سرخط خبرها

گزارشی از پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر در مشهد

  • کد خبر: ۲۱۱۰۷۷
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
گزارشی از پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر در مشهد
پنجمین روز جشنواره فیلم فجر در مشهد با اکران ۲۳ فیلم سپری شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پنجمین روز از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در سینما آفریقا فیلم ساعت جادویی ساعت ۱۰، فیلم ۱۷۵ ساعت ۱۳، صبح اعدام ساعت ۱۵:۳۰ و پرویزخان ساعت ۱۸ و همچنین شمشیر و اندوه ساعت ۲۰:۳۰ و مجنون ساعت ۲۲:۳۰ شدند.   

یکی از فیلم‌هایی که اکران آن در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شور و حال خاصی در سینما آفریقا ایجاد کرد، فیلم پرویز خان بود. فیلم پرویز خان که داستانی فوتبالی-تاریخی دارد، امروز در سینما آفریقا اکران و حال و هوای سالن را فوتبالی کرده بود. این فیلم، هیجانی بین مردم تماشاگر ایجاد کرده بود که در لحظات حساس بازی ایران و کویت در سال ۱۳۶۷ سالن به هوا می‌رفت و مردم تیم ملی و دهداری را تشویق می‌کردند.

این فیلم، پس از پیروزی انقلاب و در دهه ۶۰، نام پرویز خان دهداری با سرمربیگری تیم ملی فوتبال دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. سال‌هایی که دهداری تیم ملی را برای حضور در بازی‌های آسیایی۱۹۸۶ سئول آماده کرد. داستان اختلاف با ستاره‌های نامدار تیم ملی هم از اینجا شروع شد. وقتی تیم ملی از سئول باز می‌گشت نامه‌ای توسط ۱۴ بازیکن امضا شده بود که پس از رسیدن به فرودگاه مهرآباد، به بمب خبری تبدیل شد. استعفای ۱۴ بازیکن از حضور در تیم ملی جنجالی‌ترین رخداد فوتبالی دهه ۶۰ بود.

دهداری تیم ملی تازه‌ای با جوانان گمنام تشکیل داد که از میان‌شان تعدادی جزو ستاره‌های بزرگ فوتبال شدند؛ از احمدرضا عابدزاده و مجتبی محرمی تا جواد زرینچه و صمد مرفاوی. تیم جوان دهداری پس از کسب مقام سومی در جام ملت‌های آسیا، آماده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۰ می‌شد که حاشیه‌های دیدار دوستانه ایران و ژاپن در استادیوم آزادی، پرونده حضور دهداری در تیم ملی را بست. روزی که تعدادی از تماشاگران با گلوله‌های برفی از معلم اخلاق استقبال کردند. دهداری در اوایل دهه ۷۰ از دنیا رفت و حالا قرار است زندگی و زمانه‌اش در یک فیلم قصه‌گو با نام فیلم پرویز خان به تصویر کشیده شود.

در کنار این سینماهای دیگر نیز با اکران فیلم‌های مختلف میزبان حضور مردم بودند. فیلم‌های ساعت جادویی ساعت ۱۰، نپتون ساعت ۱۴ و قلب رِقه ساعت ۱۸ و فیلم آسمان غرب و مجنون به ترتیب در ساعات ۲۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ در سینما هویزه مشهد اکران شدند.

در پردیس سینمایی اطلس نیز فیلم مجنون ساعت ۱۵:۳۰، قلب رقه ساعت ۱۸ و تابستان همان سال ساعت ۲۰:۳۰ برای مخاطبان اکران شد.

همچنین فیلم‌های قلب رقه ساعت ۱۸:۱۵، بهشت تبهکاران ساعت ۲۰:۳۰ و شه‌سوار ساعت ۲۲:۴۵ در پردیس سینمایی ویلاژتوریست اکران شدند.

همچنین فیلم شه‌سوار در پردیس‌های سینمایی سینمای برفی و مهر کوهسنگی در ساعت ۲۰:۳۰ اکران شد.

فیلم نپتون ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی نیز اکران شد.



 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->