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که عملیات طوفان الاقصی اتفاق افتاد، منجر به بیداری ملت‌های جهان شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به حملات کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عمق سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و افزود: ادامه این موضوع، عملیات وعده صادق و بیداری جوانان بود که در دانشگاه‌های آمریکا رخ داد، لذا تمام این حرکت‌ها الگوگیری از انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه «گروه‌های جهادی» فناوری انقلاب اسلامی هستند و از ادبیات انقلاب اسلامی بهره می‌برند، ادامه داد: کنگره بزرگداشت شهدا و راهیان نور هم مربوط به جریان انقلاب است و در همین مسیر قرار می‌گیرد. بر این اساس باید گفت؛ گروه‌های جهادی حلقه واسط بین امام و امت هستند.
سردار زهرایی با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت انقلابی و مردمی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری خطاب به ریاست جمهور فرمودند؛ کلید طلایی کار با مردم است؛ لذا باید گروه‌های جهادی را به عنوان حلقه‌های میانی بین مردم و دولت باور کنیم، در این راستا ایجاد قرارگاه نهادی را در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی آغاز کردیم و گروه‌های جهادی را آموزش دادیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اهتمام سازمان جهاد سازندگی مبنی بر شناسنامه دار کردن و صدور گواهی صلاحیت برای گروه‌های جهادی عنوان کرد: از ۵۱ هزار گروه جهادی که در کشور شناسنامه دار شدند، ۲۸ گروه جهادی فقط کار عام انجام می‌دادند که البته گروه‌های موثری در محلات خود و واکنش سریع در حوادث غیرمترقبه به شمار می‌رفتند.
سردار زهرایی ادامه داد: برای تخصصی شدن گروه‌های جهادی در پنج ماه گذشته بررسی صلاحیت فنی گروه‌های جهادی را در پنج سطح آغاز کردیم که ۲ سطح آن مربوط به حوزه استانی و سه سطح مربوط به حوزه کشوری می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت فنی گروه‌های جهادی، دستگاه‌های اجرایی آنها را فهرست کرده و در این راستا به هم متصل شده و هم افزایی آنها شکل خواهد گرفت.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: اجرای طرح جامع محرومیت زدایی را به صورت مردم پایه از ابتدای دولت سیزدهم آغاز کردیم که در آن چند بخش شامل آبرسانی به روستاها، آبخیزداری و ایجاد راه روستایی در اولویت قرار گرفت، در این راستا آبرسانی هزار و ۷۰۰ روستا انجام شد.
سردار زهرایی عنوان کرد: با اینکه این سازمان فقط هشت درصد از سهمیه قیر کشور را در اختیار دارد، اما برای آسفالت راه روستایی در بسیاری از نقاط کشور آماده است.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار توزیع شده در کشور، ۶۰ هزار میلیارد تومان به صورت متمرکز توزیع شده که سهم جهاد سازندگی از این میزان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: سازمان جهاد سازندگی سال گذشته ۲ هزار و ۶۸۰ نیروگاه پنج کیلوواتی را در قالب طرح «جهاد روشنایی» برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نصب کرد.
سردار زهرایی سهم بسیج از درختکاری سال گذشته سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را ۲۱ میلیون اصله نهال از مجموع ۳۱ میلیون اصل نهال کاشته شده بیان کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->