ویدئو | سردار رادان: شهادت می‌دهم رئیسی، رئیس‌جمهوری بود که ارزش‌ها برایش مهم بود نه رای ویدئو | استقبال ویژه فرزند شهید مدافع امنیت محمدرضا اسداللهی از پیکر شهید آیت‌الله رئیسی در مشهد «جمهور» در ادامه راه «شهید» جبلی: صداوسیما در تدارک مناظره‌های ریاست‌جمهوری است حضور دیپلمات‌ها در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد خادم‌الرضا به مشهدالرضا(ع) رسید (۳ خرداد ۱۴۰۳) خداحافظ آقای رئیس‌جمهور | مشهدالرضا، آخرین مقصد خدمت خادم‌الرضا(ع) بشار اسد: به‌زودی برای عرض تسلیت به ایران سفر خواهم کرد ورود هواپیمای حامل پیکر شهید جمهور به مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) + عکس و فیلم درباره مالک رحمتی؛ از جنوب مراغه تا استانداری آذربایجان شرقی جلسه گروه‌های مقاومت با حضور سلامی و قاآنی در تهران (۳ خرداد) ویدئو | انتقال پیکر مطهر رئیس‌جمهور شهید از بیرجند به مشهدالرضا(ع) برگزاری مراسم بزرگداشت شهید جمهور و همراهان از سوی رهبر معظم انقلاب (شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳) باقری‌کنی: تنش‌زدایی با همسایگان قطعا استمرار خواهد یافت ادای احترام روسای نظام‌های قضایی کشور‌های عضو سازمان شانگهای به شهدای خدمت ایران حضور ظریف و عراقچی در مراسم تشییع پیکر امیرعبداللهیان در وزارت خارجه زلفی‌گل: شهید رئیسی نماد تقوای سیاسی و تواضع اجتماعی بود دفاع وزیر خارجه نروژ از تصمیم کشورش برای به‌رسمیت‌‌شناختن فلسطین کوربین: زمان به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین فرارسیده است
سرخط خبرها

نتایج بررسی داوطلبان مجلس خبرگان فردا اعلام می‌شود (۴ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۷۸۲۱
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
نتایج بررسی داوطلبان مجلس خبرگان فردا اعلام می‌شود (۴ بهمن ۱۴۰۲)
فردا (۴ بهمن ۱۴۰۲) اسامی داوطلبان تأییدصلاحیت‌شده‌ی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، فردا چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه موعد اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان فرا می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق جدول زمان‌بندی این دوره از انتخابات، «۴ و ۵ بهمن‌ماه ابلاغ مراتب رد صلاحیت به داوطلب توسط وزارت کشور یا فرمانداری‌های حوزه انتخابیه» صورت خواهد گرفت.

به‌گفته‌ی دبیر ستاد انتخابات کشور، فردا اسامی نامزد‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری از شورای نگهبان به این ستاد ارسال خواهد شد و به‌محض دریافت، ابلاغ و اطلاع‌رسانی به نامزد‌ها از طریق فرمانداری‌های مراکز استان صورت می‌گیرد.

سپس داوطلبان ردصلاحیت‌شده سه روز مهلت دارند از ۶ تا ۸ بهمن‌ماه تقاضای رسیدگی مجدد از فقهای شورای نگهبان تعیین شده است.

فقهای این شورا نیز طی ۱۰ روز مجدداً صلاحیت‌های این داوطلبان را بررسی خواهند کرد و نتایج را به‌صورت کتبی به وزارت کشور اعلام می‌کنند. سرانجام، ۱۹ بهمن اسامی کلیه داوطلبان تأییدشده هر استان و اسامی نامزد‌های انتخاباتی منتشر خواهد شد.

طبق تبصره ماده ۳ آیین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان، فرصت تغییر حوزه احتمالی نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده در نظر گرفته شده که از ۲۰ تا ۲۲ بهمن این تقاضا پذیرفته می‌شود.

طبق ماده ۱۷ قانون انتخابات خبرگان، تبلیغات نامزد‌های این انتخابات از ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند تعیین شده و تبلیغات در روز‌های ۱۰ و ۱۱ اسفندماه ممنوع است.

دیگر مرحله‌ی این فرآیند، فرصت انصراف احتمالی یک نامزد است؛ این انصراف کتبی به‌استناد تبصره ۵ ماده قانون انتخابات خبرگان، در تاریخ ۸ اسفند یعنی حداقل ۷۲ ساعت قبل از شروع أخذ رأی پذیرفته خواهد شد.

۵۱۰ نفر مجموعاً برای این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند و شرط سنیِ حداقل ۴۰ سال و دارا بودن مدرک سطح چهار حوزه علمیه در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->