نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند!
سرخط خبرها

معرفی گجت Rabbit R1، یک دستیار هوش مصنوعی برای کنترل اپلیکیشن‌ها

  • کد خبر: ۲۰۵۴۷۱
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
معرفی گجت Rabbit R1، یک دستیار هوش مصنوعی برای کنترل اپلیکیشن‌ها
Rabbit R۱ یک گجت سبک‌وزن کوچک است که از هوش مصنوعی برای کنترل اپلیکیشن‌ها بهره می‌برد.

به گزارش شهرآرانیوز - هوش مصنوعی این گجت از مدلی ابداعی موسوم به «مدل عملکردی بزرگ» به‌جای مدل زبانی بزرگ بهره می‌برد و می‌تواند نحوه استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را یاد بگیرد. این دستگاه به پردازنده مدیاتک مجهز است و دوربین قابل چرخش ۳۶۰ درجه، وای‌فای، بلوتوث و یک اسلات سیم‌کارت ۴G دارد.

جسی لیو، مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ هوش مصنوعی Rabbit می‌گوید که این دستگاه نمی‌خواهد جایگزین گوشی هوشمند شما شود؛ حداقل هنوز نه. گجت جدید شرکت او یک دستگاه هوش مصنوعی مستقل ۱۹۹ دلاری به نام R۱ است که به نسخه‌ای از تلویزیون‌های دهه ۹۰ میلادی شباهت دارد.

R۱ یک گجت مستقل به‌اندازه نصف یک آیفون با صفحه‌نمایش لمسی ۲.۸۸ اینچی، دوربین چرخان برای گرفتن عکس و فیلم و یک هندل اسکرول است که برای حرکت‌دادن محتوا‌ها یا صحبت با دستیار داخلی دستگاه استفاده می‌شود. R۱ دارای پردازنده مدیاتک ۲.۳ گیگاهرتزی، ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. به ادعای این استارتاپ، باتری این گجت تمام روز دوام می‌آورد.

معرفی گجت Rabbit R1، یک دستیار هوش مصنوعی برای کنترل اپلیکیشن‌ها

نرم‌افزار R۱ نکته قابل‌توجه این گجت است. سیستم‌عامل این گجت Rabbit OS نام دارد و از فناوری هوش مصنوعی مخصوص به خود بهره می‌برد. این استارتاپ می‌گوید که به‌جای استفاده از یک مدل زبانی بزرگ شبیه به ChatGPT، از مدلی به نام مدل عملکردی بزرگ استفاده کرده است. این مدل نوعی کنترل‌کننده سراسری و همه‌جانبه برای اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود. مدیرعامل این استارتاپ می‌گوید: «ما می‌خواستیم یک راه‌حل سراسری، درست مانند مدل‌های زبانی بزرگ پیدا کنیم.»

این سیستم‌عامل شبیه به الکسا یا دستیار گوگل است. Rabbit OS می‌تواند موسیقی شما را کنترل کند، تاکسی و غذا سفارش دهد، پیام‌های شما را ارسال کند و تمام این موارد از طریق یک رابط کاربری انجام می‌شود و به اپلیکشن یا ثبت‌نام خاصی در سایت‌ها نیاز نخواهید داشت.

استارتاپ Rabbit به‌جای ساخت یک سری API و تلاش برای متقاعدکردن توسعه‌دهندگان به پشتیبانی از R۱، مدل خود را به‌گونه‌ای آموزش داده است که از برنامه‌های موجود استفاده کند. مدل اکشن بزرگ یا LAM اساساً می‌تواند یاد بگیرد که تنظیمات اپلیکیشن‌ها چگونه است، چگونه از آن‌ها استفاده کند تا چیزی سفارش دهد و یا منو‌های جستجو کجا هستند. مدیرعامل این استارتاپ می‌گوید که همه این موارد را می‌توان در هر اپلیکیشنی اعمال کرد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->