ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد خسارات ناشی از بارش‌های اخیر در خراسان‌رضوی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان است انفجار شدید ساختمان مسکونی در خیابان قائم احمدآباد مشهد + فیلم و جزئیات (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات سرباز ماهر در چند روز آینده + جزئیات و شرایط مورد نیاز مشمولان هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود سامانه بارشی به کشور طی امشب (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد، نیازمند تجلی بیشتر مظاهر اسلامی خرده روایت‌هایی از دختران دیروز و امروز درباره مهریه| صداق خوشبختی
سرخط خبرها

کمک‌هزینه ماهانه یک میلیارد تومانی به بیماران سرطانی در مشهد

  • کد خبر: ۲۰۸۴۹۰
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
  • ۱
کمک‌هزینه ماهانه یک میلیارد تومانی به بیماران سرطانی در مشهد
نشست خبری انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در بیمارستان ناظران برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هم‌زمان با آغاز هفته ملی پیشگیری از سرطان، نشست خبری امروز (۷ بهمن ۱۴۰۲) به همین منظور در بیمارستان ناظران مشهد برگزار شد.

حمید مستشاری، رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در جمع خبرنگاران گفت: سرطان، لطمه روحی و مالی فراوانی به بیمار و خانواده وی وارد می‌آورد و مطالبه ما از دولت و دستگاه‌های حاکم، همراهی بیشتر با این بیماران است.

وی ادامه داد: متاسفانه سالانه ۱۵۰ هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند و ضرورت غربالگری و پیشگیری از سرطان بیش از پیش احساس می‌شود.

مستشاری به همکاری با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و افزود: سیاست معاونت درمان، همکاری با بخش خصوصی و خیریه‌هاست و ما هم آماده هرگونه کمک در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز پرتودرمانی کشور در مشهد است و مراکز انکولوژی رضا و بیمارستان ناظران نه تنها به بیماران مشهدی که به چندین استان دیگر هم خدمات ارائه می‌دهند.

کمک هزینه یک میلیارد تومانی تامین دارو

معاون درمان انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد نیز با اشاره به هزینه‌های گزاف درمان سرطان گفت: پرتودرمانی و هزینه‌های آن، اعم از تامین دستگاه و درمان بیمار بسیار گران است، اما رسالت ما این است که هیچ‌کدام از بیماران به علت نیازمندی، از درمان صرف نظر نکنند.

غلامحسین نوفرستی ادامه داد: تجهیزات بیشتری را برای مرکز انکولوژی رضا و بیمارستان ناظران در نظر گرفته‌ایم که تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به تامین مالی هزینه‌های دارویی بیماران نیازمند اشاره و خاطرنشان کرد: به طور متوسط، انجمن ماهانه یک میلیارد تومان کمک هزینه دارو به نیازمندان می‌دهد. همچنین تا پایان آذر سال جاری نیز مبلغ ۴ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان داروی تخصصی درمان سرطان تهیه و به بیماران نیازمند اعطا شد.

نوفرستی از بیماران نیازمند به چکاپ و پرتودرمانی یاد کرد و افزود: در سال جاری و تاکنون، ۴ هزار و ۷۴ نفر بیمار نیازمند به اقدامات پرتودرمانی از طریق مددکاری موسسه شناسایی شدند که هزار و ۵۸۸ نفر از این‌ها به علت کمبود بضاعت مالی از ادامه درمان صرف‌نظر کرده بودند که خوشبختانه درمان این‌ها را متقبل شدیم و ۳۶۸ نفر را نیز براساس تقبل تمام هزینه‌ها مورد درمان قرار دادیم.

وی اشاره کرد: هزار و ۱۵۱ بیمار نیازمند دیگر با اختصاص مواردی چون تخفیف درمان، کسر ۳۰ درصد از هزینه‌ها، مساعدت مالی، اخذ چک ضمانت و... به چرخه درمان سرطان بازگشتند و خوشبختانه تا امروز بیماری نبوده است که به او کمک نشده باشد.

گفتنی است روزشمار هفته ملی پیشگیری از سرطان نیز منتشر شده است که بر این اساس:
۸ بهمن: پیشگیری از سرطان با شیوه زندگی سالم
۹ بهمن: پیشگیری از سرطان با محیط سالم
۱۰ بهمن: سرطان و اهمیت تشخیص زودهنگام آن
۱۱ بهمن: سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران و خانواده‌ها
۱۲ بهمن: سرطان و جایگاه نهاد‌های دولتی و حاکمیتی
۱۳ بهمن: سرطان و نقش زنان و خانواده در مدیریت آن
۱۴بهمن: سرطان و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه
۱۵ بهمن: مدیریت سرطان در کودکان و نوجوانان نام‌گذاری شده است و در سراسر کشور به منظور آگاه‌سازی و ایجاد بستر‌های مساعد غربالگری، آموزش، پیشگیری و درمان به اجرا درخواهد آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نرگس توانا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
0
0
سلام من خانمی 37 ساله هستم از مشهد بلوار توس دارای چهار فرزند 16 ساله -7ساله -8ساله-2ساله و همسرم شغل آزاد ، کارگر هستند اوایل در کارخانه کارگری میکردند و متاسفانه انداختن بیرون و بار دوم کارخانه رفتن یک روز رفتن و مورد پسندشون نبود الان هم بیکارن ، هرچی دنبال کار میگردن با این خرج ها و گرونی ها و شکم سیرکنی خانوادش و بچه هاش واقعا من ک همسرشم می‌دونم خیلی سنگینه و الان هم بیکارند و من هم حدودا یک ماهه متوجه شدم متاسفانه گریه ام میگیره سرطان روده دارم و گفتن باید پرتو درمانی بشم حدودا به من گفتن 100 میلیون خرجت میشه الان واقعا آقای رییسی ب کمک مالی احتیاج دارم هر خیریه هم میرم انگار نه انگار هیچ توجهی ندارن حتی میتونید بیاین تحقیق و تمامی عکس و آزمایش هامم بهتون نشون بدم خودتون یا همکارانتون امیدوارم وجدان داشته باشید هرچه زودتر جواب منو بدید منتظرتون هستم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->