۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: جریان اقتصادی استان رو به جلو است

  • کد خبر: ۲۱۷۶۸۳
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
استاندار خراسان رضوی: جریان اقتصادی استان رو به جلو است
استاندار خراسان رضوی گفت: شواهد و قراین بیانگر این است که جریان اقتصادی در استان چه در موضوع صادرات، ترانزیت و شاخص‌های اشتغال و چه در کنترل نرخ بیکاری رو به جلو است.

یعقوبعلی نظری در یکصدوچهاردهمین جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی که امروز بعداز ظهر ۲۶ اسفند ماه برگزارشد تصریح کرد: هماهنگی های دلی و درک مسئله و موضوعات مشترک و هم افزایی و هماهنگی عملیات را  در استان شاهد هستیم که چه از لحاظ کمی و کیفی اثر گذاری موثری را با کمک بخش دولتی و بخش خصوصی به همراه داشته است.

به گفته وی، آنچه که قراین و شواهد حاکی است جریان اقتصادی استان چه در موضوع صادرات، ترانزیت و شاخص های اشتغال و نرخ بیکاری رو به جلو است. شاخص های سرمایه گذاری  علی رغم اینکه منابع بانکی سیاست انقباضی در سال جاری داشته،  رشد خوبی در پی داشته است.

استاندار در ادامه تاکید کرد: ما در کشور واقعیتهایی داریم بعضا چه در موضوع گاز، برق دچار چالش هایی می شویم که در این برهه ملاک مدیریت آن است. اگرچه که در تابستان و زمستان در موضوع گاز و سوخت تلاش شد ملاک بر مقاومت داشته باشیم و قطعی در پیش نداشته باشیم اما چالش های انرژی کشور ممکن است سال ها تا زمان ایجاد تراز ادامه داشته باشد.

وی افزود: بر اساس آمار ما در استان ۴۵۰۰ مگاوات در پیک مصرف داریم طبیعتا مباحثی پیش بیاد به خصوص در زمستان مسائل مربوط به سوخت باید مدیریت کنیم و اولویت بندی را انجام دهیم . لذا ضمن این مدیریت ، حقوق بخش خصوصی و پیگیری آن هم  بابد محفوظ باسد.

نظری تاکید کرد: امیدواریم ظرفیت های تولید انرژی از سوی بخش های خصوصی ایجاد شود و نیروگاه های خاص خود بخش صنعتی  ایجاد کنند و در حالا اضطراری از آن استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، یکصد و چهاردهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با حضور «یعقوبعلی نظری»، استاندار و «محمدرضا توکلی‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی شامگاه امروز در محل پارلمان بخش خصوصی استان برگزار شد.

در این جلسه بحث ضرورت اجرای بخشنامه بانک مرکزی توسط بانک های استان در خصوص پذیرش قراردادهای خرید تضمینی برق به عنوان ضمانت تسهیلات بانکی برای احداث نیروگاه های تجدید پذیر مورد بحث و تحقق آن در این خطه مورد تاکید قرار گرفت. 

 همچنین موضوع  تسری مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی اقتصاد پیرامون بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال های ۱۳۹۷-۱۴۰۰ و مبحث رفع تعهد ارزی ۹۰درصد جهت تسری به سال بعد مطرح و پیرامون آن مصوباتی اخذ گردید. 

 چالش های پیش روی تعاونی های مسکن مهر پیرامون  صدور پایانکار ۱۹۰۰۰ واحد مسکونی احداث شده در شهر گلبهار و طرح موانع و مشکلات تامین انشعابات (آب، برق، گاز) ۱۹۶۰ واحد صنفی در پروژه ۱۵۷ هکتاری خدمات خودرویی بساروج، دیگر دستور کارهای این جلسه بودند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: تعامل موثری که در متن شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی شکل گرفته، زمینه‌ساز گشایش‌های مثبتی به نفع اقتصاد استان بوده است.

،محمدرضا توکلی‌زاده اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده نیز تداوم این رویکرد مثبت را شاهد باشیم.

او با اشاره به دستاوردهای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به استناد ارزیابی صورت گرفته از سوی وزارت کشور، عنوان کرد: ارزیابی این وزارتخانه از عملکرد شش ماهه اول شوراهای گفت‌وگو در سراسر کشور، نشان می‌داد که در مجموع، شوراهای استانی ۶۴ دستاورد داشته‌اند و جالب اینجاست که بیشترین تعداد این دستاوردها نیز مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد شوراهای استانی بر اساس شاخص های مختلفی بررسی می‌شود و جمع بندی وزارت کشور در آن گزارش نشان می‌داد که استان‌های کرمان، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در ارزیابی‌های انجام گرفته، به دست آورده بودند. در مجموع بر این باوریم که به واسطه همگرایی مثبتی که در استانمان میان بخش دولتی و خصوصی ایجاد شده، دستاوردهای مثبتی رقم خورده است و در آخرین جلسه این شورا در سال جاری، امیدواریم تداوم روند مذکور را سال پیش رو نیز شاهد باشیم.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->