اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود تدوین نقشه‌راه منابع و مصارف حوزه آبی مشهد تا افق ۱۴۲۵ هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عملیات ساخت یک بوستان ۶ هکتاری در حاشیه شهر مشهد به زودی کلید می‌خورد

  • کد خبر: ۱۹۷۹۷۹
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
عملیات ساخت یک بوستان ۶ هکتاری در حاشیه شهر مشهد به زودی کلید می‌خورد
با تعیین تکلیف اراضی بجمهن در منطقه ۵ شهرداری، عملیات ساخت یک بوستان ۶ هکتاری در این زمین‌ها با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز بر اساس اعداد و ارقامی که شهرداری منتشرکرده است، سرانه فضای‌سبز شهر برای هر نفر چیزی بیش از ۱۹ مترمربع است و مشهد از این نظر در مقایسه با دیگر شهر‌ها و کلان‌شهر‌های کشور اوضاع‌واحوال بهتری دارد. با این همه، سرانۀ فضای سبز در حاشیه شهر مشهد چندان مناسب نیست و سهم مردم ساکن این مناطق از فضا‌های سبز و پارک‌ها تقریبا کمتر از بقیه شهر است.

به همین دلیل بخش زیادی از پروژه‌های فضای‌سبز شهرداری، با همه مشکلاتی که تأمین زمین در حاشیه شهر مشهد دارد، در این محلات اجرایی می‌شود؛ از اعتبار صد‌میلیارد‌تومانی اجرای انواع و اقسام پارک‌های خطی در جریان پروژه‌های زودبازده گرفته تا ساخت پارک ۵هکتاری اردیبهشت در سال ۱۴۰۰ و بوستان ۷۳هکتاری کرامت در سال جاری. حالا قرار است پس از سال‌ها اراضی موسوم به بجمهن در منطقه ۵ شهرداری، با ساخت پارک موضوعی شش هکتاری در این منطقه کم‌برخوردار از بلاتکلیفی خارج شود.

بوستان ۶ هکتاری در منطقه کم‌برخوردار

مدیرکل بهبود محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا جزئیات بیشتری از ساخت این بوستان شش‌هکتاری در حاشیه شهر مشهد ارائه کرد و در این باره گفت: سرانه فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار مناسب نیست و باید سطح رفاهی این مناطق بیشتر از قبل ارتقا پیدا کند. پروژه ساخت بوستان بُجمهن هم یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های فضای سبز در منطقه ۵ است که حدود شش‌هکتار مساحت دارد و سرانه فضای‌سبز منطقه را تا حد زیادی بالا می‌برد و دسترسی مردم ساکن در حاشیه شهر را به یک بوستان مناسب و استاندارد فراهم می‌کند.

حامد فیض‌الهی ادامه داد: اعتباری که برای این پروژه مهم در نظرگرفته شده است؛ ۵۰ میلیارد تومان است و هم‌اکنون در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار قرار دارد که به محض نهایی شدن این قرارداد، کار ساخت‌وساز این بوستان شش هکتاری آغاز خواهد شد.

۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضای سبز منطقه ۵

فیض‌الهی با تأکید بر اجرای هجده پروژه عمرانی فضای‌سبز دیگر در منطقه ۵ شهرداری افزود: علاوه بر بوستان بجمهن، ۸۶ میلیاردتومان اعتبار برای توسعه و بازپیرایی فضا‌های سبز این منطقه اختصاص داده شده است که صرف ساخت فاز سوم بوستان مفتح‌شرقی، اجرای شبکه جداسازی انتقال آب، بازپیرایی بوستان رستگارمقدم، ساخت مخزن بولوار شهید آوینی و... خواهد شد.

تعیین تکلیف اراضی رها شده بجمهن

سرپرست شهرداری منطقه ۵ نیز در ادامه از پایان بلاتکلیفی اراضی موسوم به بُجمِهِن با ساخت یک بوستان شش هکتاری صحبت کرد و توضیح داد: این اراضی بزرگ مقیاس جزو زمین‌های رها‌شده منطقه بود و در این سال‌ها به دلیل برخی مشکلات، شهرداری نتوانسته بود که با مالکان سازمانی و شخصی این زمین‌ها برای تملک به توافق برسد که در سال جاری سرانجام تملک زمین‌های بجمهن تکمیل شد؛ کاربری این زمین در همه طرح‌های شهرسازی فضای سبز تعریف شده است و پس از اینکه زمین‌ها در اختیار شهرداری قرار گرفت، کار ساخت‌وساز بوستان شش‌هکتاری آغاز شد.

بهره‌برداری از فاز نخست بوستان تا مردادماه آینده

حسن صالحی‌مفرد با اشاره به اجرای فاز نخست ساخت بوستان شش هکتاری بجمهن در روز‌های آینده تصریح کرد: اعتباری که برای ساخت این بوستان درنظرگرفته شده است؛ ۵۰ میلیارد‌تومان است و در فاز اول آن رینگ سلامت بوستان با دو مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به عرض ۳ و ۵ متر و مخزن ۲۰۰ مترمکعبی آن ساخته خواهد شد و در فاز‌های بعدی بخش‌های دیگر بوستان مثل زمین‌های ورزشی، زمین‌های بازی و... اجرایی می‌شود.

همچنین وی ادامه داد: در فاز اول ساخت‌وساز این بوستان تقریبا ۱۷ هزار گونه درخت مثل نارون، توت و بلوط ایرانی در اطراف رینگ‌های سلامت کاشته خواهد شد. وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریز‌ی‌هایی که انجام شده، فاز اول بوستان بجمهن مرداد ماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->