«جمعه بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن نگاهی به ۱۰ کتاب که درباره امام‌رضا(ع) نوشته شده است | از نص قدیم تا کتاب‌داستان برای کودکان
سرخط خبرها

درباره «انجیر»، از آخرین نمایش‌های تئاتر مشهد در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۲۱۶۷۱۵
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
درباره «انجیر»، از آخرین نمایش‌های تئاتر مشهد در سال ۱۴۰۲
کارگردان نمایش انجیر گفت: تاکنون از نمایش انجیر استقبال خوبی شده و برای بسیاری از مخاطبان ما جذاب و جدید بود که نمایش را در مکانی غیر از سالن نمایش دیدند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد صاحبی، کارگردان تازه‌کاری است که در کارنامه خود دستیاری کارگردانی نزد عبدالله برجسته، هنرمند تئاتر مشهد، را دارد و این روز‌ها اولین کار خود را با نام «انجیر» روی صحنه برده است. در ادامه صحبت‌های صاحبی درباره نمایش «انجیر» را بخوانید:

کوتاه درباره نمایشنامه «انجیر»

سال ۱۳۹۶، متنی توسط سیاوش حیدری نوشته شده و سال ۱۳۹۷ بازیگر تئاتر به نام کیوان محمدی در تهران یک سال این متن را تمرین و به مدت ۲۰ شب در تالار مولوی اجرا می‌رفت. این نمایش درباره هنرمندی است که دچار بیماری اسکیزوفرنی بوده و بدنش را در هیبت میوه‌های مختلف تصور و روایت را بیان می‌کند. 

خلاصه داستان

این نمایشنامه زمان حال را بیان می‌کند و در داستان کنش‌هایی اتفاق می‌افتد. نقش اول این نمایش نابینا بوده و چشم‌هایش را در آورده و هر روز راس ساعت ۳ یاد قرار عاشقانه‌اش می‌افتد و در حین اجرا و گروگانگیری که در تیمارستان صورت گرفته، شروع به روایت آن خاطره می‌کند. 

درباره تیم نمایش «انجیر»

تیم نمایش انجیر، زیر نظر عبدالله برجسته در مجموعه تئاتر کربن مشغول به فعالیت هستند. بین اعضای این تیم رفاقتی شکل گرفته و اولین تجربه کاری ما به حساب می‌آید. ما ۷ ماه برای این تئاتر تمرین کردیم و بعد از گذراندن مراحل اداری، نمایش را بر روی صحنه بردیم.

اجرای نمایش «انجیر» به سبکی جدید

اجرای این نمایش در فضایی که محل تمرین ما بود، ریسک بزرگی بوده و به عبارت دیگر روی تیغ راه رفتن است. تاکنون از نمایش انجیر استقبال خوبی شده و برای بسیاری از مخاطبان ما جذاب و جدید بود که نمایش را در مکانی غیر از سالن نمایش دیدند.

علاقه‌مندان برای تماشای نمایش «انجیر» می‌توانند به مرکز تئاتر کربن (پلاتو روستا) واقع در وکیل آباد ۶۳، آزادگان ۲ مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->