پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت شهادت رئیس جمهوری  بهادری جهرمی: عزای عمومی خللی در امتحانات دانش‌آموزان ایجاد نخواهد کرد هیئت دولت سرپرست وزارت امور خارجه را مشخص کرد رهبر معظم انقلاب: رئیس جمهور جدید ظرف ۵۰ روز انتخاب شود | محمد مخبر در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه (۱ خرداد ۱۴۰۳) در تبریز برگزار می‌شود اعلام ۵ روز عزای عمومی در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه | پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت پوتین شهادت رئیسی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت قالیباف: ابراهیم رئیسی در قلب ملت ایران جا داشت و یادش جاودانه شد جلسه فوق‌العاده سران قوا به میزبانی معاون اول رئیس جمهور | مخبر: راه شهید آیت‌الله رئیسی را بدون هیچ خللی دنبال خواهیم کرد بیانیه وزارت امور خارجه در پی شهادت آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه و هیئت همراه حسن روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد تسلیت الهام علی‌اف به مقام معظم رهبری برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت رئیس اقلیم کردستان عراق برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه واکنش‌ مراجع تقلید به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیش‌بینی قانون اساسی برای شرایط فقدان رئیس جمهور غروب خادم‌الرضا (ع) در شب طلوع خورشید هشتم  عراقچی: در شوک خبر شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه هستم + فیلم پلیس فتا در مورد رصد فضای مجازی و برخورد با شایعات مرتبط با شهادت رئیس جمهوری بیانیه داد سرپرست وزارت امور خارجه چگونه انتخاب می‌شود؟ طحان نظیف: در صورت فقدان رئیس جمهور مراتب قانونی طی خواهد شد + فیلم
سرخط خبرها

فشار آمریکا بر متحدانش برای مصادره اموال روسیه

  • کد خبر: ۲۱۴۷۹۴
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
فشار آمریکا بر متحدانش برای مصادره اموال روسیه
دولت آمریکا از متحدان خود خواسته تا طرح مصادره اموال خارجی روسیه به نفع اوکراین را طی ماه‌های آتی نهایی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت آمریکا متحدان خود را برای بهره‌برداری غیر قانونی از دارایی‌های خارجی روسیه تحت فشار قرار داده است.

نشریه بلومبرگ روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا سران گروه هفت را تحت فشار قرار داده تا طرح استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تامین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

به نوشته راشاتودی، انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه برای تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما دو کشور فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

بیشتر دارایی‌های روسیه در اتحادیه اروپا و عمدتاً در مرکز تهاتر یوروکلیر مستقر در بلژیک قرار دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات اروپا نگرانند یک اقدام بیش از حد و بدون توجیه قانونی در این خصوص ممکن است موقعیت یورو را به عنوان یک ارز ذخیره تضعیف کند و آسیب جدی به شهرت اتحادیه اروپا وارد کند.

همچنین روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی‌ماند.

«جنت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا هم روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن و متحدانش به دنبال گزینه‌هایی برای بهره برداری از دارایی‌های مسدود شده روسیه خواهند بود. وزیر خزانه داری آمریکا همچنین روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای به رویترز گفت که هر اقدامی نیاز به یک دلیل محکم قانونی دارد.

یک روزنامه ایتالیایی روز یکشنبه گزارش داد که «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا بار دیگر موضوع استفاده از درآمد‌های حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار، برای بازسازی اوکراین را در نشست مجازی گروه هفت مطرح کرده، اما کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره مصادره احتمالی آن هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->