توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی نقاره حاجت‌ها یادی از آیت ا... محمدتقی بهجت| رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند حق همسایگی امام مهربان زندگی باشکوه با مهندسی معرفتی امام رضا (ع) خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد یادی از مرحوم آیت ا... سید عبدا... فاطمی، خطیب مخلص تبریزی| آیینه دلان از تو صفا می‌گیرند تاریخچه لوله کشی آب در مسجد جامع گوهرشاد| باقیات الصالحات تاجر تبریزی در مشهد سِر حج در نگاه شاعران بزرگ علمدار نهضت رضوی| بررسی زندگی و سیره احمدبن‌موسی(ع) حضور ۷۰۰۰ خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی خدمت‌رسانی ویژه کفشداران حرم مطهر رضوی به زائران دهه کرامت
سرخط خبرها

نخستین تور ایده پردازی ویژه پارک موضوعی زیارت در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۹۸۹۷۴
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
نخستین تور ایده پردازی ویژه پارک موضوعی زیارت در مشهد برگزار شد
نخستین دور از سلسله تور‌های ایده پردازی مرکز نوآوری‌های فرهنگی، اجتماعی و زیارت شهرداری مشهد با حضور فعالان زیست بوم نوآوری فرهنگی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، تور ایده پردازی ویژه پارک موضوعی زیارت صبح امروز از سوی مرکز نوآوری‌های فرهنگی، اجتماعی و زیارت شهرداری مشهد با مشارکت فرهنگسرای زیارت با حضور تعدادی از فعالان زیست بوم نوآوری فرهنگی مشهد به همراه بازدید از امکانات و ظرفیت‌های موجود بوستان وحدت و پارک موضوعی زیارت برگزار شد.

نخستین تور ایده پردازی ویژه پارک موضوعی زیارت برگزار شد

دنیا، دنیای ایده هاست

مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد در تور ایده پردازی گفت: نخستین دور از سلسله تور‌های ایده پردازی از سوی مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری مشهد با فرهنگسرای زیارت راه اندازی شده است. این سلسله تور‌ها برای دیگر موضوعات و مسائل شهری ادامه خواهد داشت و هفته آینده قرار است در مجموعه هفت حوض حضور پیدا کنیم.

سیدرحمان میرزائیان تصریح کرد: پیشنهاد دادیم تور‌های ایده پردازی در دیگر فرهنگسرا‌های شهرداری با کمک سازمان فرهنگی اجتماعی نیز اتفاق بیفتد. همچنین یکی دیگر از محور‌های ایده پردازی که مد نظر قرار دادیم پروژه‌های شهری مانند ساخت بوستان هاست.

میرزائیان با تاکید بر این مطلب که ما نیازمند استفاده از ایده نخبگان در حوزه‌های مدیریت شهری هستیم به آثار و نتایج برگزاری این سلسله تور‌های ایده پردازی اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسه پرسش و پاسخ توسط نخبگان فرهنگی و اجتماعی، مطرح کردن ایده‌های موثر درباره موضوع مورد بازدید، اجرای ایده‌ها توسط نخبگان یا سپردن آن ایده به تیم اجرایی و درآمدزایی و تجاری سازی که برای ایده پرداز نیز توجیه اقتصادی داشته باشد از جمله آثار و نتایجی است که در برگزاری این تور‌ها در نظر گرفتیم.

مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری شهرداری مشهد تشریح کرد: افراد ایده پرداز باید ابتدا طرح و برنامه خود را در سامانه مرکز بارگذاری کنند، سپس توسط تیم فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ایده‌های برتر با کمک اساتید دانشگاهی و طی جلسات علمی و فنی چکش کاری می‌شود تا به مرحله اجرا برسد.

میرزائیان تاکید کرد: یکی از نکاتی که باید در طراحی و ارائه ایده‌ها مد نظر قرار گیرد تعیین بودجه آن است تا بر اساس بودجه‌های موجود بتوانیم آن‌ها را به ثمر برسانیم. دنیا، دنیای پذیرش و مالکیت ایده هاست و نمی‌توان از افراد انتظار داشت بدون هیچ هزینه و درآمدی، این ایده‌ها را بکار گرفت و انتظار داشته باشیم فردی وقت خود را به راحتی در اختیار ما بگذارد.

نخستین تور ایده پردازی ویژه پارک موضوعی زیارت برگزار شد

بازدید ۴ هزار نفر از نمایشگاه مفهومی زیارت

مسئول امور فرهنگسرای زیارت در بخش دیگری از این تور گفت: ترویج فرهنگ زیارت برای زائران و مجاوران نخستین هدف ما در فرهنگسرای زیارت است و تلاش می کنیم آنطور که شایسته است به شهر رنگ و بوی زیارت ببخشیم و ساخت نمایشگاه مفهومی زیارت نیز یکی از اقدامات در راستای این هدف بوده است. 

جواد نظافت با اشاره به اینکه نمایشگاه مفهومی زیارت در فرهنگسرا مربوط به اواخر دهه ۸۰ است در خصوص اهداف برگزاری تور ایده پردازی گفت: این تور با هدف ایده پردازی به منظور روزآمدسازی و بهبود فنی و محتوایی پارک موضوعی زیارت و به روز رسانی فضا‌های موجود متناسب با نیاز مخاطب امروز است.

جواد نظافت درباره ویژگی‌های نمایشگاه مفهومی زیارت توضیح داد: نمایشگاه مفهومی زیارت دو دو طبقه و چندین بخش با نگاه به اهمیت زیارت و آشنایی با آداب زیارت و توجه به مفاهیم اساسی زندگی طراحی شده است.

نظافت افزود: طبقه اول این نمایشگاه دارای مساحت ۴۰۰ متر مربع و طبقه فوقانی ۳۵۰ متر مربع است که دو راهرو با عنوان قبر و بهشت و چهار اتاق با نام‌های دوپرده، قبر، گنبد و عهد برای مسیر نمایشگاه طراحی شده است.

وی تشریح کرد: بازدید از این نمایشگاه به صورت گروهی صورت می‌گیرد که باید با هماهنگی فرهنگسرای زیارت یا دیگر فرهنگسرا‌های شهرداری مشهد اتفاق بیفتد.

نظافت با بیان اینکه تا سال گذشته مبلغی از بازدیدکنندگان دریافت نمی‌کردیم افزود: بر خلاف سال‌های گذشته، امسال تصمیم گرفته شد از هر نفر برای بازدید مبلغ ۳۰ هزار تومان دریافت شود که با وجود اینکه بازدید‌ها بدون تبلیغات فراوان انجام شده است توانستیم ۱۰۰ میلیون تومان درآمدزایی از این طریق داشته باشیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان بیان کرد: عمده بازدیدکنندگان دانش آموزان و دانشجویان هستند و از ابتدای سال تا کنون ۴ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید داشتند.

نخستین تور ایده پردازی ویژه پارک موضوعی زیارت برگزار شد

گفتنی است در این تور ایده گردی، تعدادی از نخبگان و فعالان فرهنگی و هنری از آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و مجموعه‌های خصوصی و دانش بنیان حضور یافتند و از بوستان وحدت، آمفی تئاتر گرادیان با عنوان سالن شهدای وحدت، نمایشگاه مفهومی زیارت، نمایشگاه تجلی آفتاب، کبوترانه و نمایشگاه واقعه گوهرشاد بازدید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->