بازگشایی سینما‌های کشور از امروز (۵ خرداد ۱۴۰۳) خلق آثار هنری در رثای رئیس جمهور شهید جایزه نوعی نگاه جشنواره کن به «سگ سیاه» رسید مرد میدان که نمی‌بایست در بستر بمیرد | اشعار جدید برای رئیس جمهور شهید ادامه تولیدات قطعات موسیقی و نماهنگ‌ برای رئیس‌جمهور شهید «اصغر فرهادی» در جمع داوران جشنواره ترایبکا صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ خبرنگار سوری: مردم ایران به رئیس جمهور خود اعتقاد داشتند رکوردشکنی و رونق، دستاورد دولت رئیس‌جمهور شهید در هنرهای نمایشی و موسیقی حضور هنرمندان مشهدی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رئیسی برگزاری «شب خاطره» به یاد «خادمان ملت» چهره غمگین «ابراهیم حاتمی کیا» در مراسم تشییع شهید رئیسی + عکس فیلم‌های شبکه نمایش به مناسبت هفته مقاومت + زمان پخش «جنی ارپنبک» برنده جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۲۴ شد ویدئو | خاطره‌گویی راوی دفاع مقدس در ویژه‌برنامه «سیدابراهیم» ویدئو | روایت وحید یامین‌پور، مجری تلویزیون، از دیدار عجیب مادر یک شهید با شهید رئیسی
سرخط خبرها

سه عکاس مشهدی لقب جهانی عکاسی را کسب کردند

  • کد خبر: ۲۰۳۷۸۶
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
سه عکاس مشهدی لقب جهانی عکاسی را کسب کردند
فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی در سال ۲۰۲۳، ۱۱ عکاس ایرانی را معرفی کرد که در این بین سه عکاس مشهدی موفق به اخذ درجه هنری و لقب عکاسی جهانی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز از فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی یا فیاپ مجموعه فدراسیون‌های عکاسی ملی در کشور‌های مختلف را شامل شده و در حال حاضر ۹۰ کشور در آن عضو هستند.

فیاپ تنها موسسه بین‌المللی در زمینه هنر عکاسی هست که از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است و در پنج قاره نمایشگاه و جشنواره به صورت رایگان برگزار می‌کند و در زمینه صلح عمومی و ارتقای هنر عکاسی از سال ۱۹۴۷ تا کنون فعالیت دارد.

سه عکاس مشهدی لقب جهانی عکاسی را کسب کردند

فدراسیون سالانه به عکاسانی که در سطح جهان درخشش داشتند و جوایز متعدد کسب کردند لقب و درجه هنری اعطا می‌نمایند.

در سال ۲۰۲۳ نیز پس از بررسی‌های متعدد ۱۱ عکاس از ایران موفق به اخذ لقب هنری شده که در این بین سه عکاس از اعضای هیئت مدیره موسسه عکاسان خراسان رضوی مهدی زابل عباسی برای چهارمین بار موفق به اخذ درجه هنری و نشان نقره‌ای هنرمند ممتاز عکاسی، محمد مختارنیا و امیرحسین اباذریان موفق به اخذ درجه هنری و لقب هنرمند فیاپ گردیدند.

محمد مختارنیا، مسئول روابط عمومی موسسه عکاسان خراسان رضوی گفته است آقای مهدی زابل عباسی در جهت کسب لقب EFIAP/S تا کنون بیش از ۷۵۰ عکس پذیرفته در ۵۰ جشنواره از جمله آمریکا، اسپانیا، کانادا، لهستان، هند و ... داشته است و از جمله جوایز مهم دریافتی وی مدال طلای انجمن عکاسان آمریکا، مداا طلای فیاپ و روبان افتخار و لوح‌های تقدیر متعدد است.

همچنین من و آقای اباذریان در جهت کسب لقب AFIAP تا کنون بیش از ۵۰ عکس پذیرفته شده در جشنواره‌های مختلف از جمله کانادا، هند، لهستان، ترکیه و... داشته ایم و از جمله جوایز مهم به کسب مدال طلا و روبان افتخار و دیپلم تقدر و تقدیر ویژه هیئت داوران می‌توان اشاره کرد.

با کسب این القاب جهانی هنری توسط عکاسان خراسان رضوی آقای امیرحسین اباذریان جوان‌ترین دارنده لقب عکاسی جهانی از فدراسیون جهانی عکاسی در ایران گردید و همچنین آقای مهدی زابل عباسی با کسب لقب EFIAP/S در جمع سه نفر اول کشور که دارنده این لقب هستند قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->