کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید بیانیه وزارت امور خارجه درباره حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور منتشر شد تماس مراجع عظام تقلید با رئیس دفتر رئیس‌جمهور رصد لحظه به لحظه پهپاد آکینجی در جستجوی هلی‌کوپتر رئیس جمهور + لینک آنلاین جهاد اسلامی: با نگرانی پیگیر سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم سقوط پهپاد رزمی آمریکایی «ام کیو ۹» در مرکز یمن درباره آکینجی، پهپاد ترکیه که برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران آمد + عکس و مشخصات فنی بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش روسیه به حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی واکنش سوریه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران
سرخط خبرها

علی صالح‌آبادی، سفیر جدید ایران در قطر و رئیس کل سابق بانک مرکزی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

  • کد خبر: ۱۹۹۷۷۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
علی صالح‌آبادی، سفیر جدید ایران در قطر و رئیس کل سابق بانک مرکزی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق
علی صالح‌آبادی از چهره‌های اصولگرای عرصه سیاست و اقتصاد ایران است که بیش از ۲ ماه پیش به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر منصوب شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی صالح‌آبادی متولد ۱ شهریور ۱۳۵۷ در سبزوار، اقتصاددان، سیاستمدار و بانکدار ایرانی است که سفیر کنونی جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر می‌باشد.

وی‌ نخستین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بود که پس از آن، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران شد. صالح‌آبادی در دولت سیزدهم رئیس کل بانک مرکزی ایران شد. همچنین، مدیرعاملی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید از دیگر سمت های او بوده است.

این استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) حدوداً یکسال بعد از تصدی سمت دبیرکلی سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران و براساس قانون بازار اوراق بهادار که در سال ۱۳۸۴ تصویب شده بود، سازمان بورس و اوراق بهادار را به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه تأسیس کرد و خود با تصویب شورای عالی بورس به مدت حدود ۹ سال مسئولیت این سازمان را برعهده داشت. صالح‌آبادی در ۲۵ آذر ۱۳۹۳ مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران شد.

علی صالح‌آبادی در ۱۴ مهر ۱۴۰۰ با تصویب هیأت وزیران و حکم آیت الله رئیسی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی دولت سیزدهم منصوب شد. وی در طول ریاست بر این بانک با نوسان ارز مواجه بود و نرخ دلار آمریکا را از محدوده ۳۰ هزار تومان تحویل گرفت و در نهایت با دلار ۴۲ و ۴۳ هزار تومانی، از این پست استعفا داد. استعفای او در جلسه ۸ دی ۱۴۰۱ هیأت دولت پذیرفته شد و محمدرضا فرزین به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی جایگزینش شد.

از اقدامات صالح آبادی برای کنترل نرخ دلار آمریکا ایجاد بازار توافقی ارز بود که صرافان در این بازار اقدام به خرید و فروش ارز با نرخ توافقی می کردند. همچنین تمام اشخاص حقیقی می توانستند حداکثر تا ۲۰۰۰ یورو یا معادل آن با این نرخ از تمامی صرافی ها مجاز تهیه کنند.

صالح آبادی ۱۲ مهر سال جاری با حکم وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران منصوب و تهران را به مقصد دوحه ترک کرد. وی هم اینک ریاست هئیت مدیره کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران را به عهده دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->