اعمال قانون۱۷۲۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۷۰نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) ترافیک در محور‌های بزرگراهی مشهد (۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) کشف خرس و ۴۷۴ پرنده قاچاق از داخل خودروی سمند بهترین جایگزین کشمش در آب دوغ خیار | فوت و فن خوشمزه شدن آب دوغ خیار مصرف پنیر باعث ضعف حافظه نمی‌شود! آغاز فرایند انتخاب بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه حبوبات و سبزی‌ها با بدن ما چه می‌کند؟ این افراد نباید لب به سرکه سیب بزنند | طبع سرکه سیب سرد است یا گرم؟ اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) متهم به ۴۶ فقره سرقت پلاک خانه در مشهد دستگیر شد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) واژگونی قایق در ولایت ننگرهار افغانستان ۲۰ قربانی گرفت ویدئو | لحظه دستگیری سارق خودرو توسط مردم در تبریز افزایش آموزش‌های مهارتی به ساکنان حاشیه شهر در خراسان‌رضوی والدین هلی کوپتری و  فرزندان گلخانه‌ای چه ویژگی‌های دارند؟ یک‌سوم دانش‌آموزان خراسان‌رضوی زیر پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار می‌گیرند خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حال اجراست؛ معوقات پرداخت می‌شود (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ماجرای پیک‌موتوری که گرفتار سارق موتورسیکلت در مشهد شد افزایش جمعیت، نیازمند کاهشی شدن طلاق است
سرخط خبرها

خطر نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه جدی است

  • کد خبر: ۲۰۱۷۲۴
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
خطر نفوذ دشمن در حوزه‌های علمیه جدی است
مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: امام راحل، خطر نفوذ دشمن را در نهاد حوزه که رکن بقای نظام اسلامی است، به وضوح مشاهده و از این رو در اواخر عمر خویش هشدار‌های لازم را بیان کردند.

حمید محمدیان | شهرآرانیوز مسئولان حوزه علمیه خراسان از جدیت خطر نفوذ دشمن در میان حوزویان گفتند که باید مراقب بود و پیام امام راحل با عنوان «منشور روحانیت» را درراستای همین نکته دانستند.

به گزارش شهرآرا، اولین نشست خبری همایش منشور روحانیت که قرار است سوم اسفند در مشهد رقم بخورد، با حضور حجج اسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی و علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان، برگزار شد؛ نشستی که قرار است در شهر‌های قم و تهران نیز برگزار شود و به موضوع «حکومت در زمان غیبت امام زمان (عج)» بپردازد.
مدیر حوزه علمیه خراسان در این نشست تصریح کرد: پیام امام خمینی (ره) در منشور روحانیت نگاهی به گذشته، امروز و آینده روحانیت است که فراروی حوزویان قرار می‌گیرد.

تلاش دشمن برای ضربه زدن به حوزه علمیه

حجت الاسلام و المسلمین خیاط، با اشاره به مدت زیادی که از صدور این پیام گذشته است، بر آگاهی بیشتر طلاب جوان با منشور روحانیت به عنوان یک امر ضروری تأکید و ابراز کرد: دشمن همچنان نفوذش را ادامه می‌دهد و می‌داند که برای ضربه زدن به حوزه‌های علمیه باید از درون آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه منشور روحانیت بسیار مهم و خلاصه تحلیل و نگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی درباره روحانیت و حوزه‌های علمیه و بیانگر دل نگرانی‌های ایشان نسبت به این قشر است، اظهار کرد: امام راحل، خطر نفوذ دشمن را در این نهاد که رکن بقای نظام اسلامی است، به وضوح مشاهده و از این رو در اواخر عمر خویش هشدار‌های لازم را بیان کردند.

دشمن مایل به دوری روحانیت از سیاست است

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، نیز با اشاره به هشدار امام راحل به حوزه‌های علمیه با شناختی که از استکبار داشتند، «ترس و زور» و «نفوذ» را گام‌های دشمن برای محو یا تضعیف روحانیت عنوان کرد که در گام نخست با شکست مواجه شده، اما درباره «نفوذ»، موفقیت‌هایی داشته است. وی با تذکر نسبت به تبلیغ دشمن درباره جدایی دین از سیاست به منظور تضعیف روحانیت، بیان کرد: دشمن شأن یک فقیه را دوری از سیاست جلوه می‌داد و اگر کسی به این عرصه وارد می‌شد، به او تهمت همراهی با بیگانه می‌زد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان از نفوذ دشمن در میان اقشار متحجر مقدس مآب گفت و افزود: البته در میان برخی حوزویان هم از این قشر دیده می‌شود. آن‌ها نه تنها دربرابر نظام اسلامی بی تفاوت هستند، بلکه این ویژگی شان را ترویج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن هر روز برای توطئه هایش با شیوه‌ای جدید وارد می‌شود، تأکید کرد: برخی از این افراد تلاش می‌کردند که خود را انقلابی جا بزنند، درحالی که تا روز‌های پایانی انقلاب حضور نداشتند.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه گفت: البته وجود علما، اساتید و طلاب بابصیرت و قاطع دربرابر توطئه ها، نکته‌ای مهم است. نظام اسلامی جلو دشمن را گرفته و این انقلاب همچنان راه خود را ادامه می‌دهد و از مشکلات عبور می‌کند.

همایش منشور روحانیت تاکنون در شش دوره برگزار شده و امسال نیز علاوه بر رویکرد مرسوم سخنرانی، در قالب‌های دیگر به ویژه عرصه‌های هنری و فضای مجازی تا سوم اسفند ۱۴۰۲ که اختتامیه آن در مشهد برگزار می‌شود، رقم می‌خورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->