مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس ۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه در راه تبریز + فیلم هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید + فیلم بیانیه وزارت امور خارجه درباره حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر شد تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور رصد لحظه به لحظه پهپاد آکینجی در جستجوی هلی‌کوپتر رئیس جمهور + لینک آنلاین جهاد اسلامی: با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم
سرخط خبرها

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات لبنان و حزب‌الله دیدار کرد

  • کد خبر: ۲۰۴۶۰۱
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات لبنان و حزب‌الله دیدار کرد
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در پی ترور صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در ضاحیه جنوبی بیروت، به لبنان سفر کرده و با برخی مسوولان لبنانی و نیز هیاتی از حزب‌الله لبنان دیدار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سفری که پس از ترور صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به لبنان داشت و در جریان دیدار‌های متعدد خود با مقامات لبنانی، با هیاتی از حزب‌الله لبنان به ریاست محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز دیدار کرد.

بورل در دیدار خود با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نگرانی عمیق خود را از استمرار جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ابراز داشته و بر تمایل خود برای عدم توسعه این جنگ به سمت لبنان تاکید کرد.

به گزارش المیادین، نبیه بری نیز در این دیدار تاکید کرد: اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ با توقف حملات رژیم صهیونیستی و عقب‌نشینی آن از تمام خاک لبنان آغاز می‌شود.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از دیدار با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان در صفحه کاربری خود در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که او و میقاتی درباره همکاری دیپلماتیک با هم برای کاهش تنش و برقراری آرامش بلند مدت به اتفاق‌نظر رسیدند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات لبنان و حزب‌الله دیدار کرد

از چپ، بورل و نبیه بری

او در این دیدار با اشاره به اینکه به تل‌آویو تاکید کرده که در درگیری منطقه‌ای هیچکسی پیروز نمی‌شود، گفت: باید از تنش در خاورمیانه و یا سوق دادن لبنان به جنگ ممانعت شود.

بورل همچنین بر لزوم همکاری از راه‌های دیپلماتیک برای توقف این درگیری و اقدام برای برقراری آتش‌بسی دائمی در غزه و نیز آزادی اسرا تاکید کرد.

این مسئول اتحادیه اروپا به بحران انسانی در نوار غزه ناشی از حملات مستمر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: طبق گزارش برنامه جهانی غذا ۱۰۰ درصد ساکنان نوار غزه از بحران غذایی رنج می‌برند.

او افزود: ما نمی‌توانیم به تماشای رنج‌هایی که کودکان، زنان و غبرنظامیان بی‌دفاع قادر به تحمل آن نیستند، ادامه دهیم.

بورل پس از ورود به لبنان در صفحه خود در پلتفرم ایکس نوشت که دیدار‌های مهمی درباره تاثیر جنگ غزه بر لبنان و منطقه خواهد داشت و اکنون اولویت اجتناب از تنش منطقه‌ای است.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی حملات هوایی را علیه شهرک‌های متعددی در جنوب لبنان انجام داده، در مقابل مقاومت اسلامی لبنان یکی از نقاط استقرار نیرو‌های این ارتش در شهرک «افیفیم» واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد و اعلام کرد که در این عملیات دشمن با تسلیحات مناسب هدف قرار گرفت. همچنین محور مقاومت اسلامی در لبنان پایگاه «بیاض بلیدا» واقع در شمال فلسطین اشغالی را با موشک‌های خود هدف قرار داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->