رئیس مرکز مریم‌شناسی لبنان: شگفت‌زده شدم که امام رضا(ع) پیشتاز گفت‌وگوی علمی آن هم در هزار سال پیش هستند برای برگزاری هفت دوره دو سالانه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی شده است رئیس جمهور: علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شاخص تام و تمام عدالت است | سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین کارآیی ندارند + فیلم ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در آستانه میلاد امام رضا(ع) اعلام شد+ فیلم شاخه گلی برای زائر آقا روز ولادت امام رضا(ع) تعطیل می‌شود؟ مظلومیت قرآن، از بزرگترین ابتلائات امت اسلامی بوده است از جمله اهداف ما، امتداد اجتماعی اندیشه‌های امام رضا (ع) است+ فیلم برای استقرار عدالت، نیازمند یک تفکر الگو و معیار هستیم گفتمان سازی و ترویج مکتب رضوی از دستاورد‌های کنگره جهانی امام رضا(ع) است+ فیلم تولیت آستان‌قدس‌رضوی: کنگره امام رضا (ع)، فرصتی برای گفت وگوی ملت‌ها درباره عدالت است | فلسطین، مدعیان عدالت را رسوا کرد + فیلم دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع): کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) به‌دنبال رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به ظلم است دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر تهران به مناسبت ولادت امام رضا(ع) + تصاویر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم مشهدالرضا(ع)؛ میعادگاه عاشقان ولایت | قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی: سالانه میزبان بالغ بر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون زائر در بارگاه منور رضوی هستیم کهکشان رضوی نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حال‌وهوای عیدانه حرم رضوی در آستانه میلاد مولی‌الموحدین‌علی(ع) + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۸۰۰۸
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
حال‌وهوای عیدانه حرم رضوی در آستانه میلاد مولی‌الموحدین‌علی(ع) + فیلم
هم‌زمان با ایام عیدانه رجبیه و میلاد باسعادت مولی‌الموحدین‌علی(ع)، حرم مطهر رضوی با گل‌های تروتازه، کتیبه‌های مناسبتی و ریسه‌های نورانی، چشم‌نوازتر از همیشه در نظر زائران و مجاوران است.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه سیزدهم ماه رجب ولادت پربرکت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و روز پدر، صحن و سرای رضوی به همت خادمان پرتلاش آستان قدس رضوی آماده میزبانی از خیل عاشقانی است که از راه‌های دور و نزدیک به این حریم آسمانی مشرف می‌شوند.  

افزایش میزان گل‌آرایی

به مناسبت ولادت فرخنده مولود کعبه مولاعلی(ع) بر میزان گل‌آرایی رجبیه بارگاه نورانی علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) افزوده شده است تا جایی که زائران در صحن‌ها به هر طرف نگاه می‌کنند، چینش زیبا و باسلیقه سبد‌ها و مجموعه گل‌های سفید، نارنجی، صورتی و قرمز را می‌بینند و بر لذت معنوی زیارتشان افزوده می‌شود.  
از ورودی‌ها و آبنما‌های صحن‌ها تا استودیو‌های پخش برنامه‌های تلویزیونی از حرم مطهر و جایگاه‌های برگزاری مراسم در رواق‌ها، مملو از گل‌های‌تر و تازه شاخه‌ای و بوته‌ای فصلی است. در این میان، محموله گل نرگس اهدایی از شیراز نیز در راه است تا عطر و بوی عیدانه آستان مصفای رضوی بیش از پیش شود.  

نصب ۴ کتیبه مناسبتی بزرگ

از سویی دیگر چهار کتیبه بزرگ مزین به عبارت‌های مناسبتی میلاد نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت همچون «متحیرم چه نامم شَه مُلک لافتی را» و «اشهد ان مولانا امیرالمؤمنین علیا، ولی الله» و...، بر بلندای ایوان‌های صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد نصب شده است تا کتیبه‌آرایی این میلاد خجسته دوچندان شود.

همچنین پرچم‌های رنگی در میانه صحن پیامبر اعظم(ص) و کتیبه‌های دیواری عید مبارک در صحن‌های مرکزی و پیرامونی از جمله آزادی، جمهوری اسلامی، غدیر و... به چشم می‌خورد.  

نورآرایی ویژه

رشته نور‌های ممتد رنگی که در ایام مبارک رجبیه هر شب در آسمان صحن‌ها خودنمایی می‌کند، نیز حال و هوای معنوی این سرای ملکوتی را در نظر دلدادگان آن چند برابر کرده است. علاوه‌بر این ریسه‌های رنگی، مسیر‌های تردد موقت زائران در صحن‌ها نیز با نورآرایی ویژه، زیبا و دیدنی شده است.

 

فعالیت حداکثری چای‌خانه‌ها

به منظور تکریم هر چه بیشتر زائران و مجاوران و با توجه به حضور پرشور آنان در ایام میلاد حضرت‌علی(ع) در حرم مطهر رضوی، چهار چای‌خانه‌ حضرت رضا(ع) در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان نیز با حداکثر ظرفیت پذیرای این محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.  
این چای‌خانه‌ها به صورت ۲۴ ساعته با مشارکت مواکب خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای و دمنوش و دیگر اقلام متبرک از جمله شکلات و شیرینی، پذیرای خیل عظیم ارادتمندان امام هشتم (ع) در این ایام خجسته هستند و تنها در زمان تعویض شیفت‌های خدمتی، تنظیف، اقامه نماز و تعمیرات احتمالی تعطیل خواهند بود.

اجرای موقوفه پذیرایی ۱۳ رجب

همچنین جمعی از زائران مهمان خوان پربرکت حضرت رضا(ع) در مهمانسرای حرم مطهر رضوی خواهند شد. در این میان، موقوفه معروف ۱۳ رجب حرم مطهر نیز طبق نیت واقف مرحوم محمد مکرم در مهمانسرای غدیر با پذیرایی از مهمانان با غذای متبرک اجرا می‌شود.  

تقویت نیرو در بخش‌های خدمات‌رسان

بخش‌های مختلف خدمت‌رسان حرم مطهر نظیر بخش‌های تنظیف، فرش، امداد و صندلی چرخدار و زائربر‌های برقی و دفاتر امانات وسایل، دفاتر امانت نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر تحویل صندلی چرخدار امانی، دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفتر اشیای پیداشده و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با اتخاذ تدابیر لازم و تقویت نیرو، آماده میزبانی شبانه‌روزی از شیفتگان انیس النفوس(ع) در این ایام پرنور و سرور هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->