رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بالزاک به قلم مترجم مشهدی

  • کد خبر: ۲۱۳۸۶
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
  • ۱
بالزاک به قلم مترجم مشهدی
«رازهای پرنسس دو کادینیان» از «اونوره دو بالزاک» به ترجمه «مریم خراسانی»، مترجم مشهدی، در نشر چشمه منتشر شد.
تازه‌ترین کتابی که به قلم مریم خراسانی، مترجم مشهدی، به بازار آمده است داستانی بلند یا رمانی کوتاه است از اونوره دو بالزاک، نویسنده بلندآوازه و پرکار فرانسوی و سردمدار مکتب رئالیسم یا همان واقع‌گرایی.


«راز‌های پرنسس دو کادینیان» ماجرایی قرن‌نوزدهمی درباره نبوغ و تناقض‌های پنهان در شخصیت یک زن است.

کتاب عنوان فرعی «صحنه‌هایی از زندگی پاریسی» را روی جلد دارد و بر آن است که تابلویی از زندگی محافل اشرافی پاریس به‌ویژه زنان در سده نوزدهم پیش چشم خواننده بگذارد.

مارسل پروست در رمان عظیم «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» از این اثر به شگفتی یاد می‌کند.


بالـــزاک برای مجمـــوعه کمابیش۹۰ رمان و داستان کوتاه خود تعبیر «کمدی انسانی» را به کار می‌برد. او در این داستان‌ها توصیفات و تحلیل‌هایی دقیق از رویداد‌ها و روحیات شخصیت‌های خود عرضه می‌کند تا در جامه نویسنده‌ای بزرگ و ماندگار خود را تا امروز مطرح کند.


«راز‌های پرنسس دو کادینیان» را نشر چشمه در ۹۳ صفحه به چاپ رسانیده است.
گزارش خطا
برچسب ها: ادبیات کتاب
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
قیمتش چنده؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->