یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است احتمال تغییرجهت لوگوی اپل در آیپدهای آینده دوربین گلکسی S۲۵ اولترا چه مشخصاتی خواهد داشت؟ گلکسی M۳۵ معرفی شد + مشخصات و قیمت محققان درباره افرادی که صدای درونی ندارند به نتایج جدیدی رسیده‌اند پیشنهادهای عجیب هوش مصنوعی گوگل به کاربران: به پیتزای خود چسب اضافه کنید و سنگ بخورید! + عکس نیل دراکمن بخشی از صحبت‌هایش درباره بازی بعدی «ناتی داگ» را تکذیب کرد قیمت گوشی گلکسی F55 سامسونگ مشخص شد آیپد مینی ۷ با نمایشگر OLED چه زمانی عرضه می‌شود؟ اینستاگرام دچار اختلال شد(۵ خرداد ۱۴۰۳) اولین داده‌های علمی تلسکوپ فضایی اقلیدس منتشر شد + تصاویر چین تا چندروز دیگر فضاپیمایش را در سمت پنهان ماه فرود می‌آورد اضافه‌شدن قابلیت ارسال استوری به عینک هوشمند Ray-Ban متا مایکروسافت از کامپیوترهای کوپایلوت پلاس رونمایی کرد + ویدئو اسکارلت جوهانسون: برای صداگذاری ChatGPT از صدای من استفاده کرده‌اند! نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟
سرخط خبرها

مدیرعامل اسنپ: گزینه «عجله دارم» با درخواست خود مسافران طراحی شده است

  • کد خبر: ۲۱۶۵۸۵
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
مدیرعامل اسنپ: گزینه «عجله دارم» با درخواست خود مسافران طراحی شده است
با دستور سازمان تعزیرات «اسنپ» و «تپسی» گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن‌های خود حذف کردند، اما محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، می‌گوید: گزینه «عجله دارم» به سود همه مسافران است.

به گزارش شهرآرانیوز - اسنپ در بیانیه‌ای که درباره حذف گزینه «عجله دارم» منتشر کرد گفت که «به واسطه کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران، از طریق مذاکرات، جلسات و گفتگو‌ها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه» است.

به تازگی سایت دیجیاتو درباره کارکرد گزینه «عجله دارم» با محمد خلج، مدیرعامل اسنپ گفتگو کرده است. خلج درباره سازوکار و مدل فنی قیمت‌گذاری با این گزینه گفته است: قیمت‌گذاری در اپلیکیشن اسنپ دارای سازوکاری کاملا هوشمند و تجربه‌شده در سطح جهانی و بر پایه اصول بازار آزاد است. اسنپ شاخصی به نام «نرخ پاسخ‌دهی به درخواست‌ها و انجام سفر» یا Fulfillment Rate دارد که از طریق الگوریتم هوشمند به یک نرخ تعادلی دست پیدا می‌کند. اگر میزان عرضه بیش از تقاضا یا به اصطلاح over supply باشد، الگوریتم هوشمند قیمت‌ها را به طور استاندارد با شیبی مناسب کاهش می‌دهد تا در سمت تقاضا رغبت برای ارسال درخواست ایجاد شود؛ اما اگر نرخ پایین‌تر از حد مطلوب برای کاربران راننده باشد، این سیگنال به الگوریتم داده می‌شود که میزان عرضه پایین‌تر از حد معمول است. در این حالت فرایند اصلاح قیمت با رویکرد ترغیب و تشویق در سمت عرضه صورت می‌گیرد.

در چنین سیستمی، برخی کاربران با ذخیره حتی چند دقیقه زمان بیشتر و پذیرش سریع‌تر سفرهایشان حس کاربری بهتری را تجربه می‌کنند؛ این گروه حاضرند، با پرداخت مبلغ بیشتر، این مطلوبیت را برای خودشان ایجاد کنند. گزینه «عجله دارم» پاسخی به این نیاز است.

نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که «عجله دارم» با درخواست خود مسافران طراحی شده است. آنها پیش از طراحی این گزینه، برای بالا بردن قیمت سفر از شیوه‌هایی مانند زدن توقف در مسیر استفاده می‌کردند. «عجله دارم» امکانی است که نیاز به ثبت توقف غیرواقعی را پاسخ می‌دهد.

مدیر عامل اسنپ درباره تاثیر این گزینه در سرویس‌دهی اسنپ گفته است: «حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از سفر‌ها در اسنپ با استفاده از گزینه «عجله دارم» انجام شده و بررسی‌های ما و شیوه کار الگوریتم هوشمند نشان می‌دهد که اتفاقاً این امکان حتی به نفع کاربرانی بوده که از آن استفاده نمی‌کنند.

«عجله دارم» درخواستی با نرخ صفر پاسخگویی را به درخواستی جذاب با امکان پاسخگویی تبدیل می‌کند. افزایش نرخ پاسخگویی به درخواست‌ها و تعادل بین عرضه و تقاضا این سیگنال را به الگوریتم هوشمند می‌دهد که محاسبه قیمت استاندارد و در محدوده مطلوب است و به این ترتیب از افزایش قیمت برای ۹۰ درصد کاربرانی که از این گزینه استفاده نمی‌کنند هم جلوگیری می‌شود. این یعنی پاسخ‌دهی به درخواست‌ها با گزینه «عجله دارم» به درخواست‌هایی که از این گزینه استفاده نمی‌کنند هم تعمیم داده می‌شود. به این ترتیب وجود این گزینه هم برای کاربرانی که نیاز دارند زمان کمتری را برای دریافت سرویس منتظر بمانند مطلوب است و هم برای سایر کاربران.

خلج درباره این شائبه که رانندگان درخواست‌های با قیمت پایین‌تر را نمی‌پذیرند گفته است: «متاسفانه این تصور غلط وجود دارد. در حالی که اپلیکیشن اسنپ طوری طراحی شده که کاربر راننده هنگام قبول درخواست سفر از انتخاب گزینه «عجله دارم» از سوی مسافر مطلع نمی‌شود.

مدیرعامل اسنپ گفته است حذف این گزینه تأثیرات قیمتی گریزناپذیری دارد: «گزینه عجله دارم حتی برای کاربران مسافری که می‌خواهند با قیمت‌های پایین‌تر سفر خود را انجام دهند نیز مفید خواهد بود. با حذف این گزینه تاثیرات قیمتی گریزناپذیر است؛ چون الگوریتم‌های پیشرفته اسنپ قیمت‌ها را بر اساس نرخ پاسخ‌دهی و سازوکار عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند. با حذف ۱۰ درصد از درخواست‌ها که با گزینه «عجله دارم» ارائه می‌شد، الگوریتم باید روی قیمت‌گذاری خود به گونه‌ای بازنگری کند که کمبود در بخش عرضه برطرف شود. البته این به معنای تغییرات قیمتی شدید نخواهد بود و تلاش می‌کنیم تغییر قیمتی را به حداقل برسانیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->