کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته
سرخط خبرها

شیادی که نقره‌فروشان مشهدی را نقره‌داغ کرد، در دام افتاد

  • کد خبر: ۲۰۴۰۹۶
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
شیادی که نقره‌فروشان مشهدی را نقره‌داغ کرد، در دام افتاد
دستگیری شیادی که پس از کلاهبرداری و محکومیت در تهران، راهی مشهد شده بود.

به گزارش شهرآرانیوز جوان سی‌و‌پنج ساله در لحظه دستگیری‌اش در یک سوئیت، با لهجه تهرانی دادوفریاد می‌کرد و مدعی بود که او را اشتباهی گرفته‌اند و کاری نکرده است. اما مأموران کلانتری امام رضا (ع) مشهد که پس از اقدامات گسترده اطلاعاتی توانسته بودند او را چهره‌زنی کنند، گوششان از این‌گونه اظهارات متهمان هنگام دستگیری پر بود و فقط یک جمله به فرد دستگیرشده گفتند: «همه چیز در کلانتری مشخص می‌شود.» هرچند در کلانتری اسرار مگویی برملا شد و مشخص شد که متهم پس از دستگیری به اتهام کلاهبرداری در تهران که اتفاقا به زندان هم افتاده بود، دامنه کلاهبرداری‌هایش را به مشهد کشانده و دام سیاهش را پیش پای نقره‌فروشان پهن کرده بود.

سرنخ‌های اولیه یک کلاهبرداری گسترده در مشهد را کسبه هسته مرکزی شهر به پلیس اعلام کردند. موضوعی که واکنش سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد را در پی داشت و گروهی از افسران تجسس کلانتری امام رضا (ع) را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد.

اظهارات شاگرد یک نقره‌فروش

بررسی اظهارات اولیه نقره‌فروشانی که یک شیاد تور سیاهش را مقابل پای آن‌ها پهن کرده بود، نشان داد که فردی در قبال خرید سنگین نقره و دیگر کالا‌ها وجه آن را از طریق اینترنت‌بانک و موبایل پرداخت کرده است و پس از نشان‌دادن رسید، مغازه را ترک کرده است. اما با وجود گذشت مدتی پیامک واریز به دست صاحب فروشگاه نمی‌رسد. بررسی‌کردن حساب نشان می‌دهد که آن‌ها با یک شیاد معامله کرده‌اند.

در حالی تعداد این کلاهبرداری‌ها هرلحظه بیشتر می‌شد که مشخص شد متهم در یک نقره‌فروشی با ظاهری آراسته حاضر شده است و خود را پزشک معرفی کرده و کارت طبابتش را نیز نشان داده است. این فرد با خوش‌زبانی و با این عنوان که می‌خواهد برای دوستان پزشکش سوغاتی درخوری تهیه کند، یک حلقه انگشتر فیروزه نفیس و یک تسبیح نفیس به ارزش ۳۰‌میلیون تومان را انتخاب می‌کند و در ادامه با چرب‌زبانی مدعی می‌شود که نیاز مبرمی به ۱۰ میلیون تومان وجه نقد دارد.

شاگرد مغازه که فریب چرب‌زبانی متهم را خورده بود، ۵ میلیون تومان نقدی از دخل صاحب‌کارش و ۵ میلیون تومان نیز از شاگرد مغازه کناری تهیه کرده و در اختیار این فرد می‌گذارد. درنهایت مشتری به‌ظاهر پول‌دار نیز تمام مبلغ معامله را به شماره کارت صاحب مغازه با گوشی کارت به کارت می‌کند و از مغازه خارج می‌شود، اما با رسیدن صاحب‌کار و بررسی حساب مشخص می‌شود که اصلا چنین پولی به حسابش واریز نشده است.

پایان یک شیاد

مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا (ع) پس از بررسی اظهارات مال‌باخته‌ها و تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته، تحقیقات میدانی گسترده‌ای را آغاز کردند تا جایی که توانستند متهم را در یک سوئیت‌آپارتمان در هسته مرکزی مشهد شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کنند. هنگام دستگیری متهم مقداری از کالا‌های سرقتی به همراه مقادیری زعفران از مخفیگاهش کشف شد که احتمال کلاهبرداری در این حوزه نیز وجود دارد.

فرار از تهران

با انتقال متهم به کلانتری و آغاز بازجویی‌های اولیه مشخص شد که متهم سی و پنج‌ساله، متأهل و ساکن تهران است. بررسی سوابقش نشان داد که به جرم یک فقره کلاهبرداری با شگرد رسید جعلی در تهران دستگیر شده است. همچنین بررسی‌های بعدی نشان داد که تمام حساب‌های متهم با دستور قضایی مسدود شده است که همین نکته نشان از بدهکاری گسترده یا چک‌های برگشتی دارد.

متهم در رویارویی با مستنداتی که مأموران کلانتری امام رضا (ع) در مراحل تحقیقات اولیه جمع کرده بودند نه‌تن‌ها اتهامش را پذیرفت، بلکه تاکنون به ۲۳ فقره کلاهبرداری مشابه در مشهد نیز اعتراف کرده است.

بازگشت به زندان

در ادامه با دستور قضایی متهم به‌طور موقت روانه زندان شد تا در فرصت‌های بعدی برای کشف دیگر جرائم احتمالی در اختیار مأموران قرار بگیرد.

بررسی پرونده متهم نشان می‌دهد که او احتمالا پس از کسب رضایت شاکی در تهران و گذراندن مدت حبس به عنوان جنبه عمومی جرم، باتوجه‌به بدهی زیادی که داشته است، به‌تن‌هایی به مشهد آمده تا با کلاهبرداری از کسبه و فروش اموال مسروقه به مال‌خران، بخشی از بدهی‌های خود را به دست بیاورد.
مأموران کلانتری امام رضا (ع) نیز تاکنون در پیگیری این پرونده شش مال‌باخته را شناسایی کرده‌اند و ادامه تحقیقات به‌منظور شناسایی سایر مال‌باخته‌ها و همچنین مال‌خر‌ها ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->