نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند! تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی به سِمت ریاست کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد آغاز ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به وضعیت اقتصادی و معیشتی پژوهشگران در حوزه علوم انسانی میزان دقیق افزایش حقوق مستمری‌بگیران اعلام شد | حداقل «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی؛ ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان مشارکت بیش از ۴۰ هزار نفر در پویش مشهد مهربان نگاهی به ابهامات فروش دارو در فضای مجازی یک تیک‌آف موفق | روایت پیدا شدن «یسنا» از زبان «هادی کاهانی»، داوطلب هلال احمر خراسان رضوی ۵۰۰۰ کلاس درس در حاشیه مشهد تا شهریور ۱۴۰۴ ساخته می‌شود برخورد پراید با تریلی در گناباد یک فوتی و سه مصدوم داشت خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیز‌هایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید مصرف کیک و بیسکوئیت‌ را به این دلیل قطع کنید ۹ توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد (۱۸ اردیبهشت) چرا نباید از فروشنده‌های سیار غذا بخریم؟ نشستن بیشتر از ۵ ساعت؛ افزایش ۲ سانتی‌متری دور کمر را به دنبال دارد اگر پنیر زیاد مصرف کنیم چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟ هندوانه پخته سنگ کلیه را پودر می‌کند + نحوه تهیه مجازات حبس از ۲ تا ۵۸ سال برای شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها واکسنی که ویروس‌های آینده کرونا را هم از بین می‌برد!
سرخط خبرها

هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است

  • کد خبر: ۲۲۴۳۷۹
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هیچ موردی از بیماری مالاریا از ابتدای سال تاکنون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی مشاهده و ثبت نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیدمجید غضنفری روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

اخیرا رییس اداره کنترل بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که برای اولین بار مواردی از مالاریا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و برخی دیگر از مناطق پاک کشور، ثبت شده است که همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده‌اند و همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق جنوب شرقی داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی افزود: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->