سرخط خبرها

ماموریت برای نجات از آتش، آهن و سقوط

  • کد خبر: ۲۰۵۵۷۲
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
ماموریت برای نجات از آتش، آهن و سقوط
دیروز از آن روز‌هایی بود که آتش‌نشانان مشهدی به همه نوع عملیاتی اعزام شدند. شیفت شب امدادگران به نجات سرنشینان واژگون شده یک دستگاه خودرو ساینا اختصاص یافت. بعد از آن در ساعات اولیه صبح، کارگری را از یک مخزن تولید گاز نوشابه نجات دادند.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز؛ دیروز از آن روز‌هایی بود که آتش‌نشانان مشهدی به همه نوع عملیاتی اعزام شدند. شیفت شب امدادگران به نجات سرنشینان واژگون شده یک دستگاه خودرو ساینا اختصاص یافت. بعد از آن در ساعات اولیه صبح، کارگری را از یک مخزن تولید گاز نوشابه نجات دادند. در ادامه نیز به خاموش‌کردن آتشی پرداختند که به جان یک کارگاه چوب‌بری افتاده بود.

اولین حادثه که بامداد دیروز اتفاق افتاده بود، مربوط به دستگاه خودرو ساینا در بزرگراه امام علی (ع) بود که به دلیل نامعلومی از مسیر منحرف و واژگون شده بود. در این حادثه خودروسواری چندین متر به صورت واژگون در بزرگراه حرکت کرد و پس از توقف، رهگذران و سرنشینان دیگر خودرو‌های سواری که شاهد حادثه بودند، بلافاصله برای بیرون‌کشیدن سرنشینان خودرو اقدام کردند و با نیرو‌های امدادی تماس گرفتند.

دیگر حادثه دیروز به داستان تلخ سقوط کارگران از ارتفاع اختصاص داشت، حادثه‌ای که به نظر می‌رسد انگار پایانی ندارد. طبق آمار پزشکی قانونی، هر دو و نیم‌روز یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط در محل کارش جان می‌دهد، حادثه‌ای که مختص کارگاه‌های ساختمانی نیست و در مراکز صنعتی نیز رخ می‌دهد، حادثه به‌ویژه سقوط کارگران به امری عادی تبدیل شده است و صبح دیروز حادثه‌ای تلخ برای یک کارگر در مشهد رخ داد.

این حادثه زمانی رخ داد که یک کارگر جوان مشغول بررسی یک مخزن شش متری تولید گاز نوشابه در یک واحد صنعتی در شهرک توس بود. این فرد بر اثر کم‌توجهی و کمبود ایمنی در محل کارش، به درون این مخزن سقوط کرده و درون آن مصدوم و محبوس شده بود.

با حضور بموقع آتش‌نشانان ایستگاه ۳۶ و خوش‌شانسی کارگر که مخزن از گاز مصرفی خالی بود، این فرد در عملیاتی سخت نجات یافت و به مراکز درمانی منتقل شد. سومین حادثه ظهر دیروز با برخاستن دود عظیمی در آسمان مشهد خودنمایی کرد. دودی که خبر از آتش‌سوزی در کارگاه چوب‌بری واقع در خیابان طبرسی‌شمالی می‌داد. این حادثه در خیابان طبرسی‌شمالی ۲۸ در یک کارگاه رنگ‌آمیزی لوازم چوبی رخ داده بود که امدادگران برای مهار آتش به این نقطه اعزام شدند.

به گفته معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد، این آتش‌سوزی هنگامی رخ داد که کارگران مشغول رنگ‌آمیزی روی چوب‌ها بوده و بنزین را در مجاورت حرارت قرار داده بودند. در این حادثه آتش‌نشانان دو ایستگاه ۸ و ۳۸ به محل حادثه شتافتند و با تلاش خود موفق به خاموشی حریق شدند. در این حادثه یک کارگر که دچار سوختگی جزئی شده بود برای درمان تحویل تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ دادند.

مهدی رضایی با اشاره به دو حادثه دیگر که دیروز در مشهد رخ داد بیان کرد: در حادثه واژگونی خودرو ساینا نجاتگران ایستگاه ۷ و ۵۳ موفق شدند یکی از سرنشینان مصدوم درون خودرو را بیرون بکشند و برای درمان تحویل اورژانس بدهند. خوشبختانه در حادثه کارگری نیز وضعیت سلامت کارگر مصدوم، مطلوب گزارش شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->