رهن و اجاره در منطقه سناباد مشهد چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) به آینده بورس امیدوار باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) نرخ ارز نزولی خواهد شد؟ | در چه صورت منتظر موج بعدی نزول باشیم؟ (۹ خرداد ۱۴۰۳) سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳) افزایش بی سروصدای یک محصول ایران خودرو | خودروسازان بدون دریافت مجوز قیمتی دست به کار شدند؟ رفع پلمب واحدهای صنفی طلا و جواهر در مشهد ۵۴ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) طلافروشی‌های مشهد بالاخره کوتاه آمدند | بازگشایی پس از ۲۲ روز با مبلغ ۲ میلیارد در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوش برای زوج‌های جوان | صف وام ازدواج کوتاه می‌شود؟ معرفی ۱۰ ماشین خارجی که در سامانه فروش عرضه می‌شوند | ژاپنی‌ها در دوره جدید واردات خودرو یکه‌تازی می‌کنند + تصاویر چطور بهترین لاستیک را انتخاب کنیم و چقدر بابتش پول بدهیم؟ قیمت افغانی امروز (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) وام ۵۰۰ میلیون تومانی برای دهه شصتی‌ها + شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام هفته آینده، نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های برقی اعلام می‌شود سومین سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟ (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر‌های بسیار خوب دولت برای بورسی‌ها | ۴ تصمیم مهم برای نجات بازار سرمایه (۸ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای دارندگان حواله پژو پارس؛ طرح تبدیل حواله به این ۳ خودرو آغاز شد + اسامی خودروها، مبلغ و زمان تحویل (۸ خرداد ۱۴۰۳) چراغ سبز بورس بالاخره روشن شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ خرداد ۱۴۰۳)  آخرین جزئیات از تعیین تکلیف اعطای سهام عدالت به جاماندگان (۸ خرداد ۱۴۰۳) بانک‌ مرکزی نرخ سود بانکی را اعلام کرد | اخطار جدی به بانک‌هایی که از بخش‌نامه جدید پیروی نکنند یک دلار آمریکا وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا در بازار امروز مشهد (سه‌شنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۳) بایدونبایدهای عرضه نان اینترنتی در مشهد | نباید قیمت نان در بستر آنلاین افزایش یابد طرح سامان‌دهی استخدام کارکنان دولت در صف بررسی در مجمع تشخیص! پیش‌بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن جو از اراضی خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

معاون وزیر صمت: ایجاد شهرک‌های طلا و جواهر باید تسریع شود

  • کد خبر: ۱۹۷۶۰۱
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
معاون وزیر صمت: ایجاد شهرک‌های طلا و جواهر باید تسریع شود
معاون صنایع عمومی وزارت صمت در مشهد گفت: ایجاد شهرک صنعتی طلا و جواهر در نقاط مختلف کشور به عنوان پروژه‌های ناتمامی که برای دولت به ارث رسیده، باید تسریع شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی برادران در چهارمین جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره و جواهر با محوریت استان خراسان رضوی که امروز، ۹ آذرماه در مشهد برگزار شد و فعالان حوزه طلا و‌ جواهر کشور به بیان چالش‌های خود پرداختند، تصریح کرد: ادبیات دولت سیزدهم ادبیات خدمت و خادمی به مردم است که این رهنمود را از امام رضا(ع) آموخته است. اگر هنوز آیین نامه و قوانینی داریم که منطبق با خدمت رسانی نیست باید تغییر کند و باید خروجی تمام تصمیمات گرفته شده در هر حوزه خدمت رسانی به مردم باشد.

معاون وزیر صمت در ادامه گفت: وزارت صمت و بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد و گمرک همه آمدند در این دولت خدمت رسانی کنند، اگر همان آیین نامه‌های قبلی پابرجا باشد و خلاف خدمت رسانی به مردم باشد باید تغییر کند.

وی درباره چالش‌ها در نحوه صادرات و واردات مصنوعات طلا یادآورشد: در ماه‌های اخیر با مصوبه هیئت دولت و با تعرفه صفر، ۱۳ تن واردات طلا انجام شده و اکنون این بازار در آرامش است و بهترین فرصت برای جهش توسعه در مصنوعات طلاست که باید آیین نامه‌ها با هدف توسعه مصنوعات طلا تغییر کند.


برادران درباره جایگاه شهر مشهد تأکید کرد: مشهد به عنوان اولین شهر گوهرسنگ‌ها در جهان مطرح است و فعالان این حوزه باید از این ظرفیت با حضور تعداد زیادی زائر داخلی و‌ خارجی در این شهر بهره ببرند.

وی افزود: ما با استاد‌کار‌های جواهرات مواجهیم که با عنوان عناصر خلاق شناخته می‌شوند و باید از این ظرفیت منابع انسانی در این حوزه در کشور بهره برد.

به گفته معاون وزارت صمت، ۲۲ برنامه در معاونت صنایع وزارت صمت در راستای توسعه صادرات حوزه مصنوعات طلا طراحی شده است. در این جلسه که در مشهد برگزار شده از ششمین برنامه آن باعنوان برنامه راهبردی صنعت مصنوعات طلا، نقره و‌ جواهرات که از نظرات بخش خصوصی بهره برده است، رونمایی می شود.

برادران در ادامه درخصوص ایجاد شهرک صنعتی مصنوعات طلا در کشور گفت: تقاضا داریم مشکل ایجاد شهرک‌های صنعتی در حوزه مصنوعات صنعتی با همفکری به نتیجه برسد و پروژه‌های ناتمام که به دولت به ارث رسیده به نتیجه برسد.

وی افزود: درباره نگهداری طلا در نزد مردم که چالش‌هایی از سوی شما عنوان شد پیشنهاد‌های خوبی صورت گرفته که بتوانیم از این سرمایه‌های خرد بهره ببریم. در بحث ضرب سکه طلای تقلبی باید از تجارت استان‌ها در این موضوع بهره ببریم که دیگر شاهد سکه تقلبی در بازار نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->