فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه خرداد ماه از یکشنبه آینده + جزئیات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟ تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعلام جزئیات افزایش زمان‌بندی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (۴ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۲۱۴۶
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
اعلام جزئیات افزایش زمان‌بندی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (۴ دی ۱۴۰۲)
مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از جزئیات انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث و افزایش زمان‌بندی این فرآیند خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مژگان صفری مقدم گفت: میراث، سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آن‌هاست که از آبان ماه امسال شروع به فعالیت کرد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در ابتدا زمان بندی‌هایی را برای مراجعه وراث به مراکز تشکیل دهنده پرونده مشخص کردیم، اما از روز گذشته (۳ دی) این زمان افزایش یافت و فرآیند تشکیل پرونده برای تمامی متوفیان از سال ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۹۹ باز شده است و وراث تمامی متوفیان که در این سال‌ها بودند و سهام عدالت داشتند می‌توانند به دفاتر کارگزاری و شعب بانکی منتخب اعلام شده مراجعه کنند.

صفری مقدم افزود: با توجه به این که در اجرا از شعب بانک‌ها در کنار کارگزاری‌ها استفاده کردیم، این موضوع سبب شد پراکندگی جغرافیایی دفاتری که اقدامات را انجام می‌دهند بیشتر شود. بانک‌هایی همانند ملی، تجارت، ملت و بانک پارسیان اکنون این خدمت را در شعب منتخب خود ارائه می‌دهند. به همین سبب و از زمان اضافه شدن بانک‌ها به این پروژه استقبال چشم‌گیری در این پروژه داشته ایم و تشکیل پرونده‌ها بیش از دو برابر افزایش یافته است. مسلما هر چه سریع‌تر وراث این اقدام را انجام دهند، کار انتقال با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و اگر اقدامات انجام گیرد در مرحله بعدی واریز سود سهام عدالت این افراد سود مربوط به سهام عدالت متوفی خود را دریافت خواهند کردند.

فرآیند انتقال سهام عدالت به وراث رایگان است

این مقام مسئول می‌گوید: در اطلاعیه‌های متعدد اعلام شده که کار تشکیل پرونده و اقدامات مربوطه بهتر است در دفاتر کارگزاری و شعب منتخب بانک‌ها انجام شود چرا که هم به صورت رایگان خواهد بود و دیگر وراث نیازی به واریز وجه نخواهند داشت و هم این که موضوع سرعت در انجام کامل فرایند مطرح می‌شود. زمانی که فرآیند از طریق شعب کارگزاری و بانک‌های منتخب انجام شود وراث می‌توانند از طریق سامانه ddn پیگیر مراحل کار باشند و به محض این که پرونده‌ها به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برسد کار انتقال دارایی در همان روز انجام خواهد شد و افراد حداکثر در ۲۴ ساعت آینده می‌توانند دارایی منتقل شده را در سبد سهام خودشان مشاهده کنند. به همین سبب برای این مورد رایگان بودن و افزایش سرعت تاکید این است که فرآیند از طریق شعب کارگزاری و بانک‌ها انجام شود.

او در پاسخ به این سوال که وراث متوفیان بعد از سال ۹۹ چه زمانی باید اقدام کنند؟ گفت: از ۳۱ تیر سال ۹۹ به سبب این که طبق مصوبه سازمان بورس سهام عدالت مشمول مالیات شده است و به این خاطر که فرآیند الکترونیکی است فعلا این گروه از افراد باید منتطر باشند تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بتواند بستر مناسبی را فراهم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->