استاندار خراسان رضوی: اتاق بازرگانی خاستگاه تصمیم‌سازی اقتصاد استان است پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روند بازار طلا و سکه کاهشی است؟ پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | بی‌اعتنایی بازار سهام به اصلاحیه مالیاتی واریز ۸ میلیون تومان حج به حساب چه زائرانی بوده است؟ ریزش قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز | کدام خودرو ۷۰میلیون تومان پایین آمد؟ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان واریز مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد | اعلام جزییات واریز سود سهام‌عدالت متوفیان ماجرای خرید و فروش کارتن‌ لوازم خانگی کره‌ای با قیمت‌های میلیونی چیست؟ قیمت شکر افزایش یافت (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش ۴ تن طلا در ۲۵حراج | نیم تن طلا امروز فروخته شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) طرح فروش محصولات سایپا از روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز می‌شود + جزئیات رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد: حدود ۲۰۰ واحد صنفی طلا فروش همچنان پلمب هستند الزامات حضور موثر ایران در آینده بازار و اقتصاد افغانستان خام‌فروشی؛ سهم ایران از صادرات ۹۸ درصدی زعفران به جهان سقف هر کارت آزاد سوخت ۷ هزار لیتر است | سوخت‌گیری با کارت شخصی به ۸۰ درصد رسید حمایت مهم شاخص کل از دست رفت + نمای پایانی بورس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲ آخرین قیمت مدل‌های آیفون در بازار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران بنزین یورو۵ تولید می‌کند فرماندار مشهد: تکمیل پروژه‌های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری است منتظر واریزی بزرگ دولت در خردادماه باشید + جزئیات قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشکلات صنف طلافروشان مشهدی پیگیری شده و رفع پلمب مغازه‌ها آغاز شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام | حباب سکه کمتر شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر بازار خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت رهن و اجاره آپارتمان در منطقه ارشاد مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۳ واحد صنفی موبایل فروشی در مشهد
سرخط خبرها

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است

  • کد خبر: ۲۲۴۷۵۸
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است
رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: امروز بخش اقتصادی به‌شدت نیازمند مقوله امید برای سرمایه‌گذاری در کشور است که برگزاری نمایشگاه‌ها فرصت خوبی خواهد بود.

محمود سیادت در گفتگو با خبرگزاری شهرآرانیوز با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تصریح کرد: این ششمین اکسپویی است که برگزار می‌شود و به‌باور حضوریافتگان در دوره‌های قبل، در این دوره نمایشگاه،  شاهد حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی و هیئت‌های خارجی هستیم.

وی افزود: از استان خراسان هم در این دوره، استانداری غرفه‌ای دارد که توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان را ارائه می‌دهد. اتاق مشهد هم در این دوره حضور فعال داشته و حضور اتاق‌های مشترک ایران و سایر کشور‌ها در این دوره قابل‌توجه است. 

به گفته عضو اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی، امروز بعدازظهر در اتاق ایران در محل نمایشگاه اکسپو، جلساتی در خصوص آشنایی با فرصت‌های افغانستان-ایران و جلسات b۲b را خواهیم داشت.



سیادت در خصوص تأثیرات برگزاری این نمایشگاه بر معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها و موانع صادراتی که در کشور و در خارج شاهد بودیم، قطعاً این نمایشگاه فرصت‌های زیادی را برای تعامل با دنیا به وجود می‌آورد. برگزاری این نمایشگاه‌ها و دعوت از میهمانان خارجی و نشان‌دادن واقعیت‌های اقتصادی ایران که قطعاً شرایط بهتر از آن چیزی است که در بیرون تبلیغ می‌کنند و بیشتر نقاط ضعف را می‌بینند، مسلماً امید را به جامعه اقتصادی ایران تزریق می‌کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: امروز بخش اقتصادی به‌شدت نیازمند مقوله امیدبخشی برای سرمایه‌گذاری در کشور است و برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصت خوبی خواهد بود.

وی یادآور شد: در استان بیشترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی از کشور افغانستان است که معمولاً تجار آن مقیم ایران هم هستند. قطعاً ظرفیت اقتصادی استان در همه حوزه‌ها شامل کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات بیشتر از این است که نتیجه تحولاتی که در مرکز مدیریت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان داشتیم با اقدامات بسیار مناسبی که در تسریع روند صدور اقامت خارجی در استان با استقرار پلیس اقامت اتفاق افتاده و اراده‌ای که در مسئولان استان شاهد هستیم، افزایش صادرات در استان بوده است. 

به گفته وی، ان‌شاءالله در جذب سرمایه‌گذار که نیازمند پیش‌نیاز‌هایی است، توفیق حاصل کنیم. قطعاً بهترشدن روابط ما با دنیا با محور قراردادن بیشتر مسائل اقتصادی که مورد مطالبه مردم هم هست، می‌تواند ما را به این مهم نزدیک کند.

سیادت افزود: فراهم‌شدن زیرساخت‌ها، مسائل نرم‌افزاری و ایجاد سیاست‌هایی که منجربه جذب و حفظ سرمایه‌گذار و در ادامه، توسعه صادرات شود، قطعاً نیاز به همدلی بیشتر و اصلاح بعضی سیاست‌های غلط و نادرست در سطح محلی و کلان دارد که امیدواریم به این امر شتاب بیشتری داده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاه ایران‌‌اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی از دیروز (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا ۱۲ اردیبهشت با سخنرانی رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه، آغاز به کار کرد.

ششمین دوره نمایشگاه ایران‌اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از دیروز (۸ اردیبهشت) آغاز به کار کرد. افتتاحیه این نمایشگاه با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور)، عباس علی‌آبادی (وزیر صنعت، معدن و تجارت) و سایر مسئولان و نمایندگان کشورهای مهمان برگزار شد.

در این نمایشگاه، شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا حضور داشتند و اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های مختلف صنعتی خواهند کرد.

در این نمایشگاه پنج‌روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع‌ غذایی و کشاورزی و شیلات، صنعت فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی و پتروشیمی عرضه می‌شود.

این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن، سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی‌تو‌بی با حضور ۵۰ هیئت عالی‌رتبه برگزار شود.

گفتنی است استان خراسان‌رضوی در چهارچوب یک غرفه با حضور مدیران ارشد استانداری و نهاد عالی دولت در استان، پذیرای بازدیدکنندگان و هیئت‌های تجاری و اقتصادی است. همچنین توانمندی‌های صادراتی استان در معرض نمایش تجار کشورهای منطقه قرار گرفته‌ است.

این رویداد بزرگ از شنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->