چرا حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی طبق برنامه پرداخت نشد؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های بهاری خراسان رضوی به زندگی عشایری جان تازه‌ای بخشید میوه را برای سلامت می‌خورید یا لذت؟ راهکارهای کاهش کلسترول چیست؟ شناسایی مقصران احتمالی سیلاب مشهد در دستور کار دادستانی نوشیدن چای تا چند فنجان مجاز است؟ چاقی مغز را پیر می‌کند | مراقب عواقب بی‌شمار چاقی باشید پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا سالمندان کُندتر حرکت می‌کنند؟ حرکت کاروان پیاده ۱۷۰۰ نفری در مسیر مشهد مقدس به مناسبت ولادت امام رضا(ع) اولین گروه حج تمتع از فرودگاه مشهد اعزام شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت)
سرخط خبرها

رسانه باید در تبیین جنایات گروهک منافقین در کنار قوه قضائیه و قربانیان ترور بایستد

  • کد خبر: ۲۰۵۲۱۰
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
رسانه باید در تبیین جنایات گروهک منافقین در کنار قوه قضائیه و قربانیان ترور بایستد
رئیس بنیاد هابیلیان از نقش رسانه در روشنگری و آگاه سازی جامعه در خصوص جنایات سازمان منافقین در ترور‌های گوناگونی که از دهه ۶۰ تاکنون انجام داده است سخن گفت.

سید جواد هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به برپایی دادگاه‌های ویژه بررسی جنایات منافقین و تعقیب و مجازات سرکردگان این گروهک معاند و تروریستی و ضد خلق گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظام همواره درگیر مسئله تروریسم داخلی بوده است و این روز‌ها هم این مسئله تبدیل به یکی از دغدغه‌های جهانی شده است.

وی ادامه داد: قدرت‌های استکباری مانند ایالات متحده آمریکا همواره از ترور به عنوان یک ابزار بهره برده اند و با ایجاد گروهک‌های تروریستی-تکفیری مانند داعش و القاعده، سعی در از بین بردن افراد موثر در میان حاکمیت‌های مختلف داشته اند. این مسئله در کلام هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نیز مشهود است که گفتند داعش و القاعده محصول خود ماست.

هاشمی نژاد خلاء برخورد قضائی با گروهک‌های تروریستی مانند منافقین را در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی را اینچنین تحلیل کرد: نظام از همان ابتدا بدون تعارف به مسئله صیانت از امنیت شهروندان خود پرداخت و تلاش‌های مستمری نیز داشت، اما خب یک خلاء همواره به چشم می‌خورد و آن، برخورد قضایی با عاملان ترور‌های هدفمند و کور این گروهک بود که تمامی قربانیان ترور و به ویژه خانواده‌های شهدای ترور طی ۴۰ سال گذشته مطالبه داشتند و امروز می‌بینیم که قوه قضائیه سرانجام به شکل جدی به آن ورود کرد و از بابت از ریاست محترم قوه کمال تشکر را داریم.

رئیس بنیاد هابیلیان خاطرنشان ساخت: قاعدتا موضوع اصلی آن است که از طریق این دادگاه ها، مسیر قضایی صیانت از قربانیان ترور شکل بگیرد و تروریست‌ها تحت تعقیب قضایی قرار گیرند و به مجازات برسند که قبلا در سطح گسترده این موضوع انجام نشده بوده است.

شهادت ۱۷ هزار ایرانی به دست تروریست‌ها

فرزند شهید هاشمی نژاد به اقدامات کوردلانه منافقین و ۳۵ گروه تروریستی دیگر طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و توضیح داد: زمینه تشکیل دادگاه‌های این روز‌های گروهک منافقین قطعا فقط برای صیانت از خانواده شهدا نیست و نظام بنا دارد تا از تمامی شهروندان خود به هر شکل صیانت کند تا تجربه‌های تلخ گذشته تکرار نشود.

وی به لیست ۱۰۴ نفر از فرماندهان و عوامل ترور گروهک منافقین اشاره کرد و تاکید کرد: این دادگاه‌ها بنا دارند تا با بررسی دقیق جنایات منافقین و نشان دادن ماهیت خصمانه آنان، زمینه را برای محاکمه و مجازاتشان فراهم آورند.

هاشمی نژاد ترور‌ها را منحصر به گروهک منافقین ندانست و تصریح کرد: از ابتدای دهه ۶۰ تاکنون، بیش از ۳۵ گروه تروریستی در داخل کشور اقدام به ترور و به خاک و خون کشیدن ۱۷ هزار نفر از هموطنان ما کرده اند و آن کار‌هایی که امروزه داعش انجام می‌دهد، ما در دهه ۶۰ توسط افرادی خائن ملاحظه می‌کردیم.

وی اقدام قوه قضائیه را خواسته خانواده‌های قربانی ترور عنوان کرد و افزود: مدعی اصلی این دادگاه ها، خانواده‌هایی هستند که قربانی ترور شده اند و حتی برخی جانبازانی که در پی ترور‌های کور و بزدلانه مورد هدف قرار گرفته بودند.

این فعال اجتماعی و کنشگر سیاسی به نقش خانواده شهدای مشهدی در این دادگاه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: در اولین جلسه دادگاه محاکمه اعضای ارشد گروهک منافقین، شاهد حضور خانواده شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بودیم و قطعا در ادامه این دادگاه ها، قربانیان مشهدی ترور بازهم در محکمه قضائی حضور خواهند یافت.

جمهوری اسلامی ایفاگر نقش اول منطقه است

هاشمی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تغییر شرایط جمهوری اسلامی نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: یکی از دلایل برپایی دادگاه‌های محاکمه منافقین، تغییر شرایط نظام نسبت به سال‌های نخست استقرار حاکمیت اسلامی است؛ ما قبلا جایگاه ویژه‌ای در میان قدرت‌های بزرگ نداشتیم و این قدرت‌ها هم توجهی به مسئله تروریسم در نظام نوپای ما نداشتند و اصلا برایشان مهم نبود. اما امروز جمهوری اسلامی ایفاگر نقش نخست در منطقه است و رویکرد سیاست خارجی ما حسب فرمایش مقام معظم رهبری، عزت، مصلحت و حکمت است و این عناصر سه گانه و دوراندیشانه در حال اجرا است.

رسانه باید در تبیین جنایات گروهک منافقین در کنار قوه قضائیه و قربانیان ترور بایستد

وی ادامه داد: برخی اقدامات چند سال گذشته رژیم صهیونیستی در ایجاد آشوب و نا امنی، با پاسخ محکم ما مواجه شد و برخی از عناصر خودفروخته و وابسته به معاندین که دست به اقدامات تروریستی زدند نیز توسط حاکمیت پاسخ سخت دریافت کردند. به عنوان مثال، ترور‌های کوردلانه انجمن پادشاهی ایران که در حادثه تروریستی شیراز، جمعی از هموطنان عزیزمان از جمله زنان و کودکان بی دفاع را به شهادت رساندند بی پاسخ نماند و دستگاه‌های امنیتی سرکرده این گروه را دستگیر و برای محاکمه و مجازات به ایران بازگرداندند.

هاشمی نژاد تاکید کرد: قدرت‌های استکباری و عناصر تروریست آنان باید بدانند جمهوری اسلامی در حفظ جان شهروندان خود با احدی تعارف ندارد و هیچ اقدامی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

اسلحه بکشید، پاسخ خواهیم داد

هاشمی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی ایران در سال‌های ابتدایی دهه ۶۰ و اوج ترور‌های گروهک منافقین سکوت اختیار کرد یا خیر اعلام کرد: البته که نظام سکوت نکرد و برخورد هم داشت؛ زیرا همانگونه که عنوان شد، نظام بی تعارف نسبت به تهدیدات بالقوه و بالفعل علیه شهروندان خود ساکت نماند و نمی‌ماند. اما اینگونه نبود که به هر شکل شدت عمل به خرج دهد.

وی تاکید کرد: نظام همواره معتقد بوده است که اگر کسی روی مردم اسلحه نکشد با او کاری ندارد، اما دست به سلاح بردن، قطعا با پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

رئیس بنیاد هابیلیان یادآور شد: برخی دستگیرشدگان منافق، ابتدا فقط عضو بودند و اقدام مسلحانه انجام نداده بودند. شرط نظام برای آزادی این اشخاص، توبه آنان بود و از آنان خواسته شده بود که تعهد دهند به وضعیت سابق خود بازنگردند.

هاشمی نژاد اضافه کرد: در کشور سوئد، شرط پذیرش افراد متخاصم و فعال در گروه‌های تروریستی آن است که وی ۲۰ سال از آخرین فعالیت‌های تروریستی اش گذشته باشد و در ادامه، صلیب سرخ جهانی رفتار و کنش‌های وی را تضمین نماید. این مسئله که ما هم به آن متعهد بودیم (پذیرش مشروط فرد خطاکار) در بسیاری از کشور‌های متمدن وجود دارد.

وی به خلف وعده منافقین و نشان دادن چهره واقعی شان، به ویژه در جریان عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: اسناد نشان می‌دهد ۳۵ درصد از نیرو‌های تحت امر منافقین در عملیات مرصاد، کسانی بودند که مورد عفو جمهوری اسلامی قرار گرفته و اصطلاحا «تواب» شده بودند. اما این افراد خائن با پول صدام، هزاران نفر از ایرانیان مرز نشین را به شهادت رساندند.

وی به نقش اثرگذار امام خمینی (ره) در این جریان نگاهی داشت و گفت: در چنین شرایطی، نظام دیگر تحمل را جایز ندانست و مانند هر حاکمیت مشروع دیگری که بنا ندارد با جان شهروندان خود بازی کند، اشد مجازات را در نظر گرفت و امام خمینی (ره) بودند که تقریبا کا منافقین را برای آن روز‌ها و آینده یکسره کردند.

رسانه، روشنگر اقدامات دادگاه‌های منافقین باشد

وی در بخش پایانی گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز به حضور رسانه در دادگاه‌های ویژه محاکمه منافقین پرداخت و گفت: در هنگامه‌ای که دادگاه برپا شده است، این رسانه‌ها هستند که با انتشار اخبار صحیح و آنچه که در این محاکم رخ می‌دهد، می‌توانند واقعیت‌ها را در جامعه تبیین کنند.

هاشمی نژاد گفت: سوابق تمامی افرادی که قرار است در دادگاه‌های جمهوری اسلامی محاکمه شوند موجود است و می‌توان از طریق رسانه، جامعه را آگاه کرد که این جانی‌ها چطور تیم‌های وحشت و تیم‌های ترور خود را فرماندهی می‌کردند و به چه نحوی عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: این روز‌ها غرب و سرویس‌های رسانه‌ای آن می‌خواهد چهره‌ای آرام و مردم پسند از شخصیتی پلید مانند مریم رجوی به دنیا نشان دهد و به همین منظور، لباس نظامی را از تن او درآورده و جای آن، لباس روشنفکری و حفاظت از حقوق بشر بر تن وی کرده است. این روزها، این زن را از پشت تانک به پشت میز‌های کنفرانس و مجالس کشور‌های مختلف برده اند تا بگویند او چه شخصیت ممتاز و بشردوستی است!

هاشمی نژاد فرمایش رهبری انقلاب را یادآور شد و تکرار کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشتند که نباید جای شهید و جلاد عوض شود؛ بنابراین این وظیفه رسانه است که در حین این دادگاه‌ها که صدای مظلومیت قربانیان ترور است، صدای حقایق و حقیقت باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->