آغاز جشن‌های باشکوه دهه کرامت در بهشت هشتم | بارگاه منور رضوی آماده پذیرایی از زائران ثامن‌الحجج(ع) ثبت یک رفاقت ۵‌نفره دیرینه‌شناسی اخلاق تفسیر درباره جایگاه معارف امام‌رضا (ع) در نظام فکری تشیع| معارف رضوی، اندیشه‌ممتاز بشری است ویدئو | وقتی خواننده‌های مطرح کشور برای امام رضا(ع) می‌خوانند ویدئو | گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات درباره دکتر سیدجواد مصطفوی، اسلام پژوه فقید مشهدی| در آغوش امن نهج البلاغه شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن گذری بر تاریخ در‌های طلای حرم مطهر به‌مناسبت افزوده شدن یک در طلای دیگر به آنها| زنند بر درِ این بارگاه شمس و قمر سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم
سرخط خبرها

درباره کم‌و‌کیف توزیع دعوت‌نامه‌های افطاری بارگاه رضوی

  • کد خبر: ۲۱۹۸۱۳
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
درباره کم‌و‌کیف توزیع دعوت‌نامه‌های افطاری بارگاه رضوی
معاون خدمات زائران آستان قدس گفت: بر اساس نقشه توزیع سال‌های قبل، از ساکنان محلات جدید دعوت شدند.

به گزارش شهرآرانیوز «چه کسی است که دلش نخواهد افطار میهمان آقا باشد. فرقی نمی‌کند پیر یا جوان باشی، محله برخوردار یا کم‌برخوردار باشی، موضوع دعوت‌نامه افطار حرم مطهر رضوی که درمیان باشد خدا خدا می‌کنی که قسمتت شود. شب‌های قدر هم تمام شد، اما نمی‌دانم چرا دعوت‌نامه محله ما نیاوردند. چند روز قبل دعوت‌نامه به محله دوستم در سیدی بردند. دوستم با چه ذوقی می‌گفت که برای گرفتن بسته افطاری به صحن حضرت الزهرا (س) رفته‌اند. او این را گفت که سال قبل نیز بسته افطاری حرم امام رضا (ع) قسمتش شده است، اما ما هنوز یک‌بار هم نرفته‌ایم.»

حرفش را با این سؤال تمام می‌کند: یک نفر می‌گفت این دعوت‌نامه‌ها را به مناطق برخوردار نمی‌دهند. امام رضا (ع) برای همه ما مشهدی‌هاست و کاش توزیع آنها را بدانیم به چه صورت است.

این سؤال یکی از شهروندان مشهدی است که کم‌وکیف توزیع دعوت‌نامه‌های افطاری حرم مطهر رضوی چگونه اعلام می‌شود.

شهروند دیگری نیز در پیامکی این‌طور بیان کرده است: دیروز خاله‌ام که خانه‌اش دو کوچه بالاتر از ماست گفت که خادمان حرم امام رضا (ع) برایشان دعوت‌نامه افطار حرم آورده‌اند، اما هرقدر منتظر شدم برای ما نیاوردند. انگار همان کوچه را فقط توزیع کرده‌اند.

دعوت‌نامه بر اساس نقشه و محلات جدید

محمد شبان، معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی، پاسخ‌گوی دغدغه‌های مردم برای کم‌وکیف توزیع دعوت‌نامه‌های افطار است. او همان ابتدا به این موضوع اشاره دارد که دعوت‌نامه‌های افطار حرم مطهر رضوی برای مهمان‌سرای حرم مطهر و رواق‌های حضرت زهرا (س) و باب‌الهادی (ع) و باب الکاظم (ع) است.

 اما توضیحات معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی به درخواست‌های مردمی درباره کم‌وکیف توزیع این دعوت‌نامه‌ها میان مردم از این قرار است: بر اساس نقشه جغرافیایی شهر و توزیع‌هایی که سال گذشته داشته‌ایم دعوت‌نامه‌ها را خادمان توزیع می‌کنند؛ بنابراین تأکیدمان برای اجرا، توزیع دعوت‌نامه در محلات جدید و بر اساس نقشه توزیع در سال‌های قبل است.

برخوردار و کم‌برخوردار ندارد

شبان در ادامه می‌گوید: دعوت‌نامه‌های مهمان‌سرای حضرت از طریق نرم‌افزار «نسیم رضوان» است که با درج کدملی و براساس قرعه‌کشی دعوت‌نامه‌ها توزیع می‌شود، اما دعوت‌نامه‌های افطار همان‌طور که شهروندان نیز اشاره داشتند و گفته شده بر اساس مراجعه خادمان به محلات و توزیع آن میان ساکنان است.

او به این موضوع تأکید دارد که برکت دعوت‌نامه‌های افطار به تمام محلات مشهد و براساس همان نقشه توزیع خواهد رسید و در این راستا نگاه منطقه‌ای و مرزبندی برخوردار و غیربرخوردار نشده است.
معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی می‌افزاید: توزیع بسته‌های افطار شهروندانی که دعوت‌نامه‌های خود را در محلات دریافت کرده‌اند در رواق حضرت زهرا (س) است.

دعوت‌نامه‌هایی برای افطار زائران

او در ادامه می‌افزاید: جدای از این، دعوت‌نامه‌های افطاری در صحن‌های حرم مطهر امام رضا (ع) و میان زائران توزیع می‌شود تا زائران نیز از برکت این افطار‌ها بهره‌مند شوند.

به گفته معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی زائرانی که دعوت‌نامه‌های خود را در صحن‌های حرم مطهر رضوی دریافت کرده‌اند می‌توانند بسته افطار خود را از صحن امام حسن مجتبی (ع) و باب‌الکاظم (ع) و باب‌الهادی (ع) دریافت کنند.

توزیع غذای گرم در حاشیه

معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی در ادامه به این نکته تأکید دارد که آستان قدس رضوی نگاهی جامع برای بهره‌مندی افراد از برکت افطار حرم دارد. او در تکمیل گفته‌های خودش می‌افزاید: جدا از بسته‌های افطار حرم مطهر، برای نواحی حاشیه شهر و کم‌برخوردار نیز توزیع غذای گرم داریم. در این باره نیز نقشه توزیع غذای گرم سال‌های قبل را داریم و براساس اولویت در مناطق جدید این غذا‌های گرم توزیع می‌شود.

شبان پای آمار را به میان گفته‌ها باز می‌کند و به استناد آمار می‌گوید: در مناطق حاشیه شهر مشهد روزانه ۲ هزار پرس غذای گرم توزیع می‌شود.

معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی برای نگاه جامع به تمام شهر می‌افزاید: در این راستا روزانه ۲ هزار پرس غذای گرم در مناطق برخوردار مشهد نیز توزیع می‌شود تا ساکنان این محدوده نیز از برکت افطار‌های حرم مطهر بهره‌مند شوند.

توزیع بسته افطار سبک در میان نمازگزاران حرم

او می‌گوید: علاقه‌مندی شهروندان به بهره‌مندی از افطار‌های حرم با نگاهی متبرک امری بدیهی است و این پیام‌ها نیز برپایه همین نگاه خاص و ویژه است. بسته‌های سبک افطار و توزیع آن در میان نمازگزاران یکی دیگر از برنامه‌های آستان قدس برای بهره‌مندی آحاد جامعه از برکت افطار‌های حرم مطهر است.

معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی بیان می‌کند: براین اساس روزانه تعداد ۵۰‌هزار بسته افطار سبک در میان نمازگزاران حرم مطهر توزیع می‌شود. تلاشمان بر این بوده که نگاه وسیع‌تر و جامع‌تری به همه اقشار جامعه (مجاوران و زائران) داشته باشیم و هر فردی حتی اگر دعوت‌نامه افطار به او نرسید بتواند از برکات افطار‌های سبک صف‌های نماز بهره‌مند شود.

مجموع افطار‌هایی را که در غالب طرح‌های افطار حرم توزیع روزانه دارد شبان این‌گونه ارائه می‌دهد: رواق حضرت زهرا (س) ویژه مجاوران و شهروندان مشهدی با توزیع ۲هزار پرس افطار، مهمان‌سرای حضرت ۶‌هزار پرس افطار ویژه زائران، صحن امام حسن مجتبی (ع) ۲‌هزار پرس ویژه زائران حرم مطهر که در صحن‌ها دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند (اعم از مشهدی و زائر) و نیز باب الهادی (ع) و باب الکاظم (ع) هرکدام هزارو ۵۰۰ پرس ویژه زائران حرم مطهر دعوت‌نامه داده می‌شود.

او می‌افزاید: در خیابان آیت‌ا... واعظ طبسی نیز سفره‌ای برای زائران حرم مطهر تدارک دیده شده است. این سفره افطار سبک بدون دعوت‌نامه و به صورت موکبی است؛ بنابراین هرکسی که دعوت‌نامه نیز دریافت نکرد می‌تواند از برکت افطار در این حوزه بهره‌مند شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->