صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود بدهی آموزش‌وپرورش به فرهنگیان بابت پاداش پایان‌خدمت ۱۴۰۲ | معوقاتی که تا اسفند پارسال تسویه شد چطور کار و زندگی مان را از هم جدا کنیم؟
سرخط خبرها

۸۰ درصد از فضاهای آموزشی فرسوده کشور باید با فضاهای ایمن جایگزین شود

  • کد خبر: ۲۱۸۵۸۹
  • ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
۸۰ درصد از فضاهای آموزشی فرسوده کشور باید با فضاهای ایمن جایگزین شود
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از شناسایی مدارس ۱۵ استان همچون کردستان، سیستان و بلوچستان، تهران، فارس و... خبر داد که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند

به گزارش شهرآرانیوز، مجید عبداللهی یکی از اتفاقات جدی در حوزه نوسازی مدارس را تقارن سال ۱۴۰۲ با تدوین سند برنامه هفتم توسعه کشور دانست که افق پنج ساله توسعه حوزه آموزش و پرورش را در حوزه نوسازی روشن کرده است.

وی با بیان اینکه دربرنامه هفتم تکالیفی برای وزارت آموزش و پرورش مشخص شده است افزود: در حوزه نوسازی مدارس سرانه فضاهای آموزشی تا پایان برنامه هفتم توسعه به عنوان یک شاخص از ۵.۲۸ متر مربع باید به ۶.۱ مترمربع برسد به عبارت دیگر باید حدود ۱۴ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور ساخته شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: طبق هدفگذاری صورت گرفته برای افزایش سرانه فضای آموزشی، تمرکز بر مناطقی خواهد بود که سرانه آن‌ها از سرانه متوسط کمتر است.

عبداللهی به وجود ۲۴۱ منطقه آموزشی در کشور اشاره کرد که سرانه آموزشی آن‌ها از متوسط کشور پایین تر و تراکم جمعیت دانش آموزی آنجا بالاتر از حد متوسط کشوری است و در این باره گفت: لذا جهت‌گیری‌های برنامه هفتم به سمت ارتقای سرانه این مناطق آموزشی و رسیدن آنها به متوسط کشور است که سیاست اساسی در این موضوع،تعادل و توازن بخشی به حوزه توسعه سرانه فضاهای آموزشی در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین طبق برنامه هفتم توسعه کشور، حدود ۸۰ درصد از فضاهای آموزشی فرسوده کشور باید با فضاهای ایمن جایگزین شود؛ این در حالیست که حدود ۱۹ تا ۲۰ درصد مجموع فضاهای آموزشی فرسوده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از شناسایی مدارس ۱۵ استان همچون کردستان، سیستان و بلوچستان، تهران، فارس و... خبر داد که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

عبداللهی موضوع مهم دیگر را کاهش تراکم جمعیت دانش آموزان در کلاس‌های درس عنوان کرد که در سند تحول بنیادین این تراکم حدود ۲۵ نفر در نظر گرفته شده است. همچنین طبق برنامه هفتم توسعه، تراکم کلاس‌های بالای ۳۵ نفر باید صفر شود.

وی محقق شدن این برنامه‌ها را منوط به ساخت فضا، ایجاد تجهیزات و تامین منابع عنوان کرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، یکی از تغییرات اساسی که به عنوان نسل دوم مدرسه سازی در ایران از آن نام برده شده را ساخت فضاهای آموزشی بزرگ مقیاس و محله محور عنوان کرد و افزود: ساخت ۲۰۰ فضای بزرگ مقیاس و محله محور در سطح کشور هدفگذاری شده که فضاهایی چند منظوره، خانواده محور است که مدرسه را با فضای پیرامون اجتماعی محله پیوند می‌زند که برنامه ریزی آن انجام ، طراحی نقشه و فضاسازی برای این طرح نیز در حال انجام است تا در سال اول برنامه برش یک پنجمی آن با طراحی نقشه‌های تیپ و متناسب با فضاهای اجتماعی در سطح جامعه اجرایی و عملیاتی شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۹۷۰ فضای آموزشی در کشور با حدود ۱۳ هزار و ۲۳۰ کلاس درس تولید و تحویل داده شده است افزود: امیدواریم این ریل تولید در سطح کشور با کمک همکاران و سایر دستگاه‌های اجرایی محقق شود. شرکت‌های اجتماعی که مسئولیت اجتماعی دارند باید در ساخت و پشتیبانی فضاهای دانش آموزشی کشور به کمک آموزش و پرورش بیایند تا آموزش و پرورشی پویا با نشاط و پرتحرک را داشته باشیم.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->