موافقت نتانیاهو با پیشنهاد تیم مذاکره کننده برای دستیابی به توافق مبادله اسرا حمله حزب الله با موشک «برکان» به پادگان صهیونیستی «برانیت» + فیلم (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) خانواده اسرای اسرائیلی: کابینه نتانیاهو تصمیم به قربانی کردن گروگان‌ها گرفته است رایزنی آل ثانی و باقری درباره راه‌های گسترش روابط ایران و قطر واکنش قالیباف به دعوت نمایندگان برای نامزدی ریاست جمهوری شهادت رزمنده حزب الله در جنوب لبنان + عکس (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی، اقدام «اتحادیه اروپا» در تحریم برخی مقامات ایرانی را محکوم کرد بورل طرح کنست رژیم صهیونیستی علیه آنروا را محکوم کرد نمایندگی ایران: آمریکا سلاح‌ هسته‌ای برای اسرائیل تکثیر کرد هلاکت دو فرد مسلح غیر ایرانی در ایرانشهر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) بایدن: اسرائیل پیشنهاد جدید جامعی برای آتش بس ارائه کرده است ترامپ: آمریکا کشوری فاسد و فاشیستی است تداوم مواضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه ایران | آشتیانی تحریم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) اعلام منطقه بسته نظامی در شمال فلسطین اشغالی | حمله پهپادی به «عکا» (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) پادشاه بحرین: برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران تلاش می‌کنیم شلیک ۱۰۰ موشک حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) سازمان ملل: کره شمالی به تعهدات خود در قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کند توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز باقری: نشست سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات اسرائیل برگزار شود وزیر خارجه عربستان: تلاش می‌کنیم همه تسهیلات لازم را برای حجاج ایرانی فراهم کنیم
سرخط خبرها

قرارداد یک میلیارد دلاری آموزش نظامی آمریکا به عربستان سعودی تایید شد

  • کد خبر: ۲۰۱۵۲۶
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
قرارداد یک میلیارد دلاری آموزش نظامی آمریکا به عربستان سعودی تایید شد
وزارت خارجه آمریکا قرارداد فروش یک میلیارد دلاری «برنامه‌های آموزش نظامی» به عربستان را تایید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، پنتاگون روز جمعه خبر داد وزارت خارجه آمریکا با قرارداد بالقوه یک میلیارد دلاری آمریکا با عربستان در زمینه برنامه‌های آموزش نظامی چراغ سبز نشان داده و آن را تایید کرده است.

پنتاگون اعلام کرد این برنامه‌ها شامل «تمرینات پروازی، تمرینات فنی، آموزش نظامی حرفه‌ای، تمرینات ویژه و آموزش زیان انگلیسی» می‌شود.

این اعلام کمتر از یک ماه پس از آن صورت گرفت که وزارت خارجه آمریکا با نوسازی ۲ فروند هواپیمای تجسسی RE-۳A عربستان سعودی موافقت کرد. ارزش این قرارداد نیز ۵۸۲ میلیون دلار عنوان شده است.

اما همزمان با تحولات در منطقه، «جو بایدن» که در روز‌های نخست ریاست‌جمهوری خود فروش تسلیحات تهاجمی ساخت ایالات متحده از جمله مهمات نقطه‌زن را به عربستان متوقف کرده بود، حالا به‌نظر می‌رسد در این تصمیم تجدیدنظر کرده است.

وبگاه شبکه سی‌ان‌ان وز جمعه به نقل از منابع آگاه خبر داد بایدن در پی کاهش محدودیت‌های وضع شده برای فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان است چراکه واشنگتن معتقد است ریاض به توافق آتش‌بس در یمن برای تقریبا ۲ سال گذشته پایبند بوده است.

یک مقام آمریکایی گفته است: «دوران آرامش در یمن به ۲ سال نزدیک می‌شود و این بی‌سابقه است».

او مدعی شد این اتفاق به دلیل «دیپلماسی آمریکا و تعامل سازنده عربستان سعودی با حوثی‌ها (انصارالله)، عمان و دیگران بوده است».

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که در دوران او جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن آغاز شد، پس از حمله عربستان سعودی به یک مراسم ختم در یمن که به جان‌باختن ۱۵۵ نفر منجر شد، فروش فناوری نظامی نقطه‌زن را به عربستان ممنوع کرد، اما «دونالد ترامپ» این تصمیم را نقض کرد.

یک تحقیق سی‌ان‌ان در سال ۲۰۱۸ اثبات کرد که بمب ۵۰۰ پوندی استفاده شده توسط عربستان سعودی که شماری از کودکان یمنی را به شهادت رساند، ساخت آمریکا بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->