حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی: کل غزه را هم نابود کنیم، به پیروزی نخواهیم رسید ۴ عملیات گروهان‌های قدس علیه اشغالگران اسرائیلی در جبالیا بایدن: ترامپ کاملا از تعادل خارج شده است رئیس ستاد ارتش اسرائیل مسئولیت شکست ۷ اکتبر را پذیرفت تیراندازی در آلاباما آمریکا | ۳ نفر کشته و ۱۲ تَن زخمی شدند شهادت ۵۰۰ تن از پزشکان و نیروهای بهداشتی و درمانی در غزه حمله راکتی از غزه به شهر اشغالی سدیروت معاون جدید پارلمانی رئیسی کیست؟ خانواده های اسرای صهیونیست خیابان منتهی به وزارت جنگ را بستند قسام: خانه بمب‌گذاری‌شده را به روی نظامیان فراری دشمن منفجر کردیم پایان کار حسینی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید رئیس جمهور بر لزوم اطمینان مدیران از رعایت کرامت انسانی امیرعبداللهیان: از گفتگو‌های ایران-عربی عبور کرده‌ایم حمله حزب‌الله با موشک‌های سنگین جدید خود به سرزمین‌های اشغالی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) «سیدحسن نصرالله» دوشنبه سخنرانی می‌کند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلینکن: اسرائیل برنامه معتبر برای دفاع از غیرنظامیان ندارد قسام در ۲ مرحله «سدیروت» را موشک‌باران کرد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتقاد بولتون از تهدید بایدن مبنی بر توقف ارسال سلاح به اسرائیل واکنش شدید حماس به اظهارات بایدن
سرخط خبرها

انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید

  • کد خبر: ۲۲۴۸۲۵
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید
رئیس جمهور آمریکا در مهمانی شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید، دونالد ترامپ را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن در مهمانی شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید، دونالد ترامپ را مورد انتقاد شدید قرار داد در حالی که معترضان به سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه، بیرون از کاخ سفید، رئیس جمهور را به دلیل حمایت از اسرائیل مورد انتقاد قرار دادند.

در مهمانی شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید، صد‌ها خبرنگار، سیاستمدار و افراد سرشناس حضور داشتند. در این مهمانی رئیس جمهور اغلب صحبت‌های دوستانه و صمیمی با اهل رسانه و دیگر مهمانان حاضر می‌کند.

بایدن در این مهمانی ترامپ را به دلیل ناپختگی مورد سرزنش قرار داد و با وجود آنکه از مرز ۸۰ سالگی گذشته، سن بالای ترامپ را مورد تمسخر قرار داد و به شوخی گفت: بله سن موضوع مهمی است. من یک مرد بالغ هستم که در حال رقابت با یک کودک ۶ ساله هستم.

وی افزود: سن تنها چیزی است که من با ترامپ در آن اشتراک دارم. معاون من در این زمینه به درستی مرا تایید می‌کند.

دونالد ترامپ نیز در پاسخ در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال، این مهمانی را بسیار بد خواند و گفت: جو بایدن احمق یک فاجعه مطلق است! که بدتر از او وجود ندارد.

در همین حال تظاهرکنندگان در بیرون از کاخ سفید، با در دست داشتن بنرهایی، اعتراض خود را نسبت به مرگ خبرنگاران در غزه اعلام کردند. صد‌ها معترض از خبرنگاران حاضر در مهمانی شام کاخ سفید خواستند تا این مهمانی را تحریم کنند. آنها با ورود هر مقام دولتی فریاد اعتراض سر می‌دادند.

جو بایدن برای پرهیز از رویارویی با جمعیت انبوه معترضان، از در پشتی هتل وارد شد جایی که گروه کوچکتری از معترضان در برابر بایدن خواستار برقراری آتش بس در غزه شدند.

در همین حال رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از ۶۰۰ نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا در بیانیه‌ای در پاسخ به سرکوب دانشجویان معترض گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب خلاف قانون اساسی هستیم».

در همین حال آورات ریتان عضو کنست از حزب کار رژیم صهیونیستی در یادداشتی که در واکنش به تظاهرات گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده اعتراف کرد، اسرائیل حمایت نه تنها دانشجویان بلکه جوانان آمریکایی را از دست داده است.

در ادامه این یادداشت نویسنده اعتراف می‌کند، آنچه که با یک کمپ حمایت از فلسطینیان در داخل دانشگاه کلمبیا آغاز و پلیس نیویورک ده‌ها نفر از آنها را دستگیر کرد، به سرعت و بدون هیچ کنترلی به بسیاری از دانشگاه‌های دیگر ایالات متحده و حتی خارج از آن سرایت کرده است، موجی مبهم با شعار‌هایی همچون تل‌آویو و اسرائیل را منفجر کنید یا گردان‌های قسام ما به شما افتخار می‌کنیم سرتاسر این دانشگاه‌ها را فرا گرفته است و حباب اسرائیل برای دانشجویان آمریکایی را منفجر کرد.

سپس نویسنده اعتراف می‌کند: اسرائیل دانشگاه‌ها را از دست داده است، این روند در چارچوب یک عملیات بلند مدت از مبارزات اجتماعی و سیاسی در جامعه آمریکا به وقوع پیوست، در حالی که مفاهیم حمایت از اسرائیل تا حدود زیادی در فرهنگ جوانان ایالات متحده ریشه دوانده بود، امروز به نقطه تغییر رسیده است و تا انکار حق دولت اسرائیل در ادامه بقا و ارتباط یهودیان با سرزمین اسرائیل هم رسیده است.

آنچه مشخص است آن است که موضع ضد اسرائیلی و سامی ستیز در حال رخنه به سیاست‌های ایالات متحده هم هست و به ویژه در سال انتخابات نامزد‌ها نمی‌توانند آرای این رای دهندگان احتمالی را نادیده بگیرند.

تاکنون بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۳۴ هزار نفر که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، جان خود را از دست داده‌اند.       

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->