تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: برای شگفتی سازی به جام جهانی می‌رویم کاظمی‌قمی در مشهد: از هر ابتکار و پیشنهادی در راستای رشد افغانستان حمایت می‌کنیم + فیلم حسین شمس: به تیم ملی فوتسال افغانستان خوش‌بینم، آنها سرنترسی دارند تیم ملی افغانستان در جام جهانی فوتسال با آرژانتین، آنگولا و اوکراین هم‌گروه شد برنامه جهانی غذا: سیل در افغانستان به ۸۰ هزار نفر آسیب رسانده است گلر تیم ملی فوتسال افغانستان: آرزو دارم نماینده خوبی برای کشورم در جهان باشم فیلم | دومین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به مزارشریف رسید سازمان ملل وضعیت مناطق سیل زده افغانستان را بحرانی عنوان کرد دومین هواپیمای کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان اعزام شد شعری از سیدحکیم بینش، شاعر افغانستانی برای رئیس‌جمهور فقید ایران + فیلم یادبود مهاجرین افغانستانی در قم برای شهدای خدمت | کاظمی قمی: رئیسی برای حمایت از مردم افغانستان راه تعامل را برگزید محمدجواد صفری دروازه‌بان تیم ملی فوتسال افغانستان به گیتی‌پسند اصفهان پیوست کاظمی قمی: ایران ۳۰۰ میلیون متر مکعب حقابه از افغانستان دریافت کرده است ۱۰۰هزار مهاجر افغانستانی در مراسم وداع با رئیس جمهور در مشهد شرکت کردند معاون نخست‌وزیر طالبان با اسماعیل هنیه و امیر قطر در تهران دیدار کرد + عکس
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت خارجه: به دنبال طرد هیچ جریانی از سازوکار‌های سیاسی افغانستان نیستیم

  • کد خبر: ۱۹۷۲۱۶
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
سخنگوی وزارت خارجه: به دنبال طرد هیچ جریانی از سازوکار‌های سیاسی افغانستان نیستیم
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نشست اخیر مسکو، گفت که همه باید کمک کنند تا دولتی در افغانستان شکل بگیرد که برگرفته از همه اقشار مردم باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود درباره برگزاری نشستی در مسکو با حضور جریان‌های مخالف طالبان و از جمله با حضور ایران گفت: ما تلاش‌های منطقه‌ای برای حل مشکلات افغانستان را مفید می‌دانیم.

وی افزود: فارغ از تحولات مربوط به نشست‌ها ما یک اصل اساسی داریم و آن این است که ما به دنبال کمک به تثبیت ثبات و آرامش و امنیت در افغانستان و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی توأم با آرامش مردم افغانستان هستیم.

کنعانی با بیان اینکه امنیت افغانستان را امنیت ایران تلقی می‌کنیم، اظهار داشت: بی ثباتی در افغانستان محدود به مرز‌ها و جغرافیای این کشور نخواهد شد. به مفید بودن تلاش‌ها و سازوکار‌های منطقه‌ای برای کمک به تحکیم صلح و ثبات در افغانستان معتقد هستیم تا اینکه دولتی در آنجا مستقر شود که نماینده همه ملت افغانستان باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: تمامی تحرکات و تلاش‌های دیپلماتیک ایران در طول دو سال و اندی گذشته در همین چارچوب تعریف شده است. اگر با مقامات دولت سرپرست افغانستان گفتگو و مذاکره می‌کنیم، نظرات خود را در این جلسات بیان می‌کنیم. ما به دنبال طرد هیچ جریانی در داخل افغانستان از سازوکار‌های سیاسی این کشور نیستیم. به ملت افغانستان متعهدیم و همه باید کمک کنند به شکل گیری دولتی که برگرفته از همه اقشار مردم افغانستان باشد.

نشست مسکو با میزبانی سرگئی میرونوف، رئیس حزب روسیه عادل، روز پنجشنبه ۲ آذر با حضور جریان‌های مختلف سیاسی افغانستان برگزار شد.

در این نشست احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، محمود صیقل نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل، فضل احمد معنوی وزیر پیشین عدلیه، ظاهر اغبر سفیر کنونی افغانستان در تاجیکستان و برخی دیگر از سیاسیون این کشور حضور داشتند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->