تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره سودسپرده‌ها چرا نشست شورای عالی کار برگزار نمی‌شود؟ خبر جدید از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ۳۱ خرداد زمان قطعی پایان تولید پژو پارس ایران خودرو | کدام خودرو جایگزین پارس می‌شود؟ ویدئو| رویداد «بودجه؛ ابرچالش حکمرانی» در مشهد برگزار شد پلمب ۴ سالن زیبایی در مشهد به دلیل گران‌فروشی (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) فهرست کالا‌های معاف از مالیات بر ارزش‌افزوده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + فهرست تغییرات اقلیمی مهم‌ترین تهدید برای محصول زعفران است قفل واگذاری زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی، در دولت سیزدهم شکسته شد طلا و سکه در بازار مشهد چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات استان در دولت سیزدهم هستیم نرخ طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تمدید شد + جزئیات نرخ اجاره‌بها در منطقه فرامرز عباسی مشهد چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای متقاضیان وام قرض‌الحسنه + جزئیات سرنوشت تعطیلی شنبه‌ها چه شد؟ + فیلم ایران در تولید گندم به پایداری رسید «اعتبار مالیاتی» ابتکار دولت برای حمایت از شرکت‌های  دانش بنیان‌ بازگشت طلافروش‌های مشهدی به بازار | پلمب‌ها باز شد چرا سود سهام عدالت برای برخی افراد واریز نشد؟ شرایط فروش ۲ محصول سایپا برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده اعلام شد | اسامی خودرو‌ها و زمان تحویل جزئیات پرداخت مالیات ۱۴۰۲ در ۱۵ قسط مساوی قیمت طلا در بازار جهانی امروز چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) احتمال تغییر حقوق کارگران جزئیاتی جدید از ادامه طرح کالابرگ الکترونیک
سرخط خبرها

شورای رقابت افزایش قیمت خودرو را نپذیرفت

  • کد خبر: ۲۰۰۶۲۶
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
شورای رقابت افزایش قیمت خودرو را نپذیرفت
دبیر انجمن خودروسازان، تجدید ارزیابی دارایی‌ها را یکی از مسیر‌های مناسب برای خروج خودروسازان از زیان دانست و گفت: این کار سبب واقعی‌سازی صورت‌های مالی و بازسازی شرکت‌ها در راستای رشد اقتصادی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: در ۸ ماهه سال جاری در حوزه سواری ۱۵ درصد، وانت ۴۳ درصد، ون ۳ درصد و کامیون و کشنده ۲۶ درصد با رشد تولید مواجه بودیم، اما در مینی‌بوس و اتوبوس تولیداتمان منفی گزارش شده است.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: در مجموع در ۷ماهه امسال ۸۸۲ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو تولید داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸ رشد داشته‌ایم.

دبیر انجمن خودروسازان تأکید کرد: برنامه افزایش تولید شرکت‌های خودروساز تا پایان سال به شرط تأمین ارز و همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت همچنان در دستورکار تولیدکنندگان قرار دارد.

نعمت‌بخش تصریح کرد: تلاش ما این است که زیان‌های وارده به واسطه قیمت‌گذاری دستوری را به گوش مسئولان مربوطه در مجلس و دولت برسانیم.

رفع زیان خودروسازان با عرضه در بورس کالا

وی در ادامه گفت: اگر قرار نیست قیمت‌گذاری دستوری برطرف شود حداقل مسئولان اجازه دهند بخشی از خودرو‌ها را به منظور جبران زیان‌های موجود در بورس کالا عرضه کنیم.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: شورای رقابت علی‌رغم وعده‌های بسیار در راستای تغییر نرخ، اما حاضر به انجام این امر نشد و همین امر باعث افزایش سطح زیاندهی شرکت‌های خودروساز در صورت‌های مالی منتشره در سامانه کدال شد.

نعمت‌بخش گفت: یکی از دلایل ناراضی بودن سهام‌داران از کیفیت محصولات به بحث قیمت‌گذاری دستوری باز می‌گردد، زیرا وقتی حدود ۵۰ هزارمیلیارد به قطعه‌سازان بدهکار هستیم توان تولیدکننده در این حوزه کم می‌شود و بازدهی منفی خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: بار‌ها به شورای رقابت اعلام شد، به خودروسازان اجازه داده شود به منظور خروج از زیان و ارتقای کیفیت خودرو خود قیمت را بر اساس ضوابط سازمان حمایت مشخص کنند.

واقعی‌سازی صورت‌های مالی خودروسازان با تجدید ارزیابی دارایی‌ها

دبیر انجمن خودروسازان در پایان در خصوص اقدامات ایران خودرو و سایپا به منظور خروج از ماده ۱۴۱، اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها یکی از مسیر‌های مناسب برای خروج از زیان است، زیرا سبب واقعی‌سازی صورت‌های مالی و بازسازی شرکت‌ها در راستای رشد اقتصادی می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->