هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۹۶۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، هاشمیه و ملک‌آباد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | خودمانی با یک راننده‌اتوبوس خانم برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «هشت بهشت» در پارک ملت مشهد مقدس + فیلم ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟ مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) پایان پرونده پلاک ۱۷۶ | پس از ۳ دهه، یکی از فرسایشی‌ترین پروژه‌های شهر مشهد رو به پایان است برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود تعیین تکیلف ۲۴۰ پرونده ارسالی در کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداری مشهد طی سال گذشته
سرخط خبرها

استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند

  • کد خبر: ۲۲۴۷۴۹
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند
استاندار خراسان‌رضوی گفت: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور و به نوعی مصداق مشارکت مردم در حوزه مدیریتی و سیاسی هستند؛ لذا با درک این مهم می‌توانیم آنچه را به عنوان وظیفه قبول کردیم، محقق کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در همایش تجلیل از شوراهای اسلامی شهرستان مشهد که به مناسبت ٩ اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس نهاد مقدس شورای اسلامی و روز شورا‌ها برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور و به نوعی مصداق مشارکت مردم در حوزه مدیریتی و سیاسی هستند، اظهار کرد: با درک این مهم می‌توانیم آنچه را به عنوان وظیفه قبول کردیم، محقق کنیم. شرط انجام این امر مهم این است که با نمایندگی از طرف مردم، اهداف و انتظارات را محقق کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که اعضای شورا‌ها در روستا‌ها و شهر‌ها در خصوص این موضوع باید درک مشترک داشته باشند، بیان کرد: انجام این امور به انسجام نیاز دارد. حتی یک فرد هم با پراکندگی ذهنی نمی‌تواند توفیق پیدا کند. شرط اول موفقیت، انسجام فکری ماست که برای انسجام فکری نیاز به مبانی داریم و این مبانی نیز اعتقادی است؛ یعنی براساس مبانی و اصول اعتقادی می‌توانیم انسجام رویکردی، نرم‌افزاری و فکری پیدا کنیم.

استاندار با تأکید بر اینکه اگر این موضوع به عنوان گام اساسی محقق نشود، در مراحل بعدی دچار چالش خواهیم شد، گفت: پس شرط لازم برای انجام این رسالت توسط شورا انسجام فکری و تشکیلاتی بوده که در نهایت به تصمیمات منتج می‌شود. قانون اساسی ظرفیت تشکیلاتی را برای کشور فراهم کرده تا مردم حداکثر مشارکت را برای امور مربوط به خود داشته باشند؛ در روستاها، شهر‌ها و کلان کشور این امکان فراهم است. اگر ما همه امور را از یکدیگر توقع داشته باشیم، کار انجام نمی‌شود. باید به کمک هم برویم.

وی ادامه داد: شورا‌ها باید توجه کنند که در مقیاس‌های مختلف باید به دستگاه حاکمیتی کمک کنند تا مشکلات مرتفع شود و در کارشان موفق باشند. باید به حمایت فرد دیگری برویم و با این نگاه یک هم‌افزایی و همراهی ایجاد کنیم. ما در استان روی این موضوع تأکید بسیاری داریم و این فرمایش مقام معظم رهبری است.

نظری با اشاره به اینکه ما ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوبی داریم، اما باید به فعلیت تبدیل شوند، تصریح کرد: اصل استفاده از ظرفیت‌های درونی همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است؛ مسئولان حاکمیتی و شورا‌هایی که مردم را برای مدیریت حوزه‌های خودشان مدیریت می‌کنند.

شورا‌ها نباید در اولین گام ظرفیت درونی را فراموش کنند

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: شورا‌ها نباید در اولین گام، ظرفیت درونی را فراموش کنند؛ زیرا شورا‌ها در تماس مستقیم با مردم قرار دارند و مسائل مردم، ظرفیت‌های موجود، حوزه مسئولیتی خود و راه‌حل‌ها و راهکار‌ها برای برون‌رفت از این مسائل و مشکلات را می‌شناسند. با اتکا به ظرفیت‌ها و امکانات داخلی و بسیج‌کردن آن‌ها بسیاری از مشکلات حل‌شدنی است.

وی اضافه کرد: به طور مثال اگر مسئله تثبیت جمعیت در روستا‌ها را داریم، حتماً باید موضوع معیشت به عنوان اولویت اول مدنظر قرار گیرد. امرار معاش نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها بحث آب است. در روستا اساس کار قنات است که در شرایط فعلی، ۳ هزار قنات نیاز به احیا دارد. اگر فقط منتظر دولت و منابع آن باشیم، چند سال زمان خواهد برد، اما اگر شورا‌ها و دهیار‌ها مدد کنند و ظرفیت روستا‌ها را به میدان بیاورند، طی یک سال می‌توان همه را در دستورکار قرار داد.

نظری گفت: امسال دو محور اصلی اشتغال روستایی و فارغ‌التحصیلان را داریم. باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد که شورا‌ها می‌توانند این ظرفیت‌های مردمی را به میدان بیاورند. ما در دو حوزه مسکن و اشتغال در روستا‌ها بسیار جدی هستیم که در نهایت به معیشت منتهی می‌شوند. توقع داریم با انسجام تشکیلاتی، فکری و علمی ظرفیت روستا‌ها به میدان بیاید و همه با هم مشکلات را کاهش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->