رئیس مرکز مریم‌شناسی لبنان: شگفت‌زده شدم که امام رضا(ع) پیشتاز گفت‌وگوی علمی آن هم در هزار سال پیش هستند برای برگزاری هفت دوره دو سالانه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی شده است رئیس جمهور: علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شاخص تام و تمام عدالت است | سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین کارآیی ندارند + فیلم ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در آستانه میلاد امام رضا(ع) اعلام شد+ فیلم شاخه گلی برای زائر آقا روز ولادت امام رضا(ع) تعطیل می‌شود؟ مظلومیت قرآن، از بزرگترین ابتلائات امت اسلامی بوده است از جمله اهداف ما، امتداد اجتماعی اندیشه‌های امام رضا (ع) است+ فیلم برای استقرار عدالت، نیازمند یک تفکر الگو و معیار هستیم گفتمان سازی و ترویج مکتب رضوی از دستاورد‌های کنگره جهانی امام رضا(ع) است+ فیلم تولیت آستان‌قدس‌رضوی: کنگره امام رضا (ع)، فرصتی برای گفت وگوی ملت‌ها درباره عدالت است | فلسطین، مدعیان عدالت را رسوا کرد + فیلم دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع): کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) به‌دنبال رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به ظلم است دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر تهران به مناسبت ولادت امام رضا(ع) + تصاویر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم مشهدالرضا(ع)؛ میعادگاه عاشقان ولایت | قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی: سالانه میزبان بالغ بر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون زائر در بارگاه منور رضوی هستیم کهکشان رضوی نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عرض ارادت دسته عزای علوی به محضر امام رضا (ع) + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۹۴۹۶
  • ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
عرض ارادت دسته عزای علوی به محضر امام رضا (ع) + فیلم
عزاداران علوی با حرکت به سمت حرم مطهر رضوی، عرض ارادت و تسلیت خود را به محضر امام رضا (ع) اعلام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در بیست و یکمین روز ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) عزاداران علوی با حرکت به سمت حرم مطهر رضوی، عرض ارادت و تسلیت خود را به محضر امام رضا (ع) اعلام کردند.

در این مراسم که از مدرسه علمیه مرحوم آیت‌الله خویی به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد، عزاداران روزه‌دار با نوی حیدر حیدر و ذکر یا علی مرتضی، عرض تسلیت خود را به حضور امام مهربانی‌ها اعلام کردند.

در ابتدای این مراسم نیز آیت‌الله «سید جعفر سیدان» از اساتید حوزه علمیه مشهد با اشاره به این که سنت حرکت دسته عزای علوی به سمت حرم مطهر توسط مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی آغاز شد و طی سال‌های متمادی ادامه داشته است، به نقش موثر ایشان در پایه‌گذاری اینچنین سنت‌های آیینی اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صفات حضرت حق در آیه ۲۷ سوره مبارکه لقمان، تاکید کرد: بر اساس تأویل این آیه شریفه در کتب حدیثی، مقصود از عبارت «کلمات الله» در آیه شریفه، وجود مقدس امیرالمومنین علی (ع) و ائمه معصومین است.

عرض ارادت دسته عزای علوی به محضر امام رضا (ع)

آیت‌الله سیدان، امیرالمومنین علی (ع) را شخصیت الهی، یگانه خلقت پس از پیامبر اسلام معرفی کرد و افزود: ایشان مظهر علم، سخاوت، شجاعت، انسانیت، کمالات و فضائل اخلاقی بودند.

وی خاطرنشان کرد: باید افتخار کنیم که شناخت نسبی به آن حضرت داریم و امروز محفل عزای آن حضرت را برقرار کرده ایم.

آیت‌الله سیدان در ادامه با بیان این که فرمایشات آن حضرت عالی‌ترین درس توحید و معارف توحیدی، اخلاقی، اجتماعی، تربیتی و سعادت بخش برای مردم است، به روایت «العلم قائد والعمل سائق والنفس حرون» از آن حضرت اشاره کرد و افزود: برای آن که مرکب نفس انسان رام شود و انسان را به مقصد برساند، در این مسیر، انسان هم به فرد راه بلد قوی نیاز دارد و هم به شخصی که مراقب باشد مرکب نفس او در راه بماند و رام شود تا راکب را به مقصد برساند و این کار در عهده ائمه معصومین (ع) است.

وی افزود: باید دانش خود را درباره مطالب سعادت بخش افزایش دهیم و با شناخت حق و باطل از عمل غفلت نکنیم. در نتیجه مرکب نفس رام می‌شود و ما را به مقصد می‌رساند و در نهایت منجر به رستگاری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->