دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد
سرخط خبرها

سازمان تامین اجتماعی عاملی بر کاهش ساخت و ساز‌ها و افزایش قیمت مسکن

  • کد خبر: ۲۰۳۵۰۱
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
سازمان تامین اجتماعی عاملی بر کاهش ساخت و ساز‌ها و افزایش قیمت مسکن
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان عمران خراسان رضوی گفت: تورم‌های موجود در بخش ساخت و ساز از جمله پرداخت عوارض و هزینه‌های تامین اجتماعی از دیگر عواملی است که در کاهش ساخت و ساز‌ها تاثیر داشته است. این عوامل حتی باعث شده در برخی مناطق شهرافزایش قیمت غیر واقعی داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، صنعت ساختمان و ساختمان سازی طی سال‌های گذشته فراز و نشیب های زیادی را سپری کرده است. افزایش بهای تمام شده تولید در این صنعت و جهش قیمت ها در این صنعت باعث خروج سرمایه گذار از این بخش شده است.

ادامۀ رشد هزینه ساخت از ناحیه افزایش دستمزد‌ها، تورم زمین و به‌ خصوص رشد قیمت مصالح ساختمانی، سه عاملی هستند که هرچند در ظاهر از درون بازار مسکن؛ اما تحت‌تاثیر متغیر‌های بیرونی اثرگذار بر این بازار؛ سبب افزایش قیمت تمام‌شده مسکن می‌شوند. در این میان، ردپای ریسک‌های غیراقتصادی و اقتصادی؛ جهش ارزی و تشدید انتظارات تورمی در رشد هزینه‌های ساخت‌وساز؛ مانند سال‌های اخیر به‌خصوص یک‌سال گذشته، رصد می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان عمران خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان اینکه مشاوران نظام مهندسی از فشار‌های بیش از حد سازمان تامین اجتماعی در صنعت ساختمان گله دارند در این باره تصریح کرد: صنعت ساختمان جزء تنها صنعت‌های پویای کشوراست. متاسفانه طی سالیان گذشته به دلایلی سرمایه گذاری در این صنعت کم شده است. تورم‌های موجود در بخش ساخت و ساز از جمله پرداخت عوارض و هزینه‌های تامین اجتماعی از دیگر عواملی است که در کاهش ساخت و ساز‌ها تاثیر داشته است. این عوامل حتی باعث شده در برخی مناطق شهرافزایش قیمت غیر واقعی داشته باشیم.

به گفته دانیال محمدزاده شادمهری، هزینه‌های بالای تامین اجتماعی نرخ ساختمان سازی را بالا برده است که همین امر باعث می‌شود به مرور سرمایه گذاری در بخش ساختمان کم و کمتر شود.

وی گفت: مسلما بسته‌های تشویقی از سوی شهرداری‌ها و کاهش بروکراسی در روند رسیدگی به پرونده‌ها انگیزه بسیار خوبی برای این بخش صنعت و ساختمان سازی است و درواقع دولت در سطح کلان باید این دسته حمایت‌ها بیشتر از گذشته کند تا با کاهش بهای تمام شده انگیزه برای ساخت و ایجاد بستر سرمایه گذاری را بیشتر کند.

محمدزاده تاکید کرد: اگر این اقدامات در حوزه صنعت ساختمان اتفاق نیافتد مسلما در سال‌های آتی شاهد افت بیشتر در صنعت ساخت و ساز خواهیم بود. در واقع در ساخت  ساختمان، صد‌ها خانوار در آن نقش دارند که اگر این صنعت، ساخت و ساز و سرمایه گذاری را از دست بدهد صد‌ها خانوار دچار مشکل می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->