یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد حمله به یک نفتکش در بندر «المخا» یمن دیدار آیت‌الله علم‌الهدی با نمایندگان رسانه‌‌های مکتوب خراسان رضوی | سخن مرا فقط از زبان خودم بشنوید مه گرفتگی در حوزه مشهد-کلات (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی بررسی می‌شود بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خادمی حرم امام رضا (ع)
سرخط خبرها

حمیدرضا ترقی: باید زنان بیشتری به مجلس راه پیدا کنند

  • کد خبر: ۲۱۲۳۲۳
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
حمیدرضا ترقی: باید زنان بیشتری به مجلس راه پیدا کنند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در حوزه زنان در خراسان رضوی دارای عقب‌افتادگی‌های جدی هستیم، گفت: به همین جهت باید در ترکیب نمایندگان انتخابی مجلس، سهم زنان حفظ شود تا بتوانند در احقاق حقوق زنان و خانواده نقش موثری داشته باشند.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با شهرآرانیوز ادامه داد: پیگیری مطالبات زنان به نقش آنان در مجلس بستگی دارد و در صورتی که تعداد بیشتری از زنان به مجلس راه یابند، می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها موثر باشند و نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه زنان بسیاری هستند که به صورت بالقوه ظرفیت ملی شدن دارند، افزود: متاسفانه با اینکه این افراد از توانایی‌های خوبی در استدلال و اغنا برخوردارند، اما تاکنون فرصت مناسبی نداشتند تا خود را مطرح کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: در خراسان رضوی ۳۰ نامزد زن تایید صلاحیت شده‌اند که باید از حضور آنان در انتخابات پیش رو استفاده کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه باید احساس مسئولیت مردم در انتخابات فعال شود تا مشارکت در کشور افزایش یابد، یادآور شد: خوشبختانه با تنوعی که در نامزد‌های تایید صلاحیت شده وجود دارد، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید نماینده‌ای او را نمایندگی نمی‌کند.

ترقی تاکید کرد: در حال حاضر فرصت مناسبی است که همه اقشار شرکت کنند و با رأی دادن خودشان به توسعه و تحول در کشور کمک کنند.

او در ادامه در پاسخ به اینکه خراسان رضوی و مشهد به چه نماینده‌هایی با چه ویژگی‌هایی نیاز دارد، گفت: نماینده انتخابی استان و مشهد باید ارتباط خوبی با دولت و دستگاه‌های اجرایی داشته باشد و بتواند اجرایی شدن مصوبات برنامه توسعه هفتم را پیگیری کند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه برنامه توسعه هفتم کشور دارای طرح‌های ملی و پروژه‌های توسعه‌محور برای خراسان رضوی و مشهد است، افزود: علاوه بر این مورد، نماینده مشهد باید از سطح بالایی برخوردار باشد؛ جایگاه کسی که عضو معمولی کمیسیون است با کسی که رئیس کمیسیون مجلس یا عضو هیات رییسه مجلس است، متفاوت است.

ترقی ادامه داد: در شرایطی که مشهد همیشه در فعالیت‌های سیاسی پیشران بوده و روسای مجلس و دولت نیز در حال حاضر مشهدی هستند، نمایندگان مجلس هم باید سطح‌شان یک سروگردن از شهر‌های دیگر بالاتر باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه نماینده انتخابی مشهد باید جز چهره‌های ملی باشد، گفت: همچنین باید نماینده‌ای باشد که در مجلس به موضع‌گیری‌ها و صحبت‌های او توجه ویژه شود.

وی یادآور شد: ویژگی بعدی که نماینده استان یا مشهد باید داشته باشد این است که فردی متخصص باشد؛ فردی که بتواند درباره مسائل جدی و بحرانی استان از جمله بحران آب، مسائل راه، قطار سریع‌السیر مشهد تهران، جاده‌های منتهی به مشهد و دیگر معضلات به صورت تخصصی پیگیری کند.

او با اشاره به اینکه مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام است و اقتضائات خاص خود را دارد، ادامه داد: همچنین مشهد به نماینده‌ای نیاز دارد که در مسائل فرهنگی تخصص داشته باشد و بتواند جایگاه معنوی پایتخت جهان اسلام و شهر زیارتی بودن را محقق کند.

ترقی همچنین با بیان اینکه در میان نامزد‌های موجود، چهره‌هایی داریم که ملی هستند، گفت: این افراد نماینده ادوار یا فعلی مجلس هستند و می‌توانند در کنار نمایندگان جوان و پرنشاط قرار گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->