کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته
سرخط خبرها

پس از وقفه ۲ ماهه بالاخره شیر به مدارس رسید

  • کد خبر: ۱۹۶۵۹۳
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
پس از وقفه ۲ ماهه بالاخره شیر به مدارس رسید
بعد از وقفه دوماهه از اعلام رسمی وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر توزیع شیر رایگان در مدارس بالاخره امروز، ۵ آذر شیر به مدارس رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، اواخر شهریور امسال بود که رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه هیئت دولت، از اجرای طرح توزیع رایگان شیر در مدارس ابتدایی کشور خبر داد و گفت: امسال دوبار در هفته در مقطع ابتدایی سراسر کشور شیر توزیع می‌شود.

اعلام این طرح بار دیگر از سوی رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی تأکیدی بر اجرای آن بود و انتظار می‌رفت هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی این طرح اجرایی شود، ولی تا اواخر آبان ماه به طول انجامید.

تا اینکه ۲۴ آبان سال جاری، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اول آذرماه را آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس اعلام کرد و گفت: بعد از وقفه‌ای که از ابتدای مهرماه به دلیل ابلاغ نشدن توزیع رایگان شیر در سراسر مدارس دولتی به وجود آمد، از این تاریخ به بعد در سراسر مدارس دولتی در مقطع ابتدایی توزیع شیر خواهیم داشت.

اول آذرماه هم بسیاری از مدارس در استان خراسان رضوی و حتی مشهد چشم انتظار شیرمدارس ماندند، اما خبری از توزیع شیر نشد و باز هم با وقفه همراه بود.

اما این‌بار صفدر سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، پنجم آذر جاری را زمان توزیع سراسری شیر در مدارس اعلام کرد و درخصوص علت وقفه در توزیع شیر توضیح داد: قرارداد لازم برای تهیه و توزیع شیر در مدارس با کارخانجات منعقد شده است ، ظرفیت تولیدی کارخانجات تامین کننده بر اساس نیاز استان است و هیچ‌گونه کمبودی در تولید شیر نداریم.

وی افزود: باتوجه به اینکه قرنطینه اولیه شیر مدارس، به منظور رعایت بهداشت، نیازمند بازه زمانی ده روزه است، لذا ابتدای آذرماه که اولین وعده سراسری توزیع شیر رایگان در مدارس بود در برخی از نواحی اتفاق نیفتاد، اما دومین وعده که یکشنبه هفته آینده است، اجرا خواهد شد.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌و‌پرورش استان این را هم گفته که کارخانجات طرف قرارداد توزیع شیر، متعهد شده‌اند که در روز یکشنبه، پنجم آذرماه در سراسر استان در مدارس دولتی در مقطع ابتدایی شیر بدون وقفه توزیع خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه در حال حاضر در تولید، توزیع و نحوه تأمین اعتبارات شیر مدارس مشکلی نداریم، ادامه داد: فقط کارخانجاتی طرف قرارداد تأمین شیر استریلیزه مدارس هستند که مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت باشند.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۶۵وعده و نزدیک به ۵۲ میلیون پاکت شیر تا پایان اردیبهشت‌ماه‌۱۴۰۳ میان دانش‌آموزان ابتدایی استان توزیع خواهد شد، ادامه داد: بیش از ۸۰۰‌هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان و ۳۲۰‌هزار دانش‌آموز ابتدایی در مشهد مشمول طرح توزیع رایگان شیر در مدارس خواهند بود.

سلطانی درباره بودجه در‌نظر‌ گرفته‌شده برای اجرای این طرح نیز بیان کرد: برای اجرای این طرح در کشور ۳‌هزار‌ و‌ ۸۰۰‌میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که از این رقم، ۳۰۰میلیارد تومان برای خراسان رضوی بودجه تخصیص در نظر گرفته شده است.

وی همچنین درباره نحوه تأمین‌اعتبار اجرای طرح هم گفت: در تأمین اعتبار این طرح با‌توجه‌ به اینکه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف دست‌اندرکار هستند، مشکلی وجود ندارد. اعتبار مورد‌نظر پس از توزیع و گزارش استان‌ها به‌طور مستقیم از سوی سازمان برنامه‌وبودجه به توزیع‌کنندگان شیر پرداخت می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->