رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود بدهی آموزش‌وپرورش به فرهنگیان بابت پاداش پایان‌خدمت ۱۴۰۲ | معوقاتی که تا اسفند پارسال تسویه شد چطور کار و زندگی مان را از هم جدا کنیم؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه ٢۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران و هوای خنک تا اواسط هفته آینده نشست بررسی راهکار‌های کسب مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری در مشهد برگزار شد طوفان با سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت سبزوار را درنوردید (۲۶ اردیبهشت) + فیلم از شر دبش تا شهر دبش! رهایی از چوبه دار با ضمانت آقا | روایت بانوی مشهدی محکوم به قصاص که نجات یافت تعرض وکیل قلابی به زنان با تعارف کیک سمی در مشهد + عکس پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس به روز شد راه اندازی خط تولید قطره های چشمی با همکاری شریک آلمانی در مشهد مشارکت ۳۰۰ میلیاردی مردم خراسان رضوی در مرمت مساجد و آثار تاریخی واکاوی روان‌شناختی ۳ پرونده همسرکشی جدید در مشهد تداوم بارش باران در کشور تا پایان اردیبهشت ماه
سرخط خبرها

استخدام ۱۲‌هزار معلم جدید در خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۲۴۹۳۷
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
استخدام ۱۲‌هزار معلم جدید در خراسان‌رضوی
طبق اعلام مسئولان آموزش‌و‌پرورش استان، هم‌زمان با استخدام ۱۲ هزار معلم جدید، ۷‌هزار نفر از معلمان استان نیز بازنشسته می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت هفته نکوداشت مقام معلم، تور مدرسه‌گردی و نشست خبری با حضور مسئولان آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی و اصحاب‌رسانه در مجتمع آموزشی سردار قاسم سلیمانی برگزار و شعار امسال روز معلم، «مدیون تو هستیم» اعلام شد.
مدیرکل آموزش و‌پرورش خراسان‌رضوی در این مراسم از نواخته شدن زنگ سپاس در ۱۱‌اردیبهشت‌ماه در مدارس استان خبر داد و افزود: از معلمان نمونه نیز تجلیل می‌شود.

سیدامیر شوشتری ادامه داد: این معلمان از طریق رأی کمیته‌های همکاران فرهنگی در مدارس و آرای دانش‌آموزان در سامانه (به معلمان خودشان) انتخاب خواهند شد.

استخدام‌های جدید برای آموزش‌و‌پرورش استان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: آزمون آموزگاری ۱۸‌اسفندماه برگزار شد و ۲ هزارو ۱۷۵ نفر استخدام خواهند شد. آزمون دبیری و هنرآموزی نیز ۲۸‌اردیبهشت برگزار و ۲ هزارو ۹۸۴ نفر استخدام می‌شوند. آزمون کیفیت‌بخشی که ویژه معلمان تربیت‌بدنی و سلامت است نیز ۱۴‌اردیبهشت برگزار و ۱۸۹۷ نفر سهم جذب خراسان رضوی است.

صفدر سلطانی بیان کرد: در آزمون ویژه معلولان نیز ۲۳۹ نفر استخدام می‌شوند. همچنین فرزندان شهدا نیز آزمون خواهند داشت که ۱۶۵۶ نفر جذب می‌شوند و ورودی دانشگاه فرهنگیان به مدرسه نیز ۱۸۶۹ نفر خواهد بود؛ بنابراین با احتساب قراردادی که در پیش‌رو داریم، در مجموع تعداد ۱۲‌هزار‌و‌۶۸۹ نفر به جمعیت معلمان آموزش‌و‌پرورش استان اضافه خواهد شد.

او ادامه داد: این در حالی است که حدود ۷ هزار نفر مشمولان بازنشستگی امسال آموزش‌و‌پرورش هستند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که امسال با افزایش بیش از چهارهزارنفری نیرو در آموزش وپرورش مهر را شروع کنیم. استخدام امسال ۲۵‌درصد از کمبود نیرو‌های موظف را جبران خواهد کرد.

ساخت ۵‌هزار کلاس درس با مولدسازی

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌رضوی هم با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰۱ پروژه با ۱۵۰۰ کلاس درس تحویل داده شد که نسبت به سال‌۱۴۰۱ دست‌کم ۵۰‌درصد افزایش داشته است، بیان کرد: چهار استخر سرپوشیده دانش‌آموزی نیز تا مهر‌ماه امسال آماده و چهار استخر دیگر نیز تأمین‌اعتبار شده و در دست اجراست.

جاسم حسین‌پور گفت: از طریق مولدسازی بستر احداث ۵ هزار کلاس درس در استان و به‌ویژه حاشیه شهر مشهد فراهم شد.
وی ادامه داد: در جریان سه‌شنبه‌های امید در آموزش‌و‌پرورش نیز که با مشارکت خیران و نهاد‌ها همراه بود، پانصد کلاس درس به ظرفیت کلاس‌های استان اضافه شد.

پایان مدارس کانکسی

وی از برچیده شدن همه مدارس کانکسی بالای ۱۰‌نفر در استان خبر داد و اظهار کرد: دست‌کم ۲۱۵‌سیستم گرمایشی مدرسه را مرمت کرده‌ایم و سیستم گرمایشی ۱۵۵‌کلاس نیز استانداردسازی شده و سیستم گرمایشی ۴۵۰‌کلاس دیگر نیز تا مهرماه استانداردسازی می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌رضوی درباره سرانه فضای آموزش‌و‌پرورش نیز گفت: این میزان در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲ مترمربع و در استان ۴.۳ مترمربع است، اما استانداردی که سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش مشخص کرده ۸.۲ مترمربع است. متأسفانه این سرانه در حاشیه شهر مشهد دو متر است.

۲۱‌هزار بازمانده از تحصیل در سال گذشته

آذر رشیدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی، نیز اظهار کرد: در سال گذشته در مقطع ابتدایی حدود ۲۱‌هزار نفر بازمانده از تحصیل داشتیم که از این تعداد ۸ هزار نفر به آموزش برگردانده شدند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان‌رضوی هم با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور با ۹۸ پردیس و ۱۰۰‌هزار دانشجوست، گفت: این دانشگاه باید بتواند به‌عنوان مرکز ثقل تعلیم و تربیت، نیاز‌های آموزشی و پرورشی معلمان را تأمین کند. اکنون در خراسان‌رضوی ۴۵‌هزار دانشجو داریم و تعهد کرده‌ایم که ظرف چهار سال آینده نیاز به معلم در آموزش‌و‌پرورش را به‌صورت ثابت تأمین کنیم.

حبیب‌ا... تقی‌پور ادامه داد: به‌صورت متغیر نیز تعهد داریم که در هر جای استان با کمبود معلم مواجه شدیم، دانشگاه فرهنگیان معلمان را به آن مدارس اعزام کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->