ترامپ: جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا اتفاق می‌افتد ادامه عملیات‌های گردان‌های قسام در ۲۲۴ امین روز جنگ شهادت یکی از فرماندهان گردان جنین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ویدئو | اعتراف بی بی سی به ناتوانی گنبد آهنین در رهگیری پهپادهای حزب الله حمله موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده سربازان اسرائیلی دست به تظاهرات زدند چهره نزدیک به ابوبکر البغدادی دستگیر شد افتتاح اسکله آمریکا در غزه | حماس:مخالف حضور نظامیان خارجی هستیم ابوعبیده: برای جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده هستیم شهادت یکی از فرماندهان حماس در لبنان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در مرز لبنان و سوریه + فیلم (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۵ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب‌الله (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی سازمان ملل: بیش از ۱.۴ میلیون نفر از سودان فرار کرده اند | قحطی در حال نزدیک شدن است لحظه شکار پهپاد آمریکایی بر فراز مأرب یمن + فیلم نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی اسرائیل بیانیه راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: حج، یک سفر معنوی انسان‌ساز و سرآغاز تحول و تعالی است رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها
سرخط خبرها

هند ناو جنگی به دریای سرخ فرستاد

  • کد خبر: ۲۰۸۵۲۰
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
هند ناو جنگی به دریای سرخ فرستاد
نیروی دریایی هند اعلام کرد در پاسخ به ادامه ناامنی در دریای سرخ و حمله شب گذشته به یک کشتی انگلیسی، با هدف تامین امنیت در این آبراهه بین‌المللی، یک ناوشکن موشک‌انداز به خلیج عدن فرستاده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نفتکش انگلیسی «ام وی مارلین لواندا» شب گذشته (۲۶ ژانویه) مورد حمله نیروهای یمنی قرار گرفت و نیروی دریایی هند امروز (شنبه) اعلام کرد که یک ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده (INS Visakhapatnam) را در خلیج عدن مستقر خواهد کرد.

نفتکش انگلیسی مارلین لواندا دارای ۲۲ خدمه هندی و یک خدمه بنگلادشی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروی دریایی هند، به حفاظت از کشتی‌های تجاری و تضمین امنیت جانی در دریا پایبند و متعهد است.

نیروهای یمن مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته اند.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن در بیانیه ای گفت: این گروه از موشک های دریایی استفاده کرده و حمله مستقیم بوده است.

آمریکا نیز حمله نیروهای یمنی به ام وی مارلین لواندا را تایید کرده است.

این حادثه، تازه ترین مورد از حملات هواپیماهای بدون سرنشین به کشتی های تجاری در منطقه از جمله دریای سرخ و بخش هایی از دریای عرب است.

نیروی دریایی هند به طور قابل توجهی نظارت خود را در این منطقه متشنج افزایش داده و گروه های کاری متشکل از حدود ۱۰ ناو جنگی را در مواجهه با حملات اخیر به کشتی های تجاری به مقصد هند مستقر کرده است.

به دنبال این حملات، چندین شرکت کشتیرانی فعالیت خود را در دریای سرخ به حالت تعلیق درآورده‌اند، که دریانوردان را مجبور به تغییر مسیر و انتخاب مسیرهای طولانی‌تر در اطراف دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی کرده است.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->