ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟ مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) پایان پرونده پلاک ۱۷۶ | پس از ۳ دهه، یکی از فرسایشی‌ترین پروژه‌های شهر مشهد رو به پایان است برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود تعیین تکیلف ۲۴۰ پرونده ارسالی در کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداری مشهد طی سال گذشته قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند

  • کد خبر: ۲۲۴۷۰۵
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند
نائب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: امروز باید بسیاری از تصمیمات توسط شورا‌های شهر و روستا‌ها انجام شود، اما واقعا اینگونه نیست و هنوز با این هدف فاصله داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در همایش تجلیل از شورای‌های اسلامی شهرستان مشهد که به مناسبت، ٩ اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای اسلامی و روز شورا‌ها برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد. امروز جمع شدیم و در خصوص شورا‌ها صحبت می‌کنیم. وقتی در خصوص شورا‌ها مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم در قرآن، احادیث، قانون اساسی، کلام امام راحل (ره) و مقام مقام رهبری از اهمیت شورا‌ها صحبت شده، اما هنوز به نقطه اصلی خودمان و آنچه قانون اساسی به ما به عنوان نمایندگان مردم موظف کردند، محقق نشده و این نقص وجود دارد.

وی با اشاره به این موضوع که امروز باید بسیاری از تصمیمات توسط شورا‌های شهر و روستا‌ها انجام شود، ادامه داد:، اما واقعا اینگونه نیست و هنوز با این هدف فاصله داریم، ما دنبال این هستیم فاصله را کاهش دهیم و اتفاقات خوبی برای خدمتگزاری به مردم رقم بزنیم.

حاجی بگلو در ادامه با تاکید بر این موضوع که زمانی که امام (ره) دستور تشکیل شورا‌ها را دادند، با این نگاه بود که کار منطقه، محله و شهر یا روستا را برای اداره به خود مردم واگذار کرده و نقش مردم را پررنگ کنیم، گفت: امروز وظیفه داریم در راستای اهداف نظام و سیاست‌های دولت تلاش کنیم، اما در این مسیر برخی موانع وجود دارد که باید این موانع را هرچه زودتر با همفکری، همدلی، مشورت و تصمیمات کلان دولت برطرف کنیم، وگرنه به هدف اصلی نرسیدیم و نخواهیم رسید؛ زیرا هدف ما فتح قله خدمتگزاری به مردم است، اما در میانه راه هستیم که باید تکمیل شده و اختیارات به شورا‌ها واگذار شود.

وی با بیان اینکه تصمیمات ما به عنوان خدمتگزاران مردم در روستا و شهر براساس تکلیف و خدمتگزاری است، تاکید کرد:، اما واقعا نتوانستیم آنچه را که باید محقق کنیم. نمی‌گوییم کاری انجام نشده، بعد از پیروزی انقلاب خدمات زیادی داشتیم، داریم و خواهیم داشت، اما تا رسیدن به قله فاصله داریم. باید به گونه‌ای تلاش کنیم که بتوانیم خدمتگزاری خوبی را برای مردم حتی در دورترین نقطه روستا‌ها نیز انجام دهیم.

حاجی‌بگلو با اشاره به اینکه یکی از موارد مورد پیگیری ما اصلاح قوانین شورا‌های شهر و روستا است، تصریح کرد: مردم باید نقش پررنگی داشته باشند. ساختار سیاسی ما باید نسبت به شورا‌ها تغییر کند. برخی مدیران و مسئولان شورا‌های شهر و روستا‌ها را هووی خود ندانند. اگر دنبال خدمتگزاری بهتر هستیم باید به قوانین موجود و قوانین اصلاح شده احترام بگذاریم. بسیاری از معضلات کشور به دست مردم قابل حل است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در اردیبهشت‌ماه در شورای عالی استان‌ها اولین قانون تصویب می‌شود که مقامات دولتی منصوب شده توسط وزیر و رئیس‌جمهور در استان‌ها مکلف شوند از شورای استان رای اعتماد بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->