خانم پرستار مشهدی از تجربه‌ شیرین مادر چهار فرزند بودن می‌گوید آخرین سخنان شهید آیت الله رئیسی درباره بانوان + فیلم و عکس خزعلی: آیت‌الله رئیسی بر تحکیم خانواده و پیگیری امور بانوان تاکید داشتند هشت چکاپ مهم برای بانوان فیلم «زنانی که با گرگها دویده‌اند» اکران می‌شود؟ خزعلی: به دنبال افزایش دورکاری برای مادران شاغل هستیم بازارچه محصولات بانوان کارآفرین در دهه کرامت به صورت کشوری برگزار شد تصاویری بی‌مانند از جلوه‌های هنر در حرم بو می‌کشم طراوت این چشمه‌سار را ندا شهسواری برای سومین بار المپیکی شد گپ‌وگفت با نویسنده‌ای که ۴ کتاب امام‌رضایی دارد | هیچ‌وقت به تکرار نرسیدم گوهرشاد خاتون گزارشی از حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در منازل خانواده شهدا | مهمانِ مامان در آستانه تاریخ رند (۰۳/۰۳/۰۳) وزارت بهداشت برای متقاضیان سزارین‌های تقویمی خط‌ونشان کشید درباره خبرنگار شهیر فلسطینی که مهمان جشنواره «صبح» است | خون دلی که لعل شد‌ تیم ملی هاکی بانوان کشور در جایگاه پنجم آسیا قرار گرفت مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟ آشنایی با بیماری‌های شایع زنان و درمان آن اضطراب درونی والدین و چرخه سرنوشت فرزندان نگاهی به کارنامه استاد دانشگاه رادیوی «پکن» که بانویی مشهدی بود | سه میلیون کلمه چینی فارسی شد برنامه‌های جوانی جمعیت از رشد ۱۸ درصدی زایمان‌های سوم به بعد تا پیشگیری از سقط ۴۰۰۰ جنین
سرخط خبرها
تطور رسانه و بالندگی زنان

تطور رسانه و بالندگی زنان

  • کد خبر: ۲۰۷۲۸۷
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه استان را بانوان تشکیل می‌دهند که  در کنار نقش خود در خانواده  به عنوان همسر و مادر، به روایتگری در رسانه نیز می‌پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز، نگاهی به تطور رسانه از گذشته تا به کنون، گویای این حقیقت است که امروز رسانه همه چیز است. شاید این امر ادعای بزرگی باشد، اما با کمی  تامل در می‌یابیم که گرچه دیروز رسانه به شکل سنتی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین می‌پرداخت، اما امروز واقعیت و روایت می‌سازد.

واقعیتی که با تاثیرگذاری بر اذهان عمومی منجر به اقدام و رفتار افراد می‌شود و معطوف به آن با مفاهیمی، چون جنگ روایت، جنگ رسانه‌ای و تکنیک‌های اقناع مخاطب مواجه شده‌ایم. کارزاری که افکار و سلول‌های خاکستری مغز افراد را هدف قرار داده است و سعی در پیشبرد اهداف سیاسی و اجتماعی مورد تاکید خود دارد.

از همین رو می‌توان گفت رسانه امروز یکی از ارکان مهم سیاسی و اجتماعی است نه رکن چهارم، بلکه رکن اول دموکراسی که در ابعاد مختلف در جامعه به ایفای نقش می‌پردازد. به موازات تغییر کارکرد و تاثیر رسانه بر مخاطب، ضرورت ارتقای سطح حرفه‌ای رسانه و همگرایی برای بهبود وضعیت رسانه‌های داخلی مهمترین موضوعی است که باید از سوی نهاد‌های ذیربط مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

یکی از این نهاد‌ها خانه مطبوعات و رسانه‌هاست که چند روز پیش نیز انتخابات دهمین دوره هیئت مدیره استان خراسان رضوی با مشارکت ۷۵ درصدی اعضا برگزار شد و ترکیبی از افراد موثر رسانه‌های استان در آن حضور یافتند.

توجه به کارکرد اصلی رسانه در جامعه، ارتقای سطح حرفه‌ای رسانه نگاران و تلاش برای مرجعیت رسانه‌های داخلی در کنار توجه به موضوعات صنفی از مهمترین برنامه‌های است که این نهاد باید در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد تحولی جدی همگام با تغییرات روز رسانه باشیم.

براساس آمار اعلام شده از منابع رسمی، بیش از ۶۰ درصد اهالی رسانه استان را بانوان تشکیل می‌دهند که  در کنار نقش خود در خانواده  به عنوان همسر و مادر، به روایتگری در رسانه نیز می‌پردازند.

بانوان به واسطه تاثیرگذاری‌شان در حوزه خانواده و تربیت وقتی در فضای رسانه‌ای قرار می‌گیرند، اثرگذاری دوچندان می‌شود چرا که نگاه مادرانه و دلسوزانه‌شان در کنار رسالت اجتماعی قرار می‌گیرد و سعی می‌کنند با نگاه ترمیمی که به مشکلات و حل مسائل جامعه دارند، به روایتگری و بیان حقایق جامعه بپردازند.

از همین رو حضور بانوان در رسانه‌های استان فرصتی مغتنم است که باید قدردان آن بود چرا که حل مشکلات جامعه به ویژه در حوزه زنان و خانواده با کمک خود بانوان میسر است و ازین رهگذر است که جامعه اسلامی می‌تواند به رشد و تعالی  خود برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.