تسهیلات جمهوری اسلامی ایران برای زائران افغانستانی اربعین ۱۴۰۳ مهاجران افغانستانی محله گلشهر در مراسمی یاد شهید رئیسی را گرامی داشتند نماینده افغان تبار پارلمان استرالیا پس از محکومیت جنایات اسرائیل استعفا داد احتمال بارندگی شدید در ولایت‌های بدخشان و نورستان (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) واکنش وزارت خارجه به درخواست طالبان برای تغییر کادر سرکنسولگری مشهد | منطبق با روش‌های بین‌المللی اقدام کنید تیم ملی فوتسال افغانستان آنالیزور اسپانیایی به خدمت گرفت ساعت کاری مرز ماهیرود افزایش یافت | رشد وزنی ۹۰ درصدی صادرات به افغانستان از مرز ماهیرود عبدالله عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: برای شگفتی سازی به جام جهانی می‌رویم کاظمی‌قمی در مشهد: از هر ابتکار و پیشنهادی در راستای رشد افغانستان حمایت می‌کنیم + فیلم حسین شمس: به تیم ملی فوتسال افغانستان خوش‌بینم، آنها سرنترسی دارند تیم ملی افغانستان در جام جهانی فوتسال با آرژانتین، آنگولا و اوکراین هم‌گروه شد برنامه جهانی غذا: سیل در افغانستان به ۸۰ هزار نفر آسیب رسانده است گلر تیم ملی فوتسال افغانستان: آرزو دارم نماینده خوبی برای کشورم در جهان باشم فیلم | دومین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به مزارشریف رسید
سرخط خبرها

بازگشت بیش از ۱۳هزار تبعه افغانستانی به کشورشان از مرز‌های خراسان رضوی (۱۷ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۹۰۴۶
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
بازگشت بیش از ۱۳هزار تبعه افغانستانی به کشورشان از مرز‌های خراسان رضوی (۱۷ آذر ۱۴۰۲)
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از بازگرداندن ۱۳ هزار و ٢٠۴ تبعه افغانستان به کشورشان توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز - سرتیپ دوم مجید شجاع روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای برخورد با حضور غیر قانونی اتباع کشور‌های خارجی در کشور، این تعداد تبعه غیر مجاز طی یک هفته گذشته شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: این اتباع از طریق دروازه‌های مرزی دوغارون طرد و به نماینده کشور افغانستان تحویل داده شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی تاکید کرد: اتباع کشور افغانستان که به صورت غیرقانونی قصد ورود داشته و یا به صورت غیر مجاز در داخل کشور حضور دارند دستگیر و از کشور اخراج می‌شوند.

وی تاکید کرد: اتباع افغانستانی که قصد ورود به کشور را دارند باید از طریق دروازه‌های رسمی و قانونی وارد شوند.

سردار شجاع همچنین گفت: در راستای جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان هنگ تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور و پست کنترل و مراقبت مرزی بیش از ۲۳ هزار و ۸۳۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال را کشف کردند.

وی افزود: کشف این سوخت قاچاق از ۲ دستگاه خودروی ترانزیتی توسط مرزبانان فرماندهی خراسان رضوی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی صورت گرفت.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی اضافه کرد: مقادیری سوخت قاچاق نیز برای خروج از کشور در فرصت مناسب توسط سودجویان در مکانی انبار شده بود که توسط مرزبانان کشف شد.

حدود ۳۲۸ هزار مهاجر افغانستانی که به صورت غیرقانونی طی نیمه نخست امسال در ایران حضور داشتنند، از مرز‌های خراسان رضوی به کشورشان بازگردانده شدند.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->