واکنش مقام ارشد حماس به خیالبافی نتانیاهو برای تسلیم شدن این جنبش درخواست سفیر انگلیس در سازمان ملل از انصارالله یمن اردوغان: حماس برای حفاظت از اراضی اشغال شده خود مبارزه می‌کند حزب‌الله لبنان «السماقه» را هدف قرار داد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رایزنی سوناک با امیر قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه سردار قریشی: هدف اصلی عملیات وعده صادق «بازدارندگی» بود شهادت و زخمی‌شدن ۲ نفر در حمله اسرائیل به خودرو سازمان ملل + فیلم سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن ریشی سوناک: ایران، روسیه و چین در حال همکاری علیه ما هستند ممنوعیت اعتراضات حامیان فلسطین در دستورکار دولت انگلیس سرلشکر سلامی: به هر تهدیدی واکنش نشان می‌دهیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ۷۱۶ سرباز را در طول یک سال از دست دادیم ایران و هند قرارداد همکاری در چابهار امضا کردند + فیلم بازدید کیم جونگ اون از کارخانه‌های جنگ‌افزارسازی و شلیک با اسلحه دوربین‌دار سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: لایحه عفاف و حجاب آماده ابلاغ برای اجراست اظهارات جدید لاوروف درباره حضور غرب در جنگ اوکراین آیت‌الله علم‌الهدی: حکمت فردوسی می‌تواند الگوی جوان ایرانی باشد | فردوسی فقط با ساخت مجسمه تکریم نمی‌شود
سرخط خبرها

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه انگلیس

  • کد خبر: ۲۲۱۳۳۸
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه انگلیس
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس از بی‌عملی انگلیس در محکومیت حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق انتقاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دیوید کامرون و حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی که به ابتکار طرف انگلیسی انجام شد، در خصوص آخرین تحولات منطقه و مناسبات دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

طرفین ضمن اشاره به برخی تحولات رو به جلو در مناسبات دو کشور، ابراز تمایل کردند که تلاش‌های مشترک در مسیر تقویت همکاری‌ها در فضای مبتنی بر احترام متقابل تداوم یابد.

امیرعبداللهیان درخصوص حمله هوایی رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، از بی عملی انگلیس در محکومیت این اقدام انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت توقف فوری نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری بعنوان تنها راه موثر برای بازگشت آرامش به منطقه، افزود: تهران هیچگاه بدنبال توسعه تنش در منطقه نبوده است، اما در مقابل حمله تروریستی رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق و سکوت آمریکا و انگلیس به معنای تشویق نتانیاهو در تداوم جنگ افروزی و توسعه آن در منطقه است.

وی افزود: ریشه بحران در دریای سرخ نیست بلکه در نسل‌کشی در غزه است.

عدم خویشتنداری منجر به گسترش درگیری‌ها در منطقه می‌شود

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس هم در این تماس، ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر، عید مسلمانان جهان، از پیشرفت حاصله در برخی حوزه‌های همکاری میان دو کشور ابراز خرسندی کرد.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به تنش های موجود در منطقه، خواستار خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران شد و تاکید کرد: عدم خویشتنداری از سوی طرف‌ها می تواند منجر به گسترش بیش از پیش درگیریها در منطقه شود.

طرح آمریکا برای آتش بس در غزه

کامرون در ادامه ضمن ابراز نگرانی از تداوم تنش در دریای سرخ، در موضوع فلسطین افزود: آمریکا طرحی را برای آتش بس ارائه داده که در صورت موافقت طرف مقابل، دستیابی به آتش بس در دسترس است.

در این تماس، طرفین بر ادامه گفتگوها تاکید کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->