تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان
سرخط خبرها

موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان

  • کد خبر: ۲۲۵۳۶۹
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورشگفت: افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی فرهادی با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان بدو ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می‌شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی‌توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم، اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده (کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می‌گیرد.

تلاش می‌کنیم بخش زیادی از بازنشستگان را نگه داریم

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم ماده ۲۸‌ها وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می‌کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می‌توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->