مهاجران افغانستانی محله گلشهر در مراسمی یاد شهید رئیسی را گرامی داشتند نماینده افغان تبار پارلمان استرالیا پس از محکومیت جنایات اسرائیل استعفا داد احتمال بارندگی شدید در ولایت‌های بدخشان و نورستان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) واکنش وزارت خارجه به درخواست طالبان برای تغییر کادر سرکنسولگری مشهد | منطبق با روش‌های بین‌المللی اقدام کنید تیم ملی فوتسال افغانستان آنالیزور اسپانیایی به خدمت گرفت ساعت کاری مرز ماهیرود افزایش یافت | رشد وزنی ۹۰ درصدی صادرات به افغانستان از مرز ماهیرود عبدالله عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: برای شگفتی سازی به جام جهانی می‌رویم کاظمی‌قمی در مشهد: از هر ابتکار و پیشنهادی در راستای رشد افغانستان حمایت می‌کنیم + فیلم حسین شمس: به تیم ملی فوتسال افغانستان خوش‌بینم، آنها سرنترسی دارند تیم ملی افغانستان در جام جهانی فوتسال با آرژانتین، آنگولا و اوکراین هم‌گروه شد برنامه جهانی غذا: سیل در افغانستان به ۸۰ هزار نفر آسیب رسانده است گلر تیم ملی فوتسال افغانستان: آرزو دارم نماینده خوبی برای کشورم در جهان باشم فیلم | دومین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به مزارشریف رسید سازمان ملل وضعیت مناطق سیل زده افغانستان را بحرانی عنوان کرد
سرخط خبرها

یک هواپیمای مسافربری در بدخشان افغانستان سقوط کرد + جزئیات

  • کد خبر: ۲۰۷۳۷۹
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
یک هواپیمای مسافربری در بدخشان افغانستان سقوط کرد + جزئیات
منابع محلی از سقوط یک هواپیمای مسافربری در بدخشان خبر می‌دهند. هند اعلام کرده است که این هواپیما مراکشی است اما روسیه گفته که این هواپیما متعلق به این کشور بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، منابع محلی در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی افغانستان تایید کردند که این هوایپما صبح روز یک‌شنبه، ۱ بهمن در کوه تپ‌خانه، از مربوطات شهرستان کران و منجان و زیباک ولایت بدخشان سقوط کرده است.

مقام‌های روسیه اعلام کردند که هواپیمای واژگون شده در افغانستان، متعلق به گروه «اتلتیک» بود و در آن شش تن حضور داشتند.

بربنیاد گزارش خبرگزاری تاس روسیه، این هواپیما شنبه‌شب، ۳۰ دی از تاشکند عازم مسکو شده بود.

مقام‌های روسیه گفته‌اند که دو سرنشین هواپیمای واژگون شده در بدخشان از شهروندان این کشور بودند.

این درحالی است که وزارت هوانوردی هند اعلام کرده است که هواپیمای واژگون شده در بدخشان متعلق به این کشور نیست.

این وزارت در صفحه اجتماعی ایکس نوشته است که هواپیمای DF-10 ثبت‌شده در مراکش بود.

این در حالی است که طالبان صبح روز یک‌شنبه، ۱ بهمن از سقوط یک هواپیمای مسافربری در کوه تپ‌خانه، از مربوطات ولسوالی زیباک ولایت بدخشان خبر دادند.

خبرگزاری باختر زیر اداره طالبان گزارش داده بود که این هواپیمای مسافربری متعلق به یک شرکت هندی است.

جزئیات جدید از سقوط یک هواپیمای مسافربری هندی:

مبدا هواپیما دهلی، پایتخت هند و مقصد آن کابل، پایتخت افغانستان در حرکت بود که ارتباطش با کنترل ترافیک هوایی قطع شده و از رادار خارج شد.

این هواپیما حامل ۶۵ مسافر و ۶ خدمه بود.

به‌گفته گروه‌های امدادی، هیچ نشانه‌ای از بازمانده‌ها وجود ندارد و هواپیما بر اثر برخورد و آتش‌سوزی به‌طور کامل از بین رفته است.

مقام‌های محلی طالبان نیز سقوط این هواپیما را تایید کرده‌اند.

ذبیح‌الله امیری، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان گفته که این هواپیمای مسافربری به دلیل «مشکلات فنی» سقوط کرده است.

به گفته او، یک تیم برای بررسی این رویداد به محل سانحه اعزام شده است.

تاکنون از تلفات این سانحه هوایی گزارشی در دست نیست.

همچنان هنوز مشخص نیست که این هواپیما مسافربری مربوط به کدام شرکت بوده است.

بیانیه طالبان درباره سقوط هواپیما در بدخشان

اداره حمل و نقل هوایی افغانستان اعلام کرد: براساس اطلاعات اولیه، یک فروند جت شخصی روسی FALCON-10 با شش سرنشین و خدمه حوالی ساعت (۷ صبح) به دلیل مشکلات فنی از هند به مقصد تاشکند در حال پرواز بود که از مسیر خود و احتمالا در زیباک ولایت بدخشان از مدار خارج شده و در شهرستان‌های کران و منجان ناپدید شده است.

نکته: مسیر هواپیمای مذکور در حریم هوایی افغانستان برنامه ریزی نشده بود، ممکن است به دلیل مشکلات فنی از مسیر خود منحرف شده باشد.

بررسی‌ها توسط تیم فنی وزارت ترانسپورت و هوانوردی ادامه دارد و جزئیات کامل متعاقبا به اشتراک گذاشته خواهد شد.

منابع: هشت صبح/ تسنیم/ تاس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->