باران بهاری، آلودگی مشهد را شست (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۹۶۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهمیت ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت در دهه کرامت اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومانی برای آبادانی بیشتر محدوده منفصل توس رونمایی از سند جامع آموزشی و فرهنگی آب در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری نقش کهن الگوها در زیست شهری تقدیر مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد مقدس از شهردار و فرمانده سپاه امام رضا(ع) تکرار گرانی و کمبود بلیت در دهه کرامت امسال | کف قیمت بلیت سفر به مشهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد، خیابان کوثر و سه راه خیام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مه گرفتگی در محور درگز - قوچان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد | شهردار مشهد: این نمایشگاه در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود مراسم بزرگداشت روز فردوسی فردا در مشهد برگزار می‌شود(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت‌نام و بیمه رایگان برای دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

  • کد خبر: ۲۲۴۹۴۸
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
ثبت‌نام و بیمه رایگان برای دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، ایستگاه‌های «بایدو» ۲ برابر می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، از سال ۱۳۹۹ استفاده شهروندان از دوچرخه اشتراکی با اجرای طرح «بایدو» وارد مرحله‌ای تازه شد و شهروندان با ثبت‌نام در این طرح، اشتراک استفاده از سیستم دوچرخه‌سواری اشتراکی هوشمند شهر را دریافت کردند، اما استقبال شهروندان از این طرح مناسب نبود. ازاین‌رو شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد درصدد است با برگزاری جلسات کارشناسی، برای افزایش مشارکت شهروندان در استفاده از این شیوه حمل‌ونقل پاک اقدامات لازم را در امسال انجام دهد.

در کنار این موضوع نیز شورای اسلامی شهر مشهد در بودجه امسال شهرداری مشهد در راستای افزایش استفاده از دوچرخه اشتراکی، هزینه ثبت‌نام و بیمه برای استفاده از این دوچرخه‌ها را رایگان کرد. ضمن اینکه استفاده از دوچرخه اشتراکی در بوستان‌های بانوان برای بانوان شهرمان به‌میزان یک‌ساعت رایگان شد.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در نشست تخصصی استفاده از بایدو که با حضور کارشناسان سازمان‌های مختلف برگزار شد، با بیان اینکه این شرکت در زمینه پارکینگ تجربه‌ای پانزده‌ساله و در حوزه دوچرخه اشتراکی تجربه‌ای چهارساله دارد، اظهار کرد: اکنون شهرداری مشهد ۱۷۰۰ دوچرخه اشتراکی دارد که از این تعداد، ۹۳۱ دوچرخه در ۱۶۹ ایستگاه بایدو فعال هستند و بقیه این دوچرخه‌ها نیز برای فعال‌شدن آماده‌اند.

ساخت ۲۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه

قاسم طاهری با بیان اینکه در مشهد حدود ۲۵۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری نیز ساخته شده است، ادامه داد: سرمایه‌ای که برای دوچرخه‌های اشتراکی هزینه شده، ۵۰ میلیارد تومان است، اما متأسفانه اکنون شاهدیم فقط ۲ درصد از ظرفیت سامانه دوچرخه اشتراکی استفاده می‌شود. ازاین‌رو در جلسات نخبگانی چالش‌های موجود و ارائه راهکار برای افزایش استفاده مردم از سامانه دوچرخه اشتراکی را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰ بوستان ویژه بانوان شهر با ۱۳۰ دستگاه دوچرخه به سامانه دوچرخه اشتراکی «بایدو» مجهز هستند. براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، هزینه استفاده از این دوچرخه‌ها برای بانوان در بوستان‌های ویژه آنها برای یک‌ساعت رایگان است.

طاهری با بیان اینکه اکنون بیش از ۳۶ هزار نفر مشترک سامانه دوچرخه اشتراکی هستند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار مشترک فعال هستند، ادامه داد: اکنون ۶۴ درصد مشترکان را آقایان تشکیل می‌دهند و ۶۳ درصد استفاده‌کنندگان از سامانه دوچرخه اشتراکی کمتر از نیم‌ساعت از این دوچرخه‌ها استفاده می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که استفاده آنها از بایدو برای انجام کار روزانه است.

توسعه ایستگاه‌های بایدو

وی تأکید کرد: براساس مصوبه شورای شهر، امسال هزینه بیمه و ثبت‌نام مردم در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی رایگان است. همین مصوبه سبب شده است میزان ثبت‌نام‌کنندگان در فروردین‌ماه امسال به‌شدت افزایش یابد. هزینه نیم‌ساعت استفاده از دوچرخه اشتراکی در امسال نیز ۱۷۷۵ تومان است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در ادامه افزود: اکنون همه ایستگاه‌های مترو مجهز به ایستگاه دوچرخه بایدو هستند و همچنین براساس مصوبه شورای شهر، تعداد ایستگاه‌های بایدو در شهر باید دوبرابر شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات دیگر ما، ایستگاه‌های دوچرخه‌های شخصی است تا شهروندان بتوانند با دوچرخه شخصی‌شان، خودشان را به ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی شهر برسانند و مسیرشان را با مترو یا اتوبوس ادامه دهند. دراین‌راستا، یک ایستگاه دوچرخه در پایانه آزادی ایجاد شده است، اما شهروندان از این ایستگاه استقبال نکرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->