آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یکشنبه سیاه بورس | علت ریزش بی سابقه شاخص بورس چه بود؟
سرخط خبرها

سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت

  • کد خبر: ۲۲۵۳۷۲
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه کارگران، امنیت شغلی است، گفت: در قرارداد‌های موقت، انواع‌واقسام سوء‌استفاده‌ها از کارگر صورت می‌گیرد، امیدوارم با اصلاح ماده ۷ این مسئله حل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا تاجیک با اشاره به اینکه مهم‌ترین مطالبه‌های جامعه کارگری، امنیت شغلی، معیشت و تأمین اجتماعی است، افزود: در آستانه روز جهانی کارگر می‌توان رئوس مطالبه‌های کارگران را امنیت شغلی، معیشت و تأمین اجتماعی نام برد. سالیان زیادی است که این سه مطالبه کارگر مغفول مانده و درخواستمان رسیدگی به وضعیت کارگران است.

نماینده مجمع کارگران با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه کارگران، امنیت شغلی است، گفت: سال‌های زیادی است که این مسئله را پیگیری می‌کنیم، اما به نتیجه نهایی نرسیدیم؛ البته درباره ماده ۷ قانون کار اصلاحاتی در دستورکار است و این موضوع با پیگیری‌های وزیر در دولت نهایی شده و برای تصویب به مجلس رفته است. امیدواریم که در اسرع وقت در دستورکار قرار گیرد، پیگیری شود و نتیجه مناسب حاصل گردد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد: در قرارداد‌های موقت، انواع‌واقسام سوء‌استفاده‌ها از کارگر صورت می‌گیرد که ان‌شاءالله ماده ۷ توسط نمایندگان مجلس موردتوجه قرار گیرد.

تاجیک افزود: در همین راستا نیز درخواست حذف شرکت‌های واسطه‌ای که حق کارگران را ضایع می‌کنند، مطرح است. 

تاجیک افزود:هرساله در جلسات و همایش‌های برگزارشده در روز کارگر این مسئله را مطرح کردیم که نتیجه آن دستور رئیس‌جمهور و تصویب حذف این شرکت‌ها بود؛ ولی با تصویب و دستور دولت در سال جدید، هنوز شرکت‌های منابع انسانی پیمانکاری یا واسطه‌ای به‌صورت کامل حذف نشده‌اند و این شرکت‌ها با پرداخت‌نکردن بیمه و عیدی و سنوات کارگران به مدل‌های مختلف، حق کارگران را پایمال می‌کنند.

نماینده مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران درباره معیشت کارگران گفت: در سال۱۴۰۳ توقع داشتیم که افزایش متناسب با ماده ۴۱ قانون کار انجام پذیرد که این مهم صورت نگرفت. تقویت قدرت خرید کارگران، یک ضرورت است.

وی با اشاره به تأکید بر کنترل تورم گفت: انتظار داریم دولت با کنترل تورم شرایط معیشتی کارگران را بهبود بخشد. ما به‌دنبال افزایش قدرت خرید کارگران هستیم تا کارگران از پسِ هزینه‌های زندگی خود بربیایند؛ البته خبر‌هایی از افزایش حق مسکن نیز شنیده می‌شود که ان‌شاءالله دولت این موضوع را در دستورکار قرار دهد و با افزایش مناسب قسمتی از قدرت خرید ازدست‌رفته را جبران کند.

تاجیک ضمن تبریک هفته کارگر گفت: جهش تولید با همت و مشارکت جامعه کارگری عملی می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->