جزئیاتی جدید از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون اولین ماهواره چوبی جهان در ژاپن رونمایی شد آیا واردات آیفون ۱۳ ممنوع شده است؟ (۱۰ خرداد ۱۰۴۳) از امروز می‌توانید قابلیت‌های پولی ChatGPT را رایگان استفاده کنید صحت اسناد مربوط به اسرار موتور جستجوی گوگل تأیید شد سامسونگ چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی Wear OS 5 به گلکسی واچ می‌آورد دلایل اخراج سم آلتمن از OpenAI بعد از یک سال مشخص شد بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است احتمال تغییرجهت لوگوی اپل در آیپدهای آینده دوربین گلکسی S۲۵ اولترا چه مشخصاتی خواهد داشت؟ گلکسی M۳۵ معرفی شد + مشخصات و قیمت محققان درباره افرادی که صدای درونی ندارند به نتایج جدیدی رسیده‌اند پیشنهادهای عجیب هوش مصنوعی گوگل به کاربران: به پیتزای خود چسب اضافه کنید و سنگ بخورید! + عکس نیل دراکمن بخشی از صحبت‌هایش درباره بازی بعدی «ناتی داگ» را تکذیب کرد قیمت گوشی گلکسی F55 سامسونگ مشخص شد آیپد مینی ۷ با نمایشگر OLED چه زمانی عرضه می‌شود؟ اینستاگرام دچار اختلال شد(۵ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا اپل برای آیفون، مودم ۶G اختصاصی توسعه می‌دهد؟

  • کد خبر: ۱۹۸۳۳۳
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
آیا اپل برای آیفون، مودم ۶G اختصاصی توسعه می‌دهد؟
در شرایطی که توسعه مودم ۵G اپل در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید این پروژه هنوز منتفی نشده و اپل درواقع به توسعه مودم ۶G نیز چشم دوخته است.

در شرایطی که توسعه مودم ۵G اپل در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید این پروژه هنوز منتفی نشده و اپل درواقع به توسعه مودم ۶G نیز چشم دوخته است. بااین‌حال، به‌این‌زودی‌ها نباید منتظر چنین مودمی باشیم.

مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، در یادداشت جدیدی اعلام کرده است که اپل همچنان به توسعه مودم‌های ۵G که با دکل‌های مخابراتی موجود قابل استفاده باشند، ادامه می‌دهد و این پروژه کاملاً لغو نشده است. پیش‌تر یک منبع آگاه مدعی شده بود که اپل این پروژه را کنار می‌گذارد.

افزون‌براین، گرمن می‌گوید اپل آگهی استخدام یک معمار پلتفرم سلولار برای مدل‌سازی معماری مرجع ۶G را در وب‌سایت خود منتشر کرده است؛ بنابراین این شرکت نه‌تن‌ها از خیر توسعه مودم موبایل نگذشته است، بلکه به حضور جدی‌تر در بازار نسل بعدی فکر می‌کند. با توجه به اینکه انتظار می‌رود ۵G تا سال ۲۰۳۰ ادامه داشته باشد، به‌این‌زودی‌ها نباید منتظر نتیجه برنامه‌ریزی‌های کنونی اپل باشیم.

خبرنگار بلومبرگ درباره چرایی تأکید اپل بر توسعه مودم سلولار می‌گوید: «[توسعه]مودم‌ها فوق‌العاده دشوار است و به آزمایش‌هایی در سطح جهانی نیاز دارد. اما این قطعات برای ارائه کارکرد‌های اصلی گوشی‌ها بسیار ضروری هستند.»

اپل با توسعه مودم آیفون می‌تواند کنترل بیشتری روی گوشی خود داشته باشد و از پرداخت هزینه‌های سنگین به شرکت‌هایی مثل کوالکام که درحال‌حاضر مودم خود را از آن تأمین می‌کند، صرف‌نظر نماید.

اگرچه مهاجرت اپل از تراشه‌های اینتل به تراشه‌های اختصاصی خود در کامپیوتر‌های مک، جهش مهم و اثرگذاری برای این شرکت محسوب می‌شد، اما استفاده از مودم اختصاصی احتمالاً نمی‌تواند تا این اندازه اثرگذار باشد.

البته تا زمانی که نتیجه این تلاش‌ها به ثمر ننشیند، نمی‌توانیم تحلیل دقیقی دراین‌باره داشته باشیم. درنتیجه باید منتظر بمانیم تا ببینیم کوپرتینویی‌ها بالاخره می‌توانند مودم ۵G را تا انتهای نسل جاری روانه بازار کنند یا درنهایت باید در نسل بعدی منتظر مودم ۶G این شرکت باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->