سرخط خبرها

امیر قلعه نویی ۱۱ سال در حسرت جام

  • کد خبر: ۲۱۰۸۶۳
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
امیر قلعه نویی ۱۱ سال در حسرت جام
تداوم حضور قلعه نویی در تیم ملی در حالی مطرح می‌شود که این مربی ۱۱ سال است هیچ جامی به دست نیاورده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، بحث ادامه حضور امیر قلعه نویی در تیم ملی ایران در حالی از سوی حامیان رسانه‌ای این مربی در حال انتشار است و برخی نیز در پس تطهیر ناکامی مقابل تیم ملی قطر هستند که این مربی ۱۱ سال است صاحب هیچ جامی در فوتبال ایران نشده است.

قلعه نویی آخرین جام خود در عرصه مربیگری در رده باشگاهی را در فصل دوازدهم لیگ برتر با استقلال صاحب شد و از آم پس تا کنون با وجود تمام حمایت‌هایی که از سوی برخی مدیران سیاسی و ورزشی پست خود داشته هیچ گاه نتوانسته موفقیتی به دست آورد.

سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های فوتبال آسیا در طی ۱۱ سال مربیگرس خود در باشگاه‌های متمول و بعد از آن دستیابی یه نیمکت تیم ملی فوتبال ایران که همه گونه حمایت را نیز به دنبال خود داشت، نتوانست دستاوردی را صاحب شود و کارنامه ۱۱ ساله او سراسر ناکامی است.

تنها نتیجه متفاوت او در همه این سال‌ها کسب پیروی ۲ بر یک مقابل ژاپن بود که امیر سعی داشت با بزرگ جلوه دادن این پیروزی به نوعی خود را ناجی فوتبال ایران لقب دهد، اما شکست مقابل قطر دست او را رو کرد تا همه متوجه شوند تیم ملی برخلاف تحلیل‌ها دچار نقصی بزرگ در ساختار تاکتیکی است و با ادامه این روند ممکن است باخت‌های عجیب تری را نیز تجربه کند.

ادامه حضور قلعه نویی در تیم ملی فوتبال ایران حقیقتا دیگر به صلاح فوتبال ایران نیست و این مربی چیزی برای ارائه ندارد و بهتراست تصمیم گیران در راس ورزش ایران به فکر استخدام یک مربی نوگرا باشند تا شاید خونی تازه در رگ‌های تیم ملی جاری شود.

حمایت کورکورانه و احساسی از سرمربی تیم ملی که سال هاست از لحاظ علمی درجا زده، تیم ملی را وارد مسلخ بزرگ تری خواهد کرد و چه بسا تیم ملی با این روند با وجود اضافه شدن تعداد تیم‌های صعود کننده به جام جهانی بعد، در کمال شگفتی نتواند به این مهم دست یابد.

باید آگاه بود که علاوه بر کره جنوبی، ژاپن، عربستان و استرالیا باید حساب ویژه‌ای روی تیم‌های قطر، اردن (دو فینالیست)، ازبکستان، تاجیکستان، سوریه وعراق باز کرد و‌حتی تیم‌های کوچکی همچون هنگ کنگ، ویتنام و تایلند را نیز جدی گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->