نماینده روسیه: صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام فقط شرایط را بدتر می‌کند تیراندازی در آمریکا یک کشته و ۲۶ زخمی برجای گذاشت وجود آمادگی کامل برای برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در مشهد و خراسان رضوی سخنگوی ستاد انتخابات: امروز ۳۷ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کردند (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) یک دیپلمات انگلیسی از نقش ویرانگر غرب در بی‌ثباتی سیاسی افغانستان و منطقه پرده برداشت حملات موشکی سنگین مقاومت لبنان به شهرک‌های صهیونیست‌ها وزیر فرهنگ لبنان برای عرض تسلیت به منزل شهید امیرعبداللهیان رفت جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی برگزار شد پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی احضار سفیر چین به وزارت امور خارجه (۱۳ خرداد) ادعای نماینده مجلس: جزئیات خرید سربازی به‌زودی اعلام می‌شود ویدئو | مستند «عاشق خمینی(ره)» محمود صادقی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرد + فیلم فیلم | محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد + صحبت‌ها و حواشی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امام خمینی(ره) شخصیت چند‌بعدی تاریخ معاصر احمدی‌نژاد داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ شد + فیلم آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حمله دوباره ارتش یمن به ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری پلیس و تظاهرات کنندگان اسرائیلی در تل آویو + فیلم
سرخط خبرها

اوکراین درصورت نبود کمک‌های مالی اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای تامین بودجه ندارد

  • کد خبر: ۲۰۴۹۴۰
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
اوکراین درصورت نبود کمک‌های مالی اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای تامین بودجه ندارد
وزیر امور خارجه اوکراین در میان نهایی نشدن روند ارائه کمک‌های مالی اضافی اتحادیه اروپا به کی‌یف، بیان کرد که این کشور هیچ برنامه جایگزینی در صورت ارائه نشدن به موقع این کمک‌ها ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز،‌ دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که کی‌یف برنامه جایگزینی در صورت ارائه نشدن به موقع کمک‌های مالی اتحادیه اروپا ندارد و اوکراین برای بازسازی دوران پس از جنگ به سراغ فراهم کردن امکان استفاده از اموال بلوکه‌شده روسیه خواهد رفت.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت که کولبا در گفت‌وگویی با روزنامه اسپانیایی ال‌ پاییس در این باره گفت: ما پلن B (برنامه جایگزین) نداریم. شما مختارید جور دیگری فکر کنید. می‌توانید از پلن A ,B و C صحبت کنید، مقالات و مطالب تحلیلی منتشر کنید اما در این‌جا، ما باید تمامی انرژی و توان روحی خود را روی یک چیز متمرکز کنیم و آن این است که پلن A کارآمد باشد.

کولبا همچنین گفت که اگر بسته کمکی اتحادیه اروپا به تعویق بیفتد، وزیر دارایی اتحادیه اروپا باید «مهارت‌های مدیریتی خود را نشان دهد».

او همچنین با اطمینان گفت که اوکراین از دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه در غرب استفاده خواهد کرد و این مبالغ برای بازسازی کشور کافی خواهد بود.

کولبا در همین راستا بیان کرد: طبق ارزیابی‌های ما، کل مبالغ بلوکه‌شده روسیه بیش از ۸۰ درصد از نیازهای ما برای بازسازی است.

او در بخش دیگری از گفت‌وگو با روزنامه اسپانایی ال‌ پاییس با گفتن این که متحدان اوکراین از آن نخواسته‌اند با روسیه مذاکراتی درباره متوقف کردن جنگ داشته باشد، اظهار کرد که مقامات روسیه «نه خواهان توقف جنگ هستند و نه صلح.»

اتحادیه اروپا در تلاش بوده است به توافقی ۲۰ میلیارد یورویی (۲۱.۹ میلیارد دلار) برای حمایت نظامی از اوکراین دست پیدا کند و قصد دارد ۵۰ میلیارد یوروی دیگر نیز در بودجه اتحادیه اروپا به ارائه کمک‌های مالی کلان به کی‌یف در مدت چهار سال بعدی تخصیص دهد. اگرچه، این برنامه‌ها با مخالفت بعضی از اعضا، عمدتا، مجارستان روبه‌رو شده است.

نشست فوق‌العاده جدید اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو درباره کمک‌های مالی به اوکراین در یک فوریه در بروکسل برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->